مشاوره پیش از ازدواج راهی به سوی زندگی زیبا و شاد

مشاوره پیش از ازدواج نوعی درمان روحی است که به زوجین کمک می کند ،تا برای ازدواج آماده شوند و هم چنین می تواند به شما اطمینان دهد که شما و شریک زندگی تان یک رابطه قوی و سالم داشته باشید. به شما فرصتی بهتر برای یک ازدواج پایدار و رضایت بخش می دهد.

مشاوره پیش از ازدواج نوعی درمان روحی است که به زوجین کمک می کند ،تا برای ازدواج آماده شوند و هم چنین می تواند به شما اطمینان دهد که شما و شریک زندگی تان یک رابطه قوی و سالم داشته باشید.  شما می توانید برای این نوع مشاوره به مرکز مشاوره مراجعه کنید. به شما فرصتی بهتر برای یک ازدواج پایدار و رضایت بخش می دهد. این نوع مشاوره همچنین می تواند به شما در شناسایی نقاط ضعف و مشکلاتی که در دوران ازدواج جدی می شوند و فاصله بین زوجین ایجاد می کنند، می پردازد.

مشاوره قبل از ازدواج اغلب توسط متخصصین درمانی با مجوز معروف به ازدواج و خانواده درمانی ارائه می شود. دکتر روانشناس دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا دکتری هستند و بسیاری از آنها توسط انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی (AAMFT) اعتبار لازم را کسب کرده اند. مشاوره ممکن است از طریق نهادهای مذهبی نیز ارائه شود. در حقیقت ، برخی از رهبران معنوی قبل از برگزاری مراسم ازدواج نیز به مشاوره پیش از ازدواج خواهند پرداخت.

دکتر روانشناس درباره چه موضوعاتی مشاوره پیش از ازدواج را ترتیب می دهد

مشاوره پیش از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا روابط خود را قبل از ازدواج بهبود بخشند. در مرکز مشاوره از شما خواسته می شود تا درباره موضوعات مرتبط با ازدواج بحث کنید ، موضوعاتی مانند:

  • امور مالی
  • ارتباطات
  • اعتقادات و ارزشها
  • نقش والدین در ازدواج
  • محبت و رابطه جنسی
  • تمایل به بچه دار شدن
  • روابط خانوادگی
  • تصمیم سازی
  • برخورد با خشم

مشاوره پیش از ازدواج ، به زوجین کمک می کند تا توانایی خود در برقراری ارتباط ، تعیین انتظارات واقع بینانه از ازدواج و توسعه مهارتهای حل و فصل تعارض را بهبود بخشند. علاوه بر این ، مشاوره پیش از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا نگرش مثبتی در مورد کمک به خود و مقاومت در برابر مشکلات داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که شما ارزش ها ، نظرات  مثبت و یا منفی نسبت به یک رابطه خواهید داشت ، و ممکن است همیشه آنها مطابق با نظرات طرف مقابل شما در زندگی نباشند. به عنوان مثال ، سیستمهای خانوادگی و عقاید مذهبی بسیار متفاوت است. بسیاری از زوج ها با داشتن نقش های مختلف برای رابطه و ازدواج ، تربیت بسیار متفاوتی را تجربه کرده اند. بسیاری از افراد به این باور می رسند که نیازهای اجتماعی ، مالی ، جنسی و عاطفی خود را می توانند به راحتی  برآورده کنند – اما همیشه اینگونه نیست. با بحث در مورد اختلافات و انتظارات قبل از ازدواج ، شما و شریک زندگی تان می توانید در طول ازدواج بهتر ، همدیگر را درک و از یکدیگر حمایت کنید.

مشاوره پیش از ازدواج راهی به سوی زندگی زیبا و شاد

آنچه از مشاوره پیش از ازدواج انتظار می رود

در مرکز مشاوره، معمولاً از هر یک از شما خواسته می شود تا به طور جداگانه به یک سؤال کتبی پاسخ دهید تا احساس شما نسبت به یکدیگر و رابطه را مشخص کنند. این فرم ها همچنین می توانند به شناسایی نقاط قوت ، ضعف و مناطق مشکل آفرین بالقوه کمک کند. دکتر روانشناس شما نتایج خود را تفسیر می کند و در مورد زمینه های ناخوشایند یا اختلاف نظر رایج صحبت می کند. و برای غلبه بر چالش ها ، با شریک زندگی خود اهدافی تعیین خواهد کرد.

علاوه بر این ، دکتر روانشناس شما ممکن است از شما و شریک زندگی شما سؤال کند که دیدگاههای بی نظیر شما در مورد ازدواج را پیدا کرده و انتظارات و خواسته های شما برای ازدواج را روشن کند. به یاد داشته باشید ، مشاوره پیش از ازدواج بیشتر از مهمانی و جشن گرفتن برای نامزدی مهم است. برای ساختن یک پایه محکم برای روابط خود وقت بگذارید.

 

مزایای مشاوره قبل از  ازدواج

ایجاد قراردادهای مثبت ازدواج در مورد مباحث سنگین مانند پول ، روابط جنسی و کودکان که باعث می شود شما نظرات خود را با همدیگر درمیان بگذارید. یک دکتر روانشناس باتجربه می تواند به شما کمک کند تا مکالمه را راهنمایی کنید و مانع از این شوید که شما و شریک زندگی تان دچار تنش شده و از این طریق تمرکز خود را از دست بدهید و به نتیجه نرسید. مشاور مرکز مشاوره معمولا به شما کمک می کند به انچه می خواهید بهتر دست پیدا کنید.

مشاوره پیش از ازدواج باعث از بین بردن ترس از ازدواج خواهد شد. ممکن است یکی یا هر دوی شما در یک خانواده مطلقه زندگی کنید و یا براثر مسائلی که در اطراف خود مشاهده می کنید از وارد شدن به یک زندگی جدید ترس دارید، مشاوره پیش از ازدواج باعث می شود که شما با این نوع ترس ها کنار بیایید و زندگی زیبا و روبه رشدی را برای خود تصور کنید، هم چنین با نگرشی مثبت وارد مقوله ازدواج شوید. مشاوره پیش از ازدواج می تواند به شما یاد دهد چگونه با گذشته خود صلح برقرار کرده و چرخه را بشکنید. دکتر روانشناس به شما مشاوره خواهد داد و با توجه به تجربیات خود، شما را با هر گونه مسئله و مشکل در زندگی آشنا می کند و راه حل های مناسب کنار یکدیگر زندگی کردن را به شما نشان خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا