۱۴ منظره بکر و رویایی! (+عکس)

گاهی تصاویر منتشرشده از فضا و سیارات دیگر به نظرمان غیرواقعی یا رویایی می آید چرا که برایمان تازگی دارند و قبلا با چنین مناظر و صحنه هایی در زمین خود مواجه نشده ایم. البته زمین خودمان نیز چشم اندازهای شگفت انگیز و خیره کننده بسیار دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – جای بسی شکر و شادمانی باقی است که برخی از این نقاط حیرت آور طبیعت، همچنان دست نخورده و دور از دسترس دستکاریهای بشر مانده است!
لیستی از ۱۴ نقطه شگفت انگیز و رویایی طبیعت را در ادامه می بینیم.

۱۴. کوه رورایما، آمریکای جنوبی

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
کوههای رورایما، کوههایی با قله های مسطح و یکنواخت در مرز کشورهای برزیل، ونزوئلا و گویان هستند که از قدیمی ترین ساختارهای زمین شناسی محسوب می شوند.
این کوهها با درازای ۹ مایل، از هر طرف پرتگاههایی به ارتفاع ۴۰۰ متر دارند. در این منطقه به دلیل بارش همه روزه باران، آبشارهای مرتفع و گونه های گیاهی کمیاب به وفور دیده می شود.
چشم انداز خیره کننده، جنگلهای انبوه، گیاهان کمیاب و مسیرهای دسترسی دشوار، این مکان را به یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل کرده است. چیدن گلها و گیاهان در این منطقه ممنوع و غیرقانونی است.

۱۳. تونل عشق، اوکراین

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
تونل عشق زیباترین و عاشقانه ترین نقطه کشور اوکراین و در شهر کلِوِن واقع شده است. این مکان دلنشین حاصل هنر معماری طبیعت و انسان است.
گذر راه آهن ۳ کیلومتری از این منطقه منجر به شکلگیری این تونل درختی شده است که سالانه عاشقان و عکاسان بی شماری برای دیدن آن به اوکراین می روند.

۱۲. پارک ساحلی هیتاچی، ژاپن

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
پارک ساحلی هیتاچی درواقع یک پارک گل ۱۹۰ هکتاری در شهر ایباراکی ژاپن است. این پارک در تمام طول سال پوشیده از گلهای رنگارنگ و متنوع است.
اصلی ترین جاذبه این باغ، دشت گلهای آبی رنگی است که بازدیدکنندگان هر سال در فصل پاییز شاهد شکوفه زدن ۴.۵ میلیون از این گلهای زیبا در این باغ هستند.

۱۱. کوههای تیانزی، چین

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
رشته کوه تیانزی در استان هونان کشور چین واقع شده است. عمده شهرت این کوهها به هزاران قله افسانه ای آن باز می گردد. ارتفاع بلندترین قله این رشته کوه ۱۲۶۲ متر بالاتر از سطح دریاست.
این رشته کوه به پادشاه کوههای جنگلی معروف است. هر قله این رشته کوه چشم اندازی خیره کننده از صخره ها و گیاهان دارد. جریان ابرها و بازتاب نور خورشید در گستره ای سبز رنگ بر فراز کوهها منظره ای دلنشین را فراهم می آورند.

۱۰. غار آلگارو، پرتغال

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
غار ساحلی و شگفت انگیز آلگارو کشور پرتغال حاصل بازخورد ممتد موجهای دریا به صخره های ساحلی است. این غار یکی از بزگترین غارهای ایجاد شده توسط موجها در دنیا به شمار می رود.
غار آلگارو همانند چتری روی ساحل و در معرض برخوردهای همیشگی موجها قرار دارد. آمد و رفت موجها و تلالو نور خورشید از حفره های این غار، مناظر دلپذیری را پدید می آورند.

۹. حوضچه همیلتون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
حوضچه همیلتون با آبشار کوچک ۱۵ متری اش در یک منطقه حفاظت شده در ایالت تگزاس واقع شده است. این حوضچه یکی از محبوبترین مقاصد شنای تابستانی برای شهروندان آمریکا و گردشگران است.
حوضچه همیلتون سقف و دیواره های سنگی طبیعی دارد. در این ناحیه ماهیگیری، قایق سواری و برپایی چادر ممنوع است.

۸. گودال عظیم آبی، بلیز

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
گودال عظیم آبی در کشور بلیز در آمریکای مرکزی واقع شده است. این گودال آبی حاصل بالا آمدن ناگهانی آب دریاها و پر شدن غارها از آب در هزاران سال گذشته است. عمق این گودال آبی ۱۲۵ متر و یکی از مکانهای موردعلاقه غواصان است.
این ناحیه زیستگاه جانداران متنوع دریایی از جمله کوسه پرستار و کوسه مرجانی است.

۷. دریاچه مورِین، کانادا

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
دریاچه مورِین به خاطر آب شفاف و کوههای زیبای اطرافش شهرت جهانی دارد. این دریاچه به گستره ۵۰ هکتار در ایالت آلربتای کانادا واقع شده و بخشی از پارک ملی بنَف است.

۶. جنگل بامبوی ساگانو، ژاپن

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
جنگل بامبوی ساگانو با مساحت ۱۶ کیلومترمربع یکی از عجایب طبیعی کشور ژاپن و شهر کیوتو به شمار می رود.
علاوه بر زیبایی، صدای دلنواز حاصل از وزش بادها در میان درختهای این جنگل، تجربه ای زیبا برای بازدیدکنندگان به وجود می آورد.
در این جنگل گذرراههایی برای پیاده روی بازدیدکنندگان وجود دارد.

۵. غار سون دونگ، ویتنام

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
غار سون دونگ بزرگترین غار کشف شده زمین است که توسط یکی از افراد محلی در سال ۱۹۹۱ کشف شد.
این غار از فرسایش دیواره آهکی پایین کوه بر اثر جریانات ممتد آب در ۳ تا ۵ میلیون سال قبل شکل گرفته است.
این غار ۲۰۰ متر عرض، ۱۵۰ متر ارتفاع و ۹ کیلومتر درازا دارد.

۴. غارهای یخی، شیلی

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
غارهای یخی شیلی دیدنی ترین غار یخی دنیاست. فعالیتهای ممتد آب طی هزاران سال به شکلگیری این غارها منجر شده است. به این غارها غارهای مرمری نیز گفته می شود.
آب روان رودخانه کارِرا با جریان در میان دیواره های غار بازتاب زیبایی از نور را پدید می آورد.

۳. باغ لَوندر، لندن

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
مزرعه لَوندر لندن بهترین مرکز پرورش اسطوخدوس در جهان است. این باغ گل در روستای کارشالتون در چند کیلومتری مرکز لندن واقع شده است.
بهترین زمان برای بازدید از این مزرعه بین ماه نوامبر تا پایان ماه دسامبر است. باغ لَوندر هر روز برای بازدید عموم باز است. بسیاری از پروانه ها و پرنده های کوچک نیز در این باغ دیده می شوند.

۲. سالار دو ییونی، بولیوی

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
سالار دو ییونی یک آینه بی انتها و بزرگترین زمین نمکی در دنیاست که در کشور بولیوی قرار دارد و مساحتی به میزان ۱۰۵۸۲ کیلومترمربع را پوشش داده است. این منطقه میلیونها سال قبل بر اثر دگرگونی دریاچه های باستانی پدید آمده است.
آژانسهای فضایی از این آینه فراخ و جو پاکیزه آن برای تنظیم ماهواره ها بهره می برند.
سالار دو ییونی بیش از ۱۰ بیلیون تن نمک در خود جای داده است. در فصل بارانی سال دریاچه کناری به سالار دو ییونی سرریز می شود و با بازتاب تصویر آسمان بزرگترین آینه جهان را به وجود می آورد.

۱.تنگه آنتلوپ، ایالات متحده امریکا

14 منظره بکر و رویایی! (+عکس)
تنگه آنتلوپ آریزونا حاصل فرسایش تدریجی ماسه سنگها در میلیونها سال گذشته است. ساختارهای سنگی شگفت آور، این تنگه را به بزرگترین سوژه عکاسی در میان تنگه های دنیا تبدیل کرده است.
این تنگه شامل دو بخش آنتلوپ بالایی و آنتلوپ پایینی است. آنتلوپ بالایی به دلیل دسترسی راحت تر و عدم نیاز به کوهپیمایی بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
برای بازدید از آنتلوپ پایینی نیاز به استفاده از نرده های مستقر در این ناحیه است. جاذبه اصلی تنگه آنتلوپ مربوط به ساختارهای سنگی حیرت انگیز در این بخش است.
احتمال جاری شدن سیل در این تنگه در فصل باد و باران موسمی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا