عینک شنای واقعیت افزوده اطلاعات محیطی را نمایش می‌دهد (+عکس)

شناگران حرفه ای برای دسترسی به اطلاعات آنی از رقبا و محیط اطراف هر روز از ابزار پیشرفته تری استفاده می کنند که آخرین آنها عینک واقعیت افزوده است.

مجله آنلاین موبنا – پیش از این ساعت های شنای خاصی طراحی شده بود که شناسایی موقعیت مکانی شناگران رقیب را ممکن می کرد، اما نگاه کردن به این ساعت در حین شنا می توانست شناگران را از رقبا عقب انداخته و تمرکز آنها را بر هم بزند.
حال یک شرکت کانادایی فعال در ونکوور کانادا برای حل مشکل یادشده عینک شنای واقعیت افزوده طراحی کرده است. این عینک شنا که از نظر ظاهری تفاوتی با عینک شناهای عادی ندارد، مجهز به یک شتاب سنج، یک موقعیت یاب، حسگر، پردازنده ای کوچک و نمایشگر نصب شده بر روی صفحه عینک برای نمایش اطلاعات در سمت راست یا چپ لنز به تشخیص شناگر است.

عینک شنای واقعیت افزوده اطلاعات محیطی را نمایش می‌دهد (+عکس)

بر روی نمایشگر یادشده اطلاعات زمانی مربوط به خود شناگر و رقبا، مقدار مسافت طی شده، طول استخر، فاصله زمانی با رقبا و غیره قابل مشاهده است. اطلاعات مذکور به صورت لحظه به لحظه به روز می شوند تا شناگر در جریان آنها قرار بگیرد.

عینک شنای واقعیت افزوده اطلاعات محیطی را نمایش می‌دهد (+عکس)

یک ماژول بلوتوث هم به شناگر امکان می دهد تا به طور بی سیم با اپلیکیشن این عینک که بر روی گوشی نصب می شود در ارتباط باشد. از این طریق بارگذاری داده های یادشده و ذخیره آنها ممکن می شود. این اپلیکیشن با آیفون و گوشی های اندرویدی سازگاری دارد.
عینک یادشده کاملا ضدآب بوده و با یک بار شارژ باتری تا ۱۶ ساعت قابل استفاده است. قیمت این محصول ۲۰۰ دلار اعلام شده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا