بیش از ۱۳۰ قله ۳ هزار متری در ترکیه وجود دارد

وجود رشته کوه های فراوان در کشور ترکیه زیبایی های خاصی به آن بخشیده است.

جالب است بدانید بیش از ۱۳۰ قله ۳ هزار متری در این کشور وجود دارد که بلندترین آن ها کوه پلندوکن با ارتفاع ۳۱۲۵ متر در استان ارزوزم می باشد؛ این کوه وسیع ترین پیست اسکی طبیعی ترکیه را در خود جای داده که سالانه سیل عظیمی از گردشگران تور ترکیه برای تفریح و پرداختن به اسکی راهی ارتفاعات آن می شوند.

اسکی از ورزش های زمستانی مهیجی است که به هنگام بارش برف می توانید به آن بپردازید. برای انجام دادن این ورزش وجود کوه های پوشیده از برف لازم است که در کشور ترکیه به تعداد فراوان وجود دارد. برای پرداختن به این ورزش ابتدا باید با لوازم آن آشنایی پیدا کنید و نحوه استفاده از آن ها را بیاموزید. فردی که می خواهد اسکی انجام دهد به چوب های بلندی که چوب اسکی نام دارد نیاز دارد که به وسیله آن روی برف ها سر می خورد.

 

بیش از 130 قله 3 هزار متری در ترکیه وجود دارد

لازم به ذکر است که بگوییم یادگیری این ورزش نیاز به تمرین های مستمر دارد و با یک بار تمرین کردن نمی توانید به صورت حرفه ای این ورزش را یاد بگیرید.

انواع اسکی عبارت اند از:

-اسکی آلپاین

-اسکی مارپیچ کوچک

-اسکی مارپیچ بزرگ

-اسکی سرعت

-سوپر جی

-سوپر ترکیبی

-اسکی شمالی

-پرش از تخته

-اسکی تلمارک

-اسکی صحرانوردی

-اسنوبرد

اسکی جورینگ

 

وجود این تعداد از کوه های مرتفع سبب شده بسیاری از گردشگرانی که تور لحظه آخری استانبول را انتخاب می کنند، مسیر مورد نظر را بپیمایند و خود را به این کوه ها برسانند تا به تفریح و ورزش بپردازند.

 

بیش از 130 قله 3 هزار متری در ترکیه وجود دارد

لازم به ذکر است که بگوییم تعدادی از این کوه های مرتفع نیز در آنتالیا قرار دارد و مسافرانی که تور آنتالیا را برای سفر به ترکیه انتخاب می کنند، می توانند به راحتی خود را به آن ها برسانند و به گشت و گذار بپردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا