رشد ۱۹درصدی شکایت از خدمات ارتباطی

آمار منتشر شده از وضعیت سامانه ثبت شکایات مشترکان از خدمات ارتباطی نشان می دهد که میزان شکایت کاربران از کیفیت خدمات ارتباطی در کل کشور طی یک ماه ۱۹ درصد رشد داشته است.

مجله آنلاین موبنا – اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گزارش سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان (۱۹۵) در تیرماه را بر اساس تعداد تیکتهای ثبت شده در سامانه «سپاس» و مناطق ۹ گانه رگولاتوری در سراسر کشور شامل مناطق شمال، مرکزی، شمال شرق، جنوب، آذربایجان، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب و شمال غرب منتشر کرد.

در این گزارش شکایات کاربران در ۷ حوزه اینترنت، موبایل، تلفن ثابت، تشعشعات، سرویس‌های ارزش افزوده، دفاتر پیشخوان و خدمات پستی بررسی شده است که خدمات اینترنتی در صدر شکایات مشترکان قرار دارد.

رشد ۱۹درصدی شکایت از خدمات ارتباطی

نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج شده نشان می‌دهد که بیشترین شکایت مشترکین در تیرماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۵۱ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است.

در همین حال آمارها نشان می‌دهد که تعداد کل شکایتهای ثبت شده در تیرماه نسبت به خرداد ماه سال جاری حدود ۱۹ درصد رشد داشته است که ۵۷.۸ درصد کل شکایات در تیرماه از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

در همین حال تحلیل داده‌های استخراج شده از خدمات اینترنت که توسط اپراتورهای ارتباطی ارائه شده است نشان می‌دهد که کاربران از کیفیت نامطلوب سرویس، عدم پشتیبانی و ارائه خدمات مناسب، عدم جمع آوری سرویس و مشکلات مربوط به مدل قرارداد و عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده ناراضی هستند و از قطعی و وصلی مکرر اینترنت وایمکس شکایت دارند.

در حوزه تلفن همراه نیز بیشترین شکایت مشترکان مربوط به عدم آنتن دهی و عدم دسترسی به شبکه پرسرعت ۳Gو ۴G، مشکلات مالی و تعرفه‌ها، خدمات مالکیت و سیم‌کارت و نیز پشتیبانی نامناسب از ارائه خدمات بوده است.

بیشترین شکایت مشترکان تلفن ثابت نیز به پشتیبانی و ارائه خدمات بازمی گردد که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان نقش مهمی در این شکایات ایفا می‌کند.

در تیرماه امسال بیشترین شکایت مشترکان از خدمات پستی نیز مربوط به سرویس پست پیشتاز بوده است.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا