رابط کاربری EMUI 10 هوآوی معرفی شد

نرخ بروزرسانی به EMUI 8.0 و EMUI 9.0 ارقام قابل توجه ۷۹ درصد و ۸۴ درصد بوده است. همچنین انتظار می‌رود تعداد کاربرانی که دستگاه خود را به EMUI10 بروز می‌کنند به ۱۵۰ میلیون نفر برسد. خانواده P30 به عنوان اولین سری، نسخه اولیه بروزرسانی EMUI 10 را در ۸ سپتامبر به منظور بررسی و تست دریافت خواهند کرد. این به‌روزرسانی با فاصله کوتاهی برای محصولات سری Mate 20 نیز منتشر خواهد شد.

مجله آنلاین موبنا – دهمین نسخه رابط کاربری اختصاصی هوآوی یا EMUI هفته گذشته در همایش توسعه‌دهندگان هوآوی به طور رسمی معرفی شد. دکتر ونگ چنلو، مدیر بخش توسعه نرم‌افزار هوآوی، طی سخنان خود از پیشگام‌شدن هوآوی در زمینه نرم افزارهای مناسب برای خلق تجربه کاربری یکپارچه خبر داد.

به گفته‌ی ونگ چنلو، توسعه این فناوری قابلیت‌های خاصی را هنگام دریافت تماس صوتی یا تصویری در شرایط مختلف، انجام امور کاری و اداری و تجهیزات تعبیه‌شده داخل خودروها ایجاد کرده‌است. در همین حال توسعه یک باره این راهکار برای چندین دستگاه سبب شده تا علاوه بر کاهش هزینه و افزایش بازدهی، کاربران نیز تجربه‌ای متفاوت از تجهیزات هوشمند را تجربه کنند.

EMUI به عنوان رابط کاربری اختصاصی هوآوی، علاوه بر امکان ارتباط میان تجهیزات گوناگون، امکان ارتباط میان‌ نرم‌افزارها و دستگاه‌های مختلف را نیز فراهم کرده است. به همین خاطر با همکاری توسعه‌دهندگان در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود تجربه کاربری و اضافه شدن نوآوری‌های متعددی به رابط کاربری EMUI خواهیم بود.

در انتهای مراسم معرفی، دکتر Wang از انتشار نسخه بتای رابط کاربری EMUI 10 برای محصولات خانواده Huawei P30 در مدت زمانی کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: نسل بعدی سری Mate، اولین محصولاتی خواهند بود که نسخه‌ نهایی EMUI 10 را دریافت خواهند کرد.

 

 

EMUI روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

رابط کاربری EMUI هوآوی روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ۲۱۶ کشور دنیا دارد و از ۷۷ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. در ۷ سال اخیر، از زمان تولد EMUI 1.0 در سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون، هوآوی به توسعه و بهبود EMUI توجه ویژه ای کرده‌است.

تعهد هوآوی به عرضه بروزرسانی‌ها، ایجاد بهبود و خلق تجربه کاربری Premium سبب شده کاربران تمایل بیشتری برای بروز کردن دستگاه خود داشته باشند. بر اساس آمار، نرخ بروزرسانی به EMUI 8.0 و EMUI 9.0 ارقام قابل توجه ۷۹ درصد و ۸۴ درصد بوده است. همچنین انتظار می‌رود تعداد کاربرانی که دستگاه خود را به EMUI10 بروز می‌کنند به ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

هوآوی در سال‌های اخیر سرمایه فراوانی را صرف بخش توسعه و تحقیق کرده تا کارایی محصولات را تا حد ممکن بهبود بدهد. به عنوان مثال، فناوری GPU Turbo اکنون قادر است مصرف انرژی ناشی از پردازش‌های گرافیکی را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. Network Aggregation نیز با فراهم کردن امکان دسترسی همزمان به شبکه‌های ۴G و WiFi، دستیابی به ۷۰ درصد سرعت بیشتر را (در مقایسه با ارتباطِ فقط ۴G) میسر کرده است. نوآوری‌های دیگر نظیر سیستم‌فایل EROFS و کامپایلر ARK نیز سبب بهبود سرعت خواندن اطلاعات و سرعت اجرای نرم‌افزارها به ترتیب به مقدار ۲۰ و ۶۰ درصد شده‌اند.

بازنگری در طراحی، خلق تجربه‌ای حرفه‌ای در تمام زمینه‌ها و ایجاد استانداردی جدید در روان بودن سیستم به هنگام اجرای فرامین، سه مورد از ویژگی‌های جدید EMUI 10 هستند.

EMUI 10 همچنین به حالت شب نیز مجهز شده تا تماشای آن برای چشم‌ها آسان‌تر باشد. بنابر تحقیقات، غلظت و روشنایی رنگ‌های تصویر بسته به روشن یا تیره بودن پس‌زمینه، شدت متفاوتی دارند. حالت شب به طور خودکار کنتراست (اختلاف روشنایی) بین متن و پس زمینه، رنگ‌ها و آیکون‌های سیستم را بهینه می‌کند تا تماشای درازمدت تصاویر خسته کننده نباشد.

 تجربه استفاده‌ی بین‌دستگاهی با یک نمایشگر

EMUI 10 مجهز به فناوری توزیع‌شده برای پشتیبانی از تماس‌های تصویری HD بین دستگاه‌های مختلف است. کاربران قادرند در هر زمان و هر کجا تماس صوتی یا تصویری بگیرند. هنگام دریافت تماس کاربران می‌توانند آن را از طریق اسپیکر هوشمند پاسخ دهند یا اگر تماس تصویری دریافت کردند می‌توانند از طریق تلویزیون، دستگاه تعبیه شده در خودرو یا تصویری زنده که از یک کوادکوپتر مخابره می‌شود، آن را پاسخ دهند تا دوستان و اعضای خانواده نیز قادر به مشاهده منظره زیبا باشند.

در محل کار، گوشی هوشمند و کامپیوتر قادرند تصویر نمایشگر را به اشتراک بگذارند. از همین راهکار امکان جابه‌جایی آسان اطلاعات از طریق Drag & Drop نیز فراهم می‌شود. چنین تجربه بدون درنگی از طریق تکنولوژی توزیع‌شده هوآوی ممکن شده است.

برای تحقق فناوری توزیع‌شده، ابتدا لازم است قابلیت‌های سخت‌افزاری هر دستگاه مجازی‌سازی شود. اطلاعات مربوط به توانایی‌های هر دستگاه در زمینه‌هایی نظیر نمایشگر، دوربین، میکروفون یا اسپیکر، علاوه بر خود دستگاه، در یک منبع جامع نیز در دسترس خواهد بود. از این طریق هر دستگاه قادر است هرکدام از عملکردهای سخت‌افزاری مورد نیاز خود را از طریق منبع یادشده تامین کند. در نتیجه کاربران قادرند به دستگاه‌های مختلف و نرم‌افزارهای گوناگون، از طریق یک دستگاه و به صورت یکپارچه دسترسی داشته باشند.

علاوه بر بهبود تجربه کاربری محصولات، هوآوی به بحث امنیت نیز توجه ویژه‌ای داشته و دارد و سیستم امنیتی همه جانبه‌ای را توسعه داده است. این سیستم با استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار داخلی، سپر امنیتی مقاومی را ایجاد می‌کند. در این سیستم تنها دستگاه‌های مجازشده توسط کاربر قادر به اتصال به سایر دستگاه‌ها خواهند بود. علاوه بر این، ارتباط میان دستگاه‌ها از نوع ارتباط ایمن رمزگذاری شده از نوع End-to-End خواهد بود تا حداکثر امنیت به هنگام انتقال اطلاعات تضمین شود.

توسعه یکباره برای تجهیزات مختلف جهت خلق تجربه‌ای یکپارچه و همه‌جانبه

دستگاه‌های هوشمند از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. از کاربردی‌ترین این دستگاه‌ها می‌توان به گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند اشاره کرد. از سوی دیگر فراگیر شدن نرم‌افزار‌ها باعث شده تعداد نرم‌افزارهایی که کاربران استفاده می‌کنند افزایشی مداوم داشته باشد. کاربران صرف نظر از اینکه در خانه یا محل کار هستند، به تجربه‌ای یکسان و یکپارچه به هنگام استفاده از یک سرویس یا اپلیکیشن در دستگاه‌های مختلف نیاز دارند. به همین دلیل توسعه‌دهندگان با چالشی بزرگ در زمینه توسعه یک بستر یکپارچه برای تجهیزات مختلف، یادگیری چند زبان و اشتراک داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف مواجه هستند.

در آینده تجربه یکپارچه و استفاده همزمان از چند دستگاه، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها مجبور به اعمال تغییری بزرگ در سبک کاریشان هستند. طبق گفته‌ هوآوی در مراسم اخیر، EMUI بستر برنامه نویسی توزیع‌شده و امکان مجازی‌سازی قابلیت‌های سخت‌افزاری را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد. در نتیجه، توسعه‌دهندگان قادرخواهند بود بدون نیاز به چندین بار توسعه و انطباق، برای چندین دستگاه به طور همزمان نرم‌افزار طراحی کنند.

 

نمایش توانایی هوآوی در جهت‌دادن به صنعت موبایل و تسهیل توسعه اکوسیستم

تعداد کاربران موبایل هوآوی در‌ سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. هوآوی در سال میلادی جاری  در ۵ ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروخته و در آینده‌ای نزدیک، EMUI نرم‌افزارهای بیشتر و  تجربه فراگیرتر از استفاده بین‌‌دستگاهی را به کاربران ارائه خواهد کرد.

در مراسم معرفی هوآوی از تصمیم خود برای ادامه بهره‌برداری از قابلیت‌های ابزارها و پلتفرم‌های مختلف نظیر کامپایلر Ark و بازتر شدن استودیو DevEco خبر داد. همچنین هوآوی به طور رسمی تمایل خود را برای گسترش‌ همکاری با توسعه‌دهندگان و شرکای تجاری به منظور کسب نتیجه‌ای برد-برد و ایجاد نوآوری‌ برای بهبود تجربه کاربری، اعلام کرده است.

خانواده Huawei P30 اولین سری محصولات با نسخه بتای EMUI 10

خانواده P30 به عنوان اولین سری، نسخه اولیه بروزرسانی EMUI 10 را در ۸ سپتامبر به منظور بررسی و تست دریافت خواهند کرد. این به‌روزرسانی با فاصله کوتاهی برای محصولات سری Mate 20 نیز منتشر خواهد شد. به گفته دکتر وانگ اولین نسخه پایدار EMUI 10 با پرچمداران بعدی هوآوی و به هنگام معرفی نسل جدید خانواده Mate رونمایی خواهد شد. کاربران می‌توانند با مراجعه به کانال‌های ارتباطی رسمی هوآوی درباره EMUI 10 و سایر دستگاه‌هایی که در برنامه تست، مشارکت خواهند داشت، اطلاعات تکمیلی را کسب کنند.

تیم توسعه EMUI از همکاری با توسعه دهندگان و شرکای تجاری در راستای ایجاد تجربه‌ حرفه‌ای همه‌جانبه برای کاربران استقبال می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا