زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)

اقیانوسها حدود ۷۳% از سطح زمین را پوشانده اند و زیستگاه جانداران بی شمار کشف شده و شاید هنوز کشف نشده شگفت انگیز و زیبا هستند.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – ماهیها با آن رنگ آمیزیهای دلربا همواره از گونه های جانوری دوست داشتنی سیاره ما بوده اند.
در ادامه به معرفی ۱۰ ماهی زیبا و سبک زندگی، زیستگاه و عادات رفتاری هر یک می پردازیم.


۱۰. آنتیاس دم چنگی (Lyretail Anthias)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
آنتیاس دم چنگی یک ماهی آب شور (آکواریوم دریایی) زیبا و بومی اقیانوس آرام غربی است. نکته جالب درمورد این ماهی ها این است که درابتدای تولد همگی ماده هستند و بعدها در مراحل رشد به جنس نر تبدیل می شوند. رنگ این ماهی نیز در مسیر رشد تغییر می کند.
آنتیاس دم چنگی معمولا در رنگهای آبی، صورتی و نارنجی یافت می شود. طول جنس نر این نوع ماهی حدود ۱۳ سانتیمتر و کمی بلندتر از طول جنس ماده است. آنها بیشتر روی صخره های مرجانی زندگی می کنند.


۹. شیرماهی (Lion Fish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
شیرماهی یکی از جذابترین و در عین حال گونه ای سمی از ماهی هاست. طرح روی بدن آنها متشکل از نوارهای راه راه قرمز و سفید است. زیستگاه اصلی این ماهی آبهای شور نواحی غربی اقیانوس آرام است. باله های نواری شکل روی بدن شیرماهی به او در دفاع دربرابر دشمنان کمک می کند. از آنجا که شیرماهی قادر به انجام حرکات آنی و ناگهانی است در شکار بسیار مهارت دارد. طول بدن این ماهی معمولا از ۲۸ تا ۳۸ سانتیمتر و وزنش به ۱.۵ کیلوگرم می رسد.


۸. ماهی دیسکاس (Symphysodon Discus)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
برخلاف دیگر ماهی های آکواریومی، ماهی دیسکاس رفتارهای هوشمندانه ای از خود نشان می دهد و به همین دلیل تبدیل به یکی از رایج ترین ماهی های آکواریومی در سرتاسر دنیا شده است.
این ماهی بومی آبهای آمازون در آمریکای جنوبی است و در رنگهای آبی، قهوه ای، سبز، قرمز و طلایی یافت می شود.
این ماهیها بسیار اجتماعی بوده و به صورت گروهی حرکت می کنند. ماهیهای بزرگتر و لاک پشتهای دریایی، شکارچیان اصلی ماهیهای دیسکاس هستند.


۷. ماهی بت مغربی (Moorish Idol)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
ماهی بت مغربی یکی از کوچکترین ماهیهای آب شور است که در اقیانوس هند، آبهای ژاپن و آفریقای جنوبی زندگی می کند. نوارهای زیبای زرد و مشکی روی بدن ماهی بت مغربی، جلوه ای زیبا و جذاب به او بخشیده است.
این ماهیها بسیار اجتماعی بوده و در دسته های بزرگ دیده می شوند. آنها روی صخره های مرجانی زندگی می کنند و بیشتر وقتها در سطح آب اقیانوس هستند.


۶. ماشه ماهی (triggerfish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
۴۰ گونه متفاوت از ماشه ماهیان در جهان شناسایی شده اند که بومی اقیانوس آرام شرقی هستند. طول بزرگترین گونه آنها به ۳.۳ متر می رسد. آنها دندانهای تیز و قدرتمندی دارند که با کمک آنها به راحتی به شکار می پردازند. قسمتهای متفاوت بدن بیضوی شکل ماشه ماهی رنگهای متفاوتی دارد که به جذابیت و زیبایی او افزوده است. ماشه ماهیان در رنگهای متفاوت از قبیل آبی، سبز و زرد دیده می شوند.


۵. فرشته ماهی فرانسوی (French Angelfish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
این ماهی گونه ای از فرشته ماهیها و بومی دریای کارائیب است و رنگ آمیزی زرد و مشکی زیبایی دارد. طول فرشته ماهی فرانسوی به ۶۱ سانتیمتر می رسد. آنها روی صخره های مرجانی زندگی می کنند. جلبک دریایی منبع اصلی تغذیه آنهاست.


۴. فرشته ماهی صورت آبی (Blue Face Angelfish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
فرشته ماهی صورت آبی رنگارنگ ترین عضو خانواده فرشته ماهیها و بومی اقیانوس آرام غربی است. صورت آبی رنگ آنها دلیل این نامگذاری است. طول این ماهی به ۳۶ سانتیمتر می رسد. رنگ بدن آنها آمیزه ای زیبا از رنگهای زرد و آبی است.
طول عمر فرشته ماهی صورت آبی ۱۰ سال است. فرشته ماهیان از میگو، جلبکهای دریایی و ماهیهای مرکب تغذیه میکنند.
ازآنجا که این ماهی همواره خوش رفتار است یکی از ماهی های آکواریومی رایج و دوست داشتنی به حساب می آید.


۳. ماهی کاردینال باله بلند (Banggai Cardinalfish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
ماهی کاردینال باله بلند یکی از خوش رفتارترین ماهی های آکواریومی و بومی جزیره بنگی اندونزی است. آنها در آبهای کم عمق اطراف جزیره زندگی می کنند. طول این ماهی کمتر از ۲۱ سانتیمتر است. روی بدن آنها باله های میله مانند سفید و مشکی وجود دارد. وجه تمایز نرها از ماده ها، دهان بزرگ جنس نر این ماهی زیباست.
آنها از پلانکتونها و پاروپایان تغذیه می کنند.


۲. دلقک ماهی (Clown Fish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
دلقک ماهی یکی از جذابترین و رنگین ترین ماهی های دنیاست که روی صخره های مرجانی زندگی می کند. ۲۸ گونه متفاوت از دلقک ماهیها شناسایی شده اند. بدن آنها از رنگ نارنجی با سه نوار سفید رنگ پوشیده شده است. همگی دلقک ماهیها در هنگام تولد، نر هستند و بعدها در مسیر رشد و تکامل به جنس ماده تبدیل می شوند. آنها در هنگام حرکت حرکات بسیار جالب و سریع از خود نشان می دهند.


۱.ماهی ماندارین (Mandarinfish)

زیباترین ماهی‌ها از سرتاسر دنیا (+تصاویر)
ماهی ماندارین زیباترین و رنگارنگ ترین ماهی دنیا و بومی اقیانوس آرام غربی است. رنگ بدن آنها سبز-آبی با خطهای نارنجی پررنگ است. آنها در تالابها و صخره های مرجانی زندگی می کند. ماندارین یکی از فعالترین و خوش رفتارترین ماهیهای آکواریومی است. ایزوپادهای اقیانوسی و کرمهای کوچک منابع اصلی تغذیه آنها را تشکیل می دهند. طول عمر ماهی ماندارین ۱۵ سال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا