افتتاح باغ و دریاچه هنر؛ ۲۷ مرداد

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد: با افتتاح باغ و دریاچه هنر، بزرگترین طرح هنری تهران میزبان شهروندان می‌شود.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد از افتتاح باغ و دریاچه هنر در ۲۷ مرداد خبر داد و گفت: با افتتاح دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار متر مربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع بزرگترین طرح هنری قلب پایتخت آماده میزبانی از هنرمندان و شهروندان می‌شود.
سید محمد حسین حجازی گفت: باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنر‌هایی چون: موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.
وی افزود: باغ هنر به منظور تجربه کردن فرهنگ و هنر ایرانی با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی – اسلامی طراحی شده است.
مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به اینکه بخشی از این باغ شامل خانه شعر و ادبیات و خانه نقش و هنر‌های تجسمی، به بهره برداری رسیده است، افزود: دریاچه هنر و محوطه باغ هنر در ۲۷ مرداد به بهره برداری می‌رسد. این مجموعه همراه با مجموعه‌ای از خانه‌های شعر، موسیقی، نقش و هنر‌های تجسمی و نمایش، می‌تواند هنر‌های هفتگانه را در مجموعه‌ای زیبا، سبز و دور از کشمکش‌های روزمره جمع کرده و با هویت ایرانی در آمیزد.
حجازی تصریح کرد: یک بخش از باغ هنر برای برگزاری همایش ها، گردهمایی ها، آموزش‌های تخصصی، اطلاع رسانی هنری و امور اداری قابل استفاده و بخش دیگر گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر رو باز ۲۰۰ نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سالن همایش ۲۰ تا ۵۰ نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی شاپ) و سالن غذاخوری در این بخش قرار دارد.
مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد ادامه داد: این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده است.
حجازی دریاچه هنر را یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باغ هنر دانست و گفت: فضای کافه گالری به صورت جزیره در این دریاچه طراحی که امکان ایجاد نمایشگاه در آن نیز پیش بینی شده است. کافه‌ای هم به منظور استفاده شهروندان در این محل طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا