هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می‌شود

هواوی مدعی است مقابله با حضور این شرکت در بازار فناوری نسل پنجم باعث ناامنی در بازار و ایجاد مشکلات جدی می‌شود.

مجله آنلاین موبنا – هواوی علیرغم تداوم حضور در برخی بازارهای مخابراتی به علت فشارها و تهدیدهای آمریکا برخی از این بازارها را از دست داده است. از جمله این بازارها می‌توان به استرالیا اشاره کرد که مخالفت دولت این کشور، موجب بیکاری ۱۰۰کارمند سابق هواوی شده است.

دیوید سلدانی مدیر امنیت سایبری هواوی مدعی است ممانعت استرالیا از فعالیت هواوی در حوزه خدمات نسل پنجم می‌تواند تبعات دیگری نیز در پی داشته باشد و امنیت سایبری این کشور و دیگر کشورها را به خطر بیندازد.

وی افزوده است: ممنوع شدن فعالیت هواوی در برخی کشورها موجب افزایش امنیت آنها در برابر تهدیدهای سایبری نمی‌شود. در این شرایط اوضاع بدتر می‌شود. زیرا این شرکت‌ها که تخصص و تجربه فراوانی دارند نمی‌توانند از مشکلات امنیت سایبری مطلع شده و برای حل آنها مشارکت کنند.

به گفته این مدیر هواوی، این شرکت در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم جلوتر از سایر رقبا حرکت می‌کند و از آسیب پذیری ها و ناامنی‌های این شبکه‌ها که می‌توانند مورد سواستفاده قرار بگیرند مطلع است و لذا دیگر کشورها نباید خود را از کسب تجربه در این زمینه محروم کنند. وی توضیح داده که باید از هوش مصنوعی به منظور ارتقای امنیت شبکه‌های نسل پنجم استفاده شود و بی توجهی به این موضوع بسیار خطرناک خواهد بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا