چطور روی یک سیمکارت ۹ شماره داشته باشیم؟

جمعیت ایران حدود ۸۲ میلیون نفر برآورد می‌شود، اما طبق آخرین آمار نزدیک به دو برابر جمعیت کشورمان، سیمکارت خریداری شده است!

مجله آنلاین موبنا؛ علی خرسندی کرباسدهی – آمار مذکور نشان می‌دهد هر ایرانی به‌طور متوسط صاحب دو سیمکارت است. نیاز به استفاده از شماره‌های متعدد باعث شده تا هر مشترکی یک یا دو گوشی‌ هوشمند دو سیمکارت داشته باشد، اما استفاده از چند گوشی دو سیمکارت و محدودیت‌هایی نظیر اشتراک جای سیمکارت دوم با شیار کارت حافظه، معضلات زیادی برای مصرف‌ کننده ایجاد می‌کند. برای حل مشکل استفاده از شماره‌های متعدد، همراه اول با استفاده از فناوری COMP128v1 بر بستر شبکه GSM امکان استفاده از مولتی‌سیم را برای مشترکین اپراتور اول فراهم کرده است.

یک سیمکارت و ۹ شماره مختلف

با توجه به نیاز‌ روز افزون مشترکین به استفاده از سرویس دیتا در دستگاه‌های مختلف دارای درگاه ارتباطی سیمکارت همانند تلفن‌همراه، تبلت، مودم، دوربین مداربسته، کارتخوان، ردیاب و… و علاقه‌مندی مشترکین به استفاده از سیمکارت‌های اعتباری در این دستگاه‌ها و از طرفی مشکلات مربوط به مدیریت شارژ آن‌ها، شرکت همراه اول با ارائه سرویس «مولتی‌سیم»، راهکار جدیدی ارائه کرده است.
براساس این گزارش فناوری مولتی‌سیم همراه اول محدودیت‌های موجود برای در اختیار داشتن و استفاده هم‌زمان از چند شماره مختلف را برطرف کرده است.
مشترکینی که از مولتی‌سیم‌های جدید همراه اول استفاده می‌کنند، می‌توانند روی همان یک سیمکارتی که دارند از ۹ شماره متنوع همراه اول بهره‌مند شوند.
حتی مشترکینی که از طریق ترابردپذیری از سایر اپراتورها به همراه اول مهاجرت می‌کنند، می‌توانند از امکانات ویژه «مولتی‌‌سیم» اپراتور اول بهره‌مند شوند.
مولتی‌سیم یا همان سیمکارت چند شماره‌ای همراه اول به کمک نرم‌افزاری که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود، امکان مدیریت تماس، ارسال و دریافت پیامک را از همه شماره‌ها فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید سیمکارت مورد نظرتان را در نرم‌افزار انتخاب کرده و با آن پیامک و تماس ارسال کنید.

دو حالت متفاوت در مولتی‌سیم

در سرویس مولتی‌سیم، حداکثر تا ۹ عدد سیمکارت با شماره‌های متفاوت در یک گروه تعریف می‌شوند، به‌طوری‌که یکی از شماره به‌صورت اصلی(Master) و مابقی به‌صورت پیرو(Slave) تعریف‌شده و کلیه هزینه‌های مربوط به شارژ، صورت‌حساب‌ها و فعال‌سازی بسته‌های اینترنت برای این سیمکارت‌ها بر روی شماره اصلی لحاظ می‌شود. شماره تلفن‌های پیرو می‌توانند یکی از دو حالت زیر را داشته باشند:
۱- شماره واقعی: شماره‌ای که مشترک می‌تواند به‌صورت عادی روی یک سیمکارت داشته باشد.
۲- شماره‌های افزایشی: شماره‌ای که با اضافه کردن یک رقم به انتهای شماره تلفن اصلی ایجاد می‌شود.
شماره تلفن‌های پیرو فقط دارای سرویس دیتا و شماره اصلی دارای تمامی سرویس‌ها شامل مکالمه، پیام کوتاه، دیتا و… است.
همان‌طور که اشاره شد مشترکین همراه اول می‌توانند با خرید سرویس مولتی‌سیم تا ۹ سیمکارت در اختیار داشته باشند که تنها با شارژ سیمکارت اصلی می‌توانند از آن برای استفاده از کلیه سرویس‌ها اعم از مکالمه و پیام کوتاه و دیتا و… بر روی سیمکارت اصلی و از سیمکارت‌های فرعی برای استفاده از سرویس دیتا در دستگاه‌های دیگر استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا