سازمان ترافیک محکوم به استرداد عوارض اضافی شهروندان شد

سخنگوی تعزیرات درباره شکایت در خصوص افزایش غیرقانونی نرخ بلیط مترو و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران، گفت: پرونده در شعبه ۴۳ تعزیرات شهر تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که با توجه به رأی دیوان عدالت اداری، سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران نمی‌توانست بیش از نرخ اعلامی تورم بانک مرکزی، نرخ سالیانه عوارض طرح ترافیک را افزایش دهد.

مجله آنلاین موبنا – سیدیاسر رایگانی با بیان این مطلب گفت: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین، برخلاف رأی دیوان عدالت اداری اقدام کرده و از طرف دیگر نیز این سازمان علاوه بر افزایش هزینه صدور آرم طرح ترافیک بیش از تورم اعلامی از ناحیه بانک مرکزی؛ اقدام به افزایش ساعت طرح هم کرده است؛ ساعت طرح ترافیک در سال ۹۶ از ۶:۳۰ صبح تا ۱۷ بود که در سال ۹۷ به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۹افزایش یافت.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر همین اساس تخلف محرز و شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده، سازمان حمل‌ونقل ترافیک را برای گران‌فروشی به پرداخت یک هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد و اعلام کرد که این سازمان باید وجه اضافه دریافتی را نیز به شاکیان بازگرداند.
با توجه به رأی سازمان تعزیرات حکومتی، رانندگان تهرانی و شهرستانی که از سال گذشته تاکنون بابت ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد جریمه شده‌اند، باید به مراجع قضایی از سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران شکایت کنند تا این سازمان وجوه اضافی دریافتی از آنان را مسترد نماید.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ابتدای تابستان امسال هم به‌منظور افزایش درآمدهای شهرداری، ورود به محدوده زوج‌وفرد را با تغییر نام به محدوده آلودگی هوا، پولی کرد. که این اقدام نیز از سوی پلیس راهور تهران بزرگ مورد اعتراض قرار گرفته و در دستگاه قضایی در مرحله صدور حکم قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا