احتمال احضار پورسیدآقایی به مجلس قوت گرفت

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی روزنامه امروز اعلام کردند که همچنان پیگیر دلایل طولانی شدن روند رسیدگی قضایی در خصوص حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سال ۹۵ هستند و در همین رابطه تاکنون حداقل ۱۶۱ نماینده طوماری را خطاب به روسای قوای مقننه و قضائیه امضا کرده و از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده این حادثه گلایه کردند.

مجله آنلاین موبنا – صبح روز جمعه پنجم آذرماه ۱۳۹۵ دو قطار مسافربری در حوالی ایستگاه هفت خوان، در محور سمنان-دامغان بدلیل عدم رعایت مقررات ایمنی قطارها با یکدیگر برخورد کردند، در این حادثه قطار سمنان به مشهد، به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد. در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند.
سیدناصر موسوی لارگانی در این خصوص گفت: در حادثه تصادف این دو قطار حدوداً ۵۰ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم و کل کشور و به ویژه آذربایجان داغدار شد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: قرار بر این بود که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه پیگیر این موضوع باشند تا مقصر این حادثه مشخص شود. با پیگیری نمایندگان آذربایجانی بیانیه‌ای تهیه و تا به الان حداقل ۱۶۱ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و متن این بیانیه هفته گذشته از تریبون مجلس قرائت شد که از قوه قضاییه و مجلس خواستار تسریع در رسیدگی و پیگیری این موضوع شدند تا بدین وسیله مقصرین این حادثه مشخص شود.
وی بابیان اینکه در آن مقطع آقای پورسیدآقایی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن بودند که به دلیل اعتراضات مردم و نمایندگان ایشان خیلی سریع استعفا دادند، اظهار کرد: احتمال اینکه آقای پورسیدآقایی و مدیران میانی دیگر و حتی وزیر راه و شهرسازی فعلی و وقت نیز مورد سؤال در مجلس قرار بگیرند، وجود دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش این حادثه تلخ باید خیلی پیشتر از این به مردم داده می‌شد. نمایندگان به این موضوع اعتراض دارند که چرا گزارش حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه پس از چند ماه ارائه شد، ولی گزارش تصادف قطار تبریز-مشهد با گذشت حدود دو سال و نیم هنوز ارائه نشده است؟.
سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم دراین‌باره گفت: یکی از برخوردهایی که در کشور ما مرسوم شده رفتارهای دوگانه است. رسیدگی و پیگیری در خصوص حادثه‌ای در مدت زمان کم بسیار خوب است ولی باید سرعت عمل را در تمام قضایای رعایت کنیم. به‌طور مثال گزارش حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه پس از گذشت چندماه به مجلس ارائه شد، ولی حادثه تصادف قطار که در آذر ۹۵ رخ داده، هنوز ارائه نشده است.
وی افزود: هیچ‌یک از ارگان‌های مربوطه تا به امروز در رابطه با حادثه قطار محور سمنان-دامغان گزارشی مبنی بر اینکه مقصر اصلی راه‌آهن بوده و اینکه ضعف مدیریتی داشتند یا نه، گزارشی ارائه نکرده‌اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان اولین کسانی بودند که نامه پیگیری حادثه را امضا کردند و روند اخذ امضاها همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئولین باید برخوردهای سلیقه‌ای و منطقه‌ای را کنار بگذارند، هر حادثه‌ای در هرکجای کشورمان که رخ دهد، خون همه هموطنانمان یکی است و نباید پایمال‌شده و سلیقه‌ای برخورد کرد.
خدادادی با بیان اینکه خانواده‌های داغدار، از ما انتظار رسیدگی دارند، افزود: عدم پیگیری این موضوع باعث بدبینی مردم منطقه به نمایندگان مجلس شده است، که چرا تا به الان هیچ گزارشی ارائه نشده است.
پورسیدآقایی، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در زمان وقوع این حادثه تلخ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن بود که بدلیل اعتراضات گسترده و برای جلوگیری از استیضاح وزیر وقت، بسرعت با شرکت در یک برنامه تلویزیونی ضمن عذرخواهی بدلیل قصورش در بروز این سانحه، از مدیرعاملی راه‌آهن استعفا داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا