«بوفوری» خودرویی متفاوت از مالزی!(+تصاویر)

در مالزی یک کار و کسب خودرویی کمتر شناخته شده حضور دارد که محصولات بسیار خاص یا بهتر بگوئیم خودروهای دست ساز را ارائه می کند!

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – صنعت خودروی مالزی بیشتر با نام پروتون شناخته می شود که برای مدتی نیز در کشورمان شاهد حضور محصولات آن در خیابان ها بودیم بویژه مدل جن-۲ که بواسطه طراحی جذاب و متفاوت در مقایسه با سایر محصولات بازار ایران طرفداران زیادی را به خود جلب کرد.

اما در مالزی یک کار و کسب خودرویی کمتر شناخته شده حضور دارد که محصولات بسیار خاص یا بهتر بگوئیم خودروهای دست ساز را ارائه می کند! “بوفوری” نامی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۶ آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در کیپونگ(کوالالامپور) قرار دارد.

داستان برند

داستان شکل گیری بوفوری در نوع خود قابل توجه است؛ آنتونی، جورج و جری با نام خانوادگی KHOURI (خوری) سه برادر استرالیایی با اصالت لبنانی هستند که مجموعه بوفوری را مدیریت می کنند. در میان برادران، جری نقش مهمتری در شکل گیری کار و کسب خانوادگی داشته است. وی در سال ۱۹۸۶ در گاراژ خانه اش اقدام به تولید خودروی اسپرت دست ساز کرد که همین سرگرمی عامل اصلی تاسیس کمپانی بوفوری شد.

لوکس تر از

با توسعه فعالیت های برادران خوری، کار و کسب آنها از سیدنی به کیپونگ در حومه کوالالامپور انتقال یافت و هم اکنون حدود ۱۱۰ کارگر، کارمند و استادکار خودرویی در این مجموعه حضور دارند. براساس اطلاعات موجود، خط تولید بوفوری سالانه تا ۳۰۰ خودرو را می تواند تحویل مشتریان دهد.

اما علت انتخاب نام بوفوری(Bufori) برای این کمپانی نیاز به رمزگشایی دارد! بدین ترتیب که: B نماینده Beautiful به معنی زیبا، U نماینده Unique به معنی خاص و منحصر به فرد، F نماینده Fantastic به معنی شگفت انگیز و فراتر از واقعیت، O نماینده Original به معنی اصیل، R نماینده Romantic به معنی افسانه ای و I نماینده Irresistible به معنی مرغوب و خواستنی، است. البته آهنگ تلفظ بخش انتهایی نام فامیل برادارن خوری و نام کمپانی نیز شباهت هایی دارد.

یک گاراژ متفاوت!

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، بوفوری خودروهای دست ساز را تحویل مشتریان خود می دهد زیرا فرایند تولید یک محصول با لوگوی بوفوری شامل ۲۵ مرحله مبتنی بر تکنیک های سنتی و عدم دخالت ربات های صنعتی، است. بدین ترتیب بوفوری را باید یک گاراژ شخصی سازی بزرگ بدانیم تا مفهومی که از یک کمپانی خودروسازی انتظار می رود اما به دلیل حجم بالای تولید بوفوری در مقایسه با گاراژهای شخصی سازی لازم است تا ویرایش هایی را درباره مفاهیم مذکور نسبت به بوفوری همراه داشته باشیم.

در ساخت بدنه از کامپوزیت هایی با ویژگی وزن کم و مقاومت بالا مانند فیبرکربن و کِولار استفاده می شود. برای مثال کولار نسبتی فوق العاده از استحکام (۵ برابر بیشتر از فولاد) در برابر وزن دارد.

نکته جالب دیگر اهمیت بالای شخصی سازی در محصولات بوفوری است. براین اساس مشتری می تواند نظرات و خواسته های خود را روی خودرو تا پیش از تکمیل اعمال کند زیرا تیمی از بوفوری مسئول تعامل با مشتریان است تا سلایق آنها در حد امکان روی محصولات لحاظ شوند.

یکی از مهمترین بخش های بوفوری به تیم تریم داخلی محصولات مربوط می شود. در این بخش استادکاران ماهری حضور دارند که با مواد فوق العاده مرغوب مانند چرم، چوب، فیبر کربن و … در ساخت فضای داخل کابین محصولات جادوگری می کنند.

لوکس تر از

یکی از اهداف بوفوری خودکفایی در مفهوم واقعی آن است! زیرا صفر تا صد تولید محصولات در کمپانی انجام می شود. شاسی های فولادی در بوفوری، ساخت رینگ های سفارشی در بوفوری، سیم کشی کامل خودروها در بوفوری و بطور کلی تمامی مراحل در همین مجموعه انجام می شود.

لوکس تر از

یکی دیگر از بخش های شگفت انگیز بوفوری به اتاق رنگ خط تولید مربوط می شود. در این بخش از فناوری اختصاصی بوفوری استفاده می شود که کیفیتی مثال زدنی را به نمایش می گذارد و حتی بسیاری از کمپانی های بزرگ خودرویی جهان هنوز نتوانسته اند به راز آن پی ببرند! زمان لازم برای رنگ کامل یک بوفوری جز طولانی ترین مراحل تولید در این کمپانی است.

لوکس تر از

محصولات

پیش از آنکه به معرفی محصولات بوفوری بپردازیم ابتدا سراغ یکی از جدیدترین آنها می رویم که روی وب سایت کمپانی نیز در وضعیت COMING SOON  قرار دارد.

لوکس تر از

بوفوری سی اس

در واقع نمونه اصلی این خودرو  ۱۰ سال قبل برای استفاده در پیست تولید شد. اما زمان تلاش می شود تا یک نمونه خیابانی نیز به عنوان سوپر اسپرت بوفوری معرفی شود. باتوجه به طراحی اصلی و ظرفیت های موجود به نظر می رسد بزودی شاهد حضور سی اس در خیابان ها باشیم.

لوکس تر از

براساس اطلاعات موجود؛ بوفوری سی اس یک کوپه ۴ نفره(صندلی) خواهد بود که ۴۵۵۵ میلیمتر طول داشته و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۲۰ میلیمتر است. در این محصول از یک موتور ۳.۶ لیتری ساخت فیات کرایسلر استفاده می شود که ۳۲۰ اسب بخار خروجی دارد. این خودروی محور عقب با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک زد اف هماهنگ خواهد شد.

لوکس تر از

لوکس تر از

اما نکته ای که این خودرو را جذاب تر می کند؛ اشاره کمپانی بوفوری به امکان استفاده از سوپرشارژر برای موتور ۶ سیلندر کرایسلر و افزایش خروجی تا ۵۰۰ اسب بخار و همچنین امکان استفاده از موتور ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر همی و افزایش خروجی تا ۷۵۰ اسب بخار است. گزینه آخر در بخش موتور قبلا توانایی های خود را روی گربه جهنمی(هل کت) چلنجر از داج به نمایش گذاشته است.

لوکس تر از

لوکس تر از

لوکس تر از

انتظار می رود بوفوری سی اس در نیمه اول ۲۰۲۰ ارائه شود.

»»» بوفوری علاقه خاصی به کوپه های کلاسیک دهه ۳۰ میلادی دارد و اساسا کار خود را با تولید مدل هایی در این کلاس آغاز کرد:

بوفوری مدیسون(۱۹۸۸- ۱۹۸۶)

لوکس تر از

بوفوری MKI رودستر( ۱۹۹۲ – ۱۹۸۸)

لوکس تر از

بوفوری (V6i (1994 – ۱۹۹۲

لوکس تر از

بوفوری MKII رودستر (۲۰۰۳- ۱۹۹۲)

لوکس تر از

بوفوری (MKIII La Joya (2018- 2004

لوکس تر از

تولد یک پرچمدار/ بوفوری GENEVA

این محصول را باید متفاوت ترین بوفوری تا به امروز نام بگذاریم. برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و طی نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد.

لوکس تر از

هنگامی که در GENEVA هستید احساس حضور در یک سالون لوکس را خواهید داشت. نرمی چرم و زیبایی چوب سخت در فضای داخل کابین این خودرو منظره ای جادویی را ایجاد کرده است.

لوکس تر از

لوکس تر از

لوکس تر از

لوکس تر از

در بخش پیشرانه هم یک هیولای تمام عیار است. در این محصول از موتور ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی با ۴۷۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر استفاده شده است. طی ۵.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. طول آن برابر با ۵۵۴۰ میلیمتر، فاصله بین محورها ۳۵۷۰ میلیمتر و عرض آن ۱۹۱۰ میلیمتر است.

این دلبر آهنی ۲۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

یکی از ویژگی های جالب این محصول بدنه نیمه مونوکوک آن است که با روش اختصاصی بوفوری تقویت شده است. همانطور که اشاره شد در ساخت بوفوری ها از فولاد ضد زنگ و همچنین مواد کامپوزیتی قوی استفاده می شود حال در رابطه با GENEVA؛ مهندسان بوفوری به بخش هایی از ساختار بدنه آن رزین وینیل استر تزریق کرده اند که ساختار فوق العاده محکمی برای این اتومبیل ایجاد کرده است. از سوی دیگر مقاومت بالای این مواد در برابر فرسایش موجب شده تا طول عمر آن نیز تضمین شده باشد.

لوکس تر از

داخل این خودرو همانند بسیاری از خودروهای لوکس دیگر مجهز به یخچال، قهوه جوش، سیستم گرمایش و سرمایش صندلی ها، تهویه مطبوع هوشمند و … است.

از امکانات هوشمند نیز باید به سیستم هشدار تصادف از جلو، هشدار خروج از خط، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، ترمز ضد قفل، توزیع کننده نیروی ترمز الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی، دید در شب حرارتی، سیستم تعلیق فعال، سامانه تمام چرخ محرک، دستیار پارک جلو و عقب، سیستم نمایش نقاط کور دید راننده  و … اشاره کرد. گفتنی است در سیستم ترمز این خودرو از برند بسیار مطرح برمبو استفاده شده است.

مازیار دانیالی

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا