بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

تلفن هوشمند جدید شیائومی علیرغم هم قیمت بودن با مدل‌های میان‌رده، مشخصاتی مشابه با مدل‌های پرچمدار بازار دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – نمایشگر Full HD+ Super AMOLED با اندازه بزرگ ۶.۳۹ اینچ که در ساخت مدلXiaomi Mi 9T Pro بکار رفته، مشخصات و اندازه مشابه با نمایشگر مورد استفاده در مدل‌های گرانقیمتی مثل Oppo Reno 10x Zoom دارد که با توجه به تراشه Snapdragon 855 از عملکرد قدرتمندی نیز برخوردار است.
تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro در دو مدل حافظه داخلی و با دو رده قیمتی به بازار عرضه شده است که برای مدل ۱۲۸ گیگابایت آن قیمت ۳۹۹ یورو (حدود ۴۸۰ دلار) در نظر گرفته شده است.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

مشخصات کلیدی
ابعاد: ۸.۸ * ۷۴.۳ * ۱۵۶.۷ میلیمتر
وزن: ۱۹۱ گرم
نمایشگر: ۶.۳۹ اینچ Super AMOLED
تراشه: Snapdragon 855
رم: ۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت
باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر/ساعت
دوربین اصلی سه‌گانه: ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسل
دوربین ثانویه: ۲۰ مگاپیکسل
سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
رابط کاربری: MIUI 10

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

نمایشگر و طراحی

تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro طراحی زیبایی دارد. با اینکه با ضخامت ۸.۸ میلیمتر چندان باریک نیست اما بسیار خوش‌دست است. جنس قاب پشتی آن از جنس شیشه و فریم از جنس آلومینیوم است.
نمایشگر آن با محافظ Gorilla Glass 5 پوشیده شده است و برای قاب پشتی نیز یک کاور محافظ درون جعبه دستگاه گنجانده شده است.
این تلفن هوشمند جک هدفون نیز دارد. خروجی USB-C همراه با تک اسپیکر در پایین آن و کلید تنظیم صدا و دکمه روشن/خاموش در سمت راست آن دیده می‌شود.
نمایشگر تمام صفحه این مدل به لطف دوربین ثانویه متحرک فاقد ناچ و با وضوح ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسل و با فناوری Super AMOLED است که با تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل‌براینچ می‌توان آن را نمایشگری در حد و اندازه‌های مدلهای پرچمدار اما با قیمتی مناسب به حساب آورد.
البته تجربه کاربر از این نمایشگر هرگز همانند نمایشگرهای Samsung Galaxy Note 10 یا S10 Plus نخواهد بود، اما در این رده قیمتی وضوح و بازتولید رنگها مطمئنا فراتر از انتظار کاربر است.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

نوشته های مشابه

باتری

برای تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر/ساعت در نظر گرفته شده که بسیار قدرتمندتر از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر/ساعت در مدل Mi 9 است.
هرچند دوام و کارایی باتری مدل Mi 9 پایین نیست اما دوام باتری Mi 9T Pro بسیار خوب است، به نحوی که در تستهای متعدد رکوردهای شگفت‌انگیزی ثبت کرده است.
این مدل از شارژ سریع ۲۷ وات بهره می‌برد که صفر تا ۱۰۰درصد آن در حدود یک ساعت پر می‌شود که بسیار سریعتر از رکورد سه و نیم ساعته شارژ سریع مدل iPhone XS Max است.
البته قابلیت‌های متعدد نرم‌افزاری نیز برای مدیریت مصرف باتری در تلفن هوشمندXiaomi Mi 9T Pro وجود دارد.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

دوربین

تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه شامل یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسل، یک لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسل و یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسل است. حالت‌های عکسبرداری متنوعی از قبیل تشخیص صحنه هوشمند و حالت Pro در این دوربینها وجود دارد. دوربین ۴۸ مگاپیکسل در نور مناسب قادر به ثبت تصاویر بسیار واضح با جزییات فوق‌العاده بالاست.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro
وضوح عکسها به صورت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسل است که بازهم در شرایط محیطی با نور کافی، تصاویر بی‌نظیری تولید می‌کند.
در محیطهای با نور ناکافی بهتر است قابلیت auto-HDR را برای ثبت تصاویر بهتر و باکیفیت‌تر فعال کرد.
در کل، عکسهای تولیدشده توسط تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro با جزییات فراوان و با رنگهای زنده و پویاست، بخصوص زمانیکه “تشخیص صحنه هوشمند” فعال باشد.
با این حال، در مقایسه با مدلهای پرچمدار مثل Huawei P30 Pro، رنگ مشکی در عکسهای این تلفن هوشمند کمی نویز دارد.
با فعالسازی “حالت شب” می‌توان حتی در محیطهای با نور کم و ضعیف نیز تصاویر دقیق و باکیفیت تهیه کرد.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro
فیلمبرداری با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه و با فرمت ۴K انجام می‌شود. بهتر است در صورت نداشتن سه‌پایه مخصوص و یا دسترسی به یک سطح ثابت و برای جلوگیری از لرزش تصویر، با کاهش سرعت فیلمبرداری به ۳۰ فریم‌برثانیه ویدیوی بهتری ضبط کرد.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro
در محیطهای تاریک با تنظیم سرعت فیلمبرداری روی Full HD می‌توان نور بهتری به ویدیو بخشید.
با افکتهای متنوع و جالب دوربین ثانویه متحرک نیز می‌توان سلفی‌های زیبا و با کیفیت قابل قبول ثبت کرد. در تاریکی، دوربین ثانویه از صفحه نمایشگر به عنوان فلش استفاده می‌کند.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

رابط کاربری

تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro رابط کاربری MIUI 10 را براساس اندروید ۹ اجرا می‌کند. امکان دسترسی به برنامه‌های متعدد Google Play Store نیز در این مدل فراهم است.
این رابط کاربری صفحات مخصوص برنامه‌های نصب شده را ندارد و به همین دلیل کاربر برای ساماندهی برنامه‌ها مجبور به ایجاد فولدرهای متعدد یا نصب یک لانچر دیگر است.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro
یکی دیگر از مشکلات این رابط کاربری عدم نمایش آیکونهای اعلان در بالای نمایشگر است که هرچند تمیزتر از سایر رابطهای کاربری بنظر می‌رسد اما ممکن است کاربر متوجه ایمیل یا پیام دریافت‌شده نشود.
با این حال، کاربر با یک رابط کاربری سریع و کاربردی مواجه است که می‌تواند با اعمال تغییرات جزیی در تنظیمات پیش‌فرض و یا نصب یک لانچر دیگر این مشکلات کوچک را به‌راحتی حل کند.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

عملکرد

تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro از تراشه Snapdragon 855 و رم ۶ گیگابایت بهره می‌برد که سرعت و عملکرد یک مدل پرچمدار را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. امتیاز بنچمارک و گیکبنچ این مدل حتی از Galaxy S10 5G پیشی گرفته و به راحتی بازیهای متعدد را اجرا می‌کند.
با پشتیبانی از قابلیت HDR، نمایش فیلم نیز در این مدل بسیار واضح، روشن و باکیفیت است.
امکان نصب حافظه جانبی روی این تلفن هوشمند میسر نیست و برای کاربرانی که نیاز به حافظه بیشتری برای ذخیره فایلهای شخصی دارند، مدل ۱۲۸ گیگابایت مناسب‌تر است.
حسگر اثرانگشت که زیر صفحه نمایشگر تعبیه شده نیز عملکرد قابل قبولی دارد اما سرعت آن کمتر از Huawei P30 Pro یا OnePlus 7 است. قابلیت تشخیص چهره برای قفلگشایی نیز در این مدل وجود دارد.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

درمجموع، برای کاربرانی که به دنبال یک تلفن هوشمند فوق‌العاده با ترکیبی از مشخصات مدلهای پرچمدار و قیمت مدلهای میان‌رده هستند، دو انتخاب وجود دارد: Xiaomi Mi 9T Pro یا Honor 20.
درحالیکه مدل Honor 20 از قابلیت “حالت شب” بهتری در دوربینها و رابط کاربری آراسته‌تری برخوردار است، اما Xiaomi Mi 9T Pro به دلیل طراحی بروزتر، نمایشگر بهتر، عملکرد قدرتمندتر و صدالبته وجود جک هدفون معادله را به سمت خود برمی‌گرداند.
تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro با حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایشگر و باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، بهترین گزینه در رده قیمتی کمتر از ۴۰۰ یورو است.
برای کاربرانی که به دنبال یک تلفن همراه هوشمند با عملکرد مدلهای پرچمدار اما با قیمت مناسب هستند، تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro انتخاب درستی می‌تواند باشد.
درصورتیکه فقدان قابلیت‌هایی مثل مقاومت در برابر آب، شارژ بیسیم یا صدای استریو از اولویت‌های کاربر در انتخاب مدل مورد نظرش نیست، تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro به دلیل تمام مزایای اشاره شده درکنار دوربین خوب و تراشه قدرتمند، انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.

بررسی تلفن هوشمند Xiaomi Mi 9T Pro

مزایا
طراحی پیشرفته
عمر باتری فوق‌العاده بالا
مشخصات مشابه با مدل‌های پرچمدار

معایب
فاقد قابلیت مقاومت در برابر آب
تک اسپیکر
فاقد شارژ بیسیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا