همایش علمی تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۳۹۸ برگزار شد

درخشش یک دختر دانش‌آموز با معلولیت جسمی‌حرکتی در کسب رتبه ۵ منطقه ۳ تجربی و نیز کسب رتبه‌های زیرهزار توسط دانش‌آموزان استثنایی ازجمله نابینا، پدیده کنکور امسال بود.

همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی کنکور سراسری ۹۸، با تاکید بر تلاش‌و‌کوشش و شکوفایی حاصل از حضور موفق و موثر نخبگان در کشور، برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این رویداد سالانه علمی از ۱۳۸ دانش آموز رتبه برتر تک رقمی مناطق و ایثارگران در ۵ گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان تجلیل و قدردانی به عمل آمد که ۳۱ نفر از آنان حائز رتبه های کشوری بوده اند.

همایش علمی تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۳۹۸ برگزار شد

پدیده امسال، درخشش زهرا نامور رتبه ۵ منطقه ۳ تجربی با محدودیت جسمی حرکتی از شهر شیراز بوده است؛ همچنین دانش آموزان استثنایی (نابینا، کم‌بینا، نیمه‌شنوا و جسمی حرکتی) به‌رغم محدودیت‌هایشان به موفقیت خود تداوم بخشیدند و ۲۹ نفر از آنان که با دانش آموزان منطقه ۳ رقابت داشته اند، موفق به کسب رتبه های زیر‌هزار شدند.

در رقابت علمی امسال، شیراز با ۱۴ رتبه تک رقمی در ۵ گروه آزمایشی، مقام نخست و شهرهای مشهد، تبریز، اراک و یزد هر کدام با ۵ نفر، بیشترین رتبه های تک رقمی کشوری از میان شهرستان ها را داشتند؛ البته دانش آموزان تهرانی همانند سال های گذشته باز هم توانستند رتبه های برتر کشوری را با ۱۸ رتبه تک رقمی به خود اختصاص دهند.

در میان استان ها نیز تهران با ۲۲ نفر، فارس ۱۸ نفر و مازندران با ۱۰ نفر بیشترین رتبه های تک رقمی امسال را داشتند.

محمود کمره‌ای، رئیس هیأت‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری که در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شده به حمایت‌های این بنیاد در حمایت از رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: این بنیاد به رتبه‌های برتر ورودی در دانشگاه تهران هر ساله تسهیلاتی ارائه می‌کند و در سال جاری نیز افرادی که رتبه‌های زیر دو هزار را کسب کنند از طرف این بنیاد کمک هزینه تحصیلی به مدت ۱۰ ماه در یک سال تحصیلی دریافت می‌کنند و اگر این رتبه‌های برتر بتوانند معدل خود را در سال‌های بعدی در سطح بالاتری حفظ کنند می‌توانند از حمایت‌های بنیاد حامیان برخوردار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد، دانشجویانی را که بتوانند رتبه‌های بالای ۱۷ را کسب کنند بورسیه می‌کند و تمامی دانشجویانی که در سهمیه دانشکده این حمایت‌ها قرار بگیرند می‌توانند همچنان تحت پوشش بنیاد حامیان دانشگاه تهران باشند. همچنین ورودی‌های کنکور که هنوز در دانشگاه سابقه تحصیلی ندارند و سال اول ورودی دانشگاه هستند نیز از این بورسیه‌ها بهره‌مند هستند.

رئیس هیأت‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویانی که مشکلات مالی دارند اما نمرات پایین تری کسب کردند تحت عنوان دانشجویان متقاضی تحت حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می‌گیرند چرا که ما معتقد هستیم دانشجویانی که وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند از استعدادهای بالا بهره مند هستند و باید حمایت‌های لازم برای استفاده از این استعدادها صورت بگیرد.

کمره‌ای خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد ۱۵۰۰ نفر از افراد، تحت حمایت‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می‌گیرند و طی ۴ سال گذشته بیش از پنج هزار نفر بورسیه این بنیاد قرار گرفتند.

در این همایش که با حضور خیرین مدرسه ساز همراه بود، کاظم قلم‌چی عضو هیأت‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران و خیر مدرسه ساز از رتبه های برتر به عنوان دانشمندان جوان یاد کرد و گفت: هریک از این دانش آموزان برتر، قهرمانان پیوستگی هستند که هرکدام، از خانواده و قشرهای مختلف جامعه اند که با تلاش و سخت کوشی به موفقیت رسیده و زندگی عبرت آموزی دارند و می توانند الگو و الهام بخش برای دیگران باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که رتبه های برتر حاضر در این همایش، برخی حتی ترازهای بالای ۷ هزار دارند که با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی، لقب نابغه و دانشمند به آنان اغراق آمیز نیست.

واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) با اشاره به تعدادی از استارتاپ های حاضر در این رویداد و همچنین رتبه تک رقمی کنکور سال ۸۲ که هم‌اکنون به عنوان کارآفرین در داخل ایران اقدام به راه اندازی استارتاپ کرده و کارآفرینی پیشه کرده است، آن ها را نیز نابغه و افتخارات کشور خواند و تاکید کرد: رویکرد این همایش نیز بر تلاش نخبگان و حضور آنان در کشور و خدمت به آن است.

وی با تاکید بر نقش مهم پدران و مادران در موفقیت فرزندان، خطاب به دانش آموزان برتر به صراحت گفت: شما به هر درجه و مقامی که رسیدید باید همواره به پدر و مادرتان با هر جایگاه اجتماعی و شغلی که دارند افتخار کنید چون همواره در مسیر آموزش و رسیدن به قله موفقیت، همراهتان بوده اند.

کاظم قلم چی همچنین با بیان اینکه، کار در دوران دانشجویی موجب کسب مهارت های زندگی است، به رتبه های برتر توصیه کرد پس از ورود به دانشگاه، دروس سال نخست و اساتید خود را جدی بگیرند تا همچنان در قله باقی بمانند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این همایش با بیان این نکته که خیرین مدرسه ساز نقش مهمی را در مسیر اعتلای فرهنگ و آموزش کشور ایفا می کنند، ابراز داشت: موفقیت امروز دانش آموزان، مرهون خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز است؛ آنان بخشی از زندگی خود را وقف توسعه علم و تربیت در کشور می کنند و باید قدردان حرکت ارزشمند آنان باشیم.

وی در ادامه گفت: نخبگان با موفقیت خود ثابت کردند که فراگیری علم و دانش هیچ محدودیتی ندارد چنانچه در همه آئین ها و مکاتب خصوصا اسلام نیز به کسب علم و دانش در هر زمان و مکانی توصیه شده است.

بنابراین گزارش، یکی از نکات قابل توجه و مهم این همایش، حضور تعدادی از نخبگان و ایده پردازان استارتاپی بود که در داخل کشور مشغول به خدمت هستند و حتی برخی با وجود ادامه تحصیل در خارج از کشور، برای راه اندازی کسب و کار مبتنی بر کارآفرینی به وطن بازگشته اند.

همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش های نخبگان کشور، اعطای جوایز به رتبه‌های برتر امسال، توسط رتبه های تک رقمی سال های گذشته، چهره های علمی ماندگار، فرهنگیان، دانشگاهیان و خیرین صورت گرفت.

بخش تاثیرگذار این رویداد، به گرامیداشت پدر مدرسه سازی ایران «زنده یاد دکتر محمدرضا حافظی» و ادای احترام روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور با اعطای شاخه های گل به یاد او که در مسیر توسعه فرهنگ و آموزش کشور قدم برمیداشت، اختصاص یافت.

در این همایش که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) برگزار شد، نخبگان و خانواده های آن ها، مسئولان آموزشی کشور، استادان دانشگاه ها، چهره های ماندگار علمی، خیرین مدرسه ساز، مسئولان نهاد کتابخانه های کشور، ناشران و تعدادی از استارتاپ ها حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا