چین به رقابت با فیس‌بوک برمی‌خیزد

مدیر ارشد اجرایی هواوی از دولت چین خواست تا با عرضه یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده به رقابت با ارز لیبرا فیس‌بوک بپردازد.

مجله آنلاین موبنا – رن ژنگفی، مدیر ارشد اجرایی شرکت چینی هواوی در مصاحبه و گفتگویی با رسانه ایتالیایی L’economia به تازگی عنوان کرده است که از چین می‌خواهد به منظور رقابت با شرکت آمریکایی فیس بوک که اخیرا به عرضه و ارائه یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی برای خود اقدام کرده است، خود نیز یک رمز امرز اختصاصی و فراگیر معرفی و عرضه کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از آنجایی که چین با توجه به علم و تکنولوژی های گسترده‌ای که در اختیار دارد، قادر خواهد بود به عرضه یک رمزارز اختصاصی و فراگیر اقدام کند بنابراین هیچ لزومی وجود ندارد که منتظر عرضه لیبرا از سوی فیس بوک باشد.

وی ادامه داد: هواوی در این زمینه بسیار مشتاق است تا با شرکت‌های چینی همکاری‌های لازم را انجام دهد و جای فیس‌بوک را در عرضه و ارائه یک ارز رمز اختصاصی بگیرد.

عرضه رمزارز لیبرا از سوی فیس بوک در هفته‌های اخیر تبدیل به یکی از جنجال برانگیز ترین موضوعات روز شده است چراکه بسیاری از کارشناسان امنیتی و مقامات سیاسی در دولت ایالات متحده آمریکا با عرضه این رمزارز از سوی فیس‌بوک مخالفت کرده‌اند چراکه بر این باورند رسوایی بزرگ امنیتی فیس بوک در سال گذشته که اطلاعات میلیون‌ها کاربر را با همکاری موسسه مشاوره‌ای کمبریج آنالتیکا افشا کرد و در اختیار منابع و افراد ناشناس قرار داد، به فیس بوک این اجازه را نمی‌دهد که وارد حوزه اقتصادی، بانکی و مالی شود.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری بر این باورند که چین در صورت اقدام به عرضه و ارائه یک ارز رمز اختصاصی که از امنیت سایبری و محبوبیت بالایی برخوردار باشد، موفق خواهد شد لیبرا، ارز اختصاصی توسعه داده شده توسط فیس‌بوک را به سادگی شده شکست دهد و بر بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری تسلط یابد.

بر اساس گزارش وب سایت coindesk، هم اکنون بسیاری از غول‌های تکنولوژی در طول یک سال اخیر به دنبال معرفی و عرضه ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود و کاربرانشان بوده‌اند تا بتوانند بدین منظور نظر و توجه خیل عظیمی از علاقمندان به این حوزه را جلب کرده و به نیازهای روز جهان نیز پاسخ دهند.

در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، بسیاری از صرافی‌ها و مراکز مختلفی ایجاد و تأسیس شدند تا به کاربران و مشتریان امکان تبادل و معاملات مبتنی بر ارزهای مجازی را می‌دهند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا