Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک

گوشی Samsung Galaxy Note 10 یک فبلت با اندازه‌ معقول و وزن سبک است. نمایشگر تمام صفحه آن هنوز رگه هایی از طراحی Infinity-O دارد و حفره مخصوص جایگذاری دوربین ثانویه درست در میانه قسمت بالایی آن دیده می‌شود.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – این مدل همزمان با Galaxy Note 10 Plus معرفی شده است که از اندازه‌ بزرگتر و مشخصات متمایزتر بهره می‌برد.
قیمت جهانی ۹۴۵ دلار (۸۶۹ یورو) برای گوشی Galaxy Note 10 در نظر گرفته شده است.

نمایشگر و طراحی

Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک
درمقایسه با دیگر مدل‌های سامسونگ، گوشی Galaxy Note 10 از یک نمایشگر تمام صفحه با ناچ پانچی در مرکز قسمت بالایی آن بهره می‎‌برد. این نمایشگر از نوع FULL HD AMOLED با اندازه ۶.۳ اینچ و وضوح ۱۰۸۰ * ۲۲۸۰ پیکسل است که از فناوری HDR 10+ نیز برخوردار است.
به دلیل بهره‌مندی از نمایشگر تمام صفحه و واضح، تماشای فیلم در این گوشی تجربه خوشایندی است.
محتوای نمایشگر در محیط باز و در معرض نور خورشید واضح و خوانا است.
قرارگیری ناچ درست در قسمت مرکزی بالای نمایشگر شاید مورد علاقه بعضی کاربران نباشد، اما به‌هر‌حال نسبت به برخی مدلهای دیگر مثل ناچ آی‌فون XS، توجه و مزاحمت کمتری برای دید کاربر ایجاد می‌کند.

Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک
گوشی Galaxy Note 10 با ابعاد ۷.۹ * ۱۵۱ * ۷۲ میلیمتر و وزن ۱۶۸ گرم عرضه شده و نسبت به مدل Note 9 کوچکتر، سبک‌تر و باریکتر است. با این حال، همچنان یک گوشی بزرگ محسوب می‎‌شود که برای کاربرانی با دستهای کوچک، استفاده تک دستی از آن خیلی راحت نخواهد بود.
حسگر اثرانگشت این گوشی درون صفحه نمایشگر است که موقعیت‌یابی آن برای کاربر کمی زمانبر خواهد بود.
در قسمت پایینی دستگاه، خروجی USB-C، تک اسپیکر و جایگاه قلم S قرار دارد. شیار مخصوص جایگذاری سیمکارت نیز در قسمت بالای گوشی است.
در سمت چپ گوشی، کلید تنظیم صدا و دکمه روشن/خاموش دیده می‌شود.
برخلاف اکثر مدلهای اخیر پرچمدار سامسونگ، دکمه هوش مصنوعی Bixby در گوشی Galaxy Note 10 وجود ندارد.
جنس قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه و در رنگبندی‎‌های آبی شفقی، سفید، مشکی، قرمز و صورتی است.

دوربین

Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک
گوشی Galaxy Note 10 از دوربین اصلی سه گانه شامل یک لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیسل، یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسل و یک لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برد.
یکی از قابلیت‌های متمایز دوربین این گوشی، امکان مات‌سازی همراه با سیاه-سفید کردن پس‌زمینه است، درحالیکه سوژه اصلی واضح و رنگی در تصویر نمایان می‌شود.
از دیگر قابلیتهای این دوربینها، قابلیت نوشتن متن روی تصاویر به وسیله قلم S است که AR Doodle نام دارد.
همچنین، از قابلیت Live Focus هم در عکسبرداری و هم در فیلمبرداری می‌توان استفاده کرد.
دوربین ثانویه نیز شامل یک لنز ۱۰ مگاپیکسل است.

عملکرد

Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک
با استفاده از قلم S کاربر می تواند روی نمایشگر طراحی کند و بنویسد. Gesture Control یکی از بهینه‌سازیهای انجام شده روی این قلم است که امکان مدیریت برخی برنامه‌ها از قبیل دوربین، گالری یا ویدئو را از طریق حرکت دادن قلم در جهات مختلف برای کاربر فراهم می‌آورد.
گوشی Galaxy Note 10 رابط کاربری One UI را براساس اندروید ۹.۰ پای اجرا می‌کند و بسته به موقعیت مکانی با یکی از تراشه‌های Snapdragon 855 یا Exynos 9825 عرضه شده است.
این گوشی مجهز به رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت است و امکان نصب حافظه جانبی روی آن میسر نیست. به این ترتیب، این مدل برای انجام کارهای روزمره و استفاده نه چندان سنگین مناسب است.
عدم وجود خروجی هدفون ۳.۵ میلیمتری یکی دیگر از موارد دلسردکننده برای خرید این گوشی گرانقیمت است.

باتری

Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک
گوشی Galaxy Note 10 از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر/ساعت بهره می‌برد که مجهز به قابلیت شارژ بیسیم PowerShare است. به این ترتیب، امکان شارژ دستگاههای متناظر از قبیل هدفون، ساعت هوشمند و گوشیهای هوشمند دیگر از طریق این گوشی میسر است.
این گوشی مجهز به شارژ سریع ۲۵ وات و شارژ سریع بیسیم ۱۲ وات نیز هست.

درمجموع، عرضه یک مدل Note با اندازه کوچک توسط سامسونگ به معنی حذف برخی قابلیتهای متمایز از آن است. با این حال، Galaxy Note 10 یک گوشی با عملکرد عالی و با طراحی زیبا و بروز است.
برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی از سری Galaxy Note اما با اندازه کوچکتر هستند، گوشی Galaxy Note 10 یک انتخاب مناسب می‌تواند باشد.

Samsung Galaxy Note 10، یک فبلت کوچک

مزایا
اندازه معقول
قلم S با عمر باتری ۱۰ ساعته
دوربین باکیفیت
قابلیت Live Focus در عکس‌ها و فیلم‌ها

معایب
عدم پشتیبانی از حافظه جانبی
میزان رم و حافظه داخلی کمتر نسبت به Note 10 Plus
فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا