Huawei Mate X،تاشوی ۵G

گوشی‌های خم‌شونده با طراحی ویژه‌شان فرصت‌های جدیدی در اختیار سازندگان قرار می‌دهند. اگر چه با توجه به ترکیبی بودن این محصولات و قابلیت تبدیل به تبلت، طبیعتا قیمت بالایی نسبت به دیگر دستگاه‌های هوشمند دارند؛ اما همین امر باعث افزایش درآمد و سودآوری شرکت‌های تولیدکننده در بخش محصولات رده بالا می‌شود.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – پتنت‌هایی که در زمینه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر به ثبت رسیده، نشان‌دهنده خلاقیت نامحدودی است که می‌تواند در این عرصه وجود داشته باشد.

مشخصات کلیدی:

  • صفحه نمایشگر تبلتی ۸ اینچ و در حالت تاشده ۶.۶ اینچ

  • سیستم عامل ۹.۰ پای و رابط کاربری EMUI1

  • پردازنده Hisilicon Kirin 980

  • مودم ۵G

  • حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

  • باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر/ساعت

  • دوربین سه گانه از شرکت Leica

طراحی و سخت افزار

Huawei Mate X،تاشوی 5G
در کناره سمت چپ گوشی Huawei Mate X در حالت تاشده یک نوار عمودی هست که در آن دوربینهای سه گانه شرکت Leica، دکمه روشن/خاموش/حسگر اثرانگشت، آنتن چهارگانه ۵G و سخت افزار داخلی دستگاه تعبیه شده است.
سخت افزار داخلی گوشی Huawei Mate X شامل پردازنده Hisilicon Kirin 980، رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت می شود. البته امکان نصب حافظه جانبی نانو تا ۲۵۶ گیگابایت نیز میسر است.
این گوشی از چهار آنتن متصل به مودم Balong 5000 5G بهره می برد. این قابلیت امکان دانلود با سرعت ۴.۶ گیگابایت در ثانیه را فراهم می آورد که درواقع معادل ۱۰ برابر سرعت دانلود با اینترنت ۴G است. طبق گفته هواوی، با این فناوری دانلود یک فیلم با حجم ۱ گیگابایت تنها ۳ ثانیه زمان میبرد.
عملکرد این گوشی تاشو با برخورداری از این امکانات بسیار روان و سریع است، برنامه ها به سرعت بارگذاری می شوند و اجرای همزمان چندین برنامه هیچگونه تاثیری روی عملکرد دستگاه ندارد.
Huawei Mate X،تاشوی 5G
در حالت تبلت ضخامت دستگاه ۵.۴ میلیمتر است.
اندازه صفحه نمایشگر در حالت تاشده در گوشی Huawei Mate X 6.6 اینچ و در گوشی Samsung Galaxy Fold 4.5 اینچ است که مهمترین مزیت این محصول هواوی نسبت به محصول شرکت رقیب به حساب می آید.

نمایشگر

Huawei Mate X،تاشوی 5G
گوشی Huawei Mate X در حالت تاشده دارای ۲ صفحه نمایشگر مجزاست. یک نمایشگر تمام صفحه در قسمت جلوی دستگاه و یک نمایشگر نسبتا کوچکتر در قسمت پشت دستگاه و در کنار نوار عمودی قرار دارد. صفحه نمایشگر جلویی ۶.۶ اینچ با وضوح ۱۱۴۸ * ۲۴۸۰ پیکسل و صفحه نمایشگر عقبی ۶.۳۸ اینچ با وضوح ۸۹۲ * ۲۴۸۰ پیکسل است.
در حالت تبلت اندازه صفحه نمایشگر ۸ اینچ با وضوح ۲۲۰۰ * ۲۴۸۰ است.
محتوای هر سه نمایشگر، هم در حالتهای مختلف دستگاه و هم در حالتهای افقی و عمودی بسیار واضح و روشن است و تبدیل حالتها بدون هیچگونه تاخیر و به سرعت انجام می شود.
لولای Falcon Wing یکی از بهترین قطعات مکانیکی است که در تاشدن و بازشدن گوشی Huawei Mate X بسیار عالی عمل می کند.
نکته قابل توجه در مورد نمایشگر این گوشی این است که در قسمت تاشدگی هیچگونه تغییر رنگ یا پیچ خوردگی در تصویر دیده نمی شود.
در حالت تبلت ضخامت دستگاه ۱۱ میلیمتر است و هرچند کمی ضخیمتر از حالت معمول به شمار می رود اما سنگین و غیرعادی نیست.

Huawei Mate X،تاشوی 5G
خروجی USB Type-C نیز در قسمت پایین نوار عمودی کناره گوشی قرار دارد.

دوربین

Huawei Mate X،تاشوی 5G
دوربین سه گانه گوشی Huawei Mate X از یک لنز ۴۰ مگاپیکسل (Wide)، لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسل و یک لنز ۱۶ مگاپیکسل (UltraWide) بهره می برد. تمامی سه دوربین آن در کنار هم قرار دارند، به نحوی که در حالت تبلت همگی در پشت دستگاه و در حالت تاشده همگی در قسمت جلویی دستگاه دیده می شوند. به این ترتیب، این گوشی از دوربین اصلی به عنوان دوربین ثانویه بهره می برد و به نسبت کیفیت بهتری نیز در مقایسه با مدلهای دیگر خواهد داشت چرا که در تمامی تلفنهای همراه هوشمند همواره کیفیت دوربینهای اصلی بهتر از کیفیت دوربینهای ثانویه بوده است.

باتری

ظرفیت باتری گوشی Huawei Mate X 4500 میلی آمپر/ساعت است و از شارژ سریع ۵۵ وات بهره می برد که صفر تا ۸۵درصد را تنها در ۳۰ دقیقه پر میکند.

Huawei Mate X،تاشوی 5G
گفته می شود گوشی Huawei Mate X در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد. نحوه عملکرد گوشی و میزان رضایت کاربران، میزان موفقیت این محصول منحصربفرد هواوی را مشخص خواهد کرد. با این حال، آنچه از شواهد و مشخصات ارائه شده درخصوص این محصول برمی آید، هواوی دورخیز بزرگی برای تسخیر بازارهای جهانی انجام داده است.

 

مزایا:

  • تلفن همراه بزرگ با صفحه نمایشگر تبلتی

  • کیفیت بالای لولای Falcon Wing

  • سخت افزار داخلی قدرتمند

  • رابط کاربری روان و سریع

معایب:

  • بسیار گرانقیمت

  • صفحه نمایشگر پلاستیکی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا