ارزهای مجازی جلوی پولشویی را می گیرند

بر خلاف تصورات فعلی، ارزهای مجازی برای شناسایی هویت معامله گران و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی بهتر از سیستم های پرداخت سنتی قابل استفاده هستند.

مجله آنلاین موبنا – در شرایطی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا از امکان تسهیل رفتارهای غیرقانونی با سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال سخن می گوید واقعیات نشان می دهد که ارزهای عادی نیز به شیوه ای مشابه قابل سواستفاده هستند.
کارشناسان امور مالی می گویند اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال کاملاممکن است واگر چه نظام های مالیاتی جدید بدین منظور در مراحل آغازین شکل گیری هستند، ولی انتظار می رود طی ماه های آینده عملکرد بهتری پیدا کنند.
از سوی دیگر بررسی های تحقیقاتی و پژوهشی نشان می دهد تنها کمتر از ۰.۵ درصد از کل تبادلات مالی مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین صرف خریدهای غیرقانونی و تخلف شده است.
بررسی هایی که در این زمینه توسط موسسه Kugelman صورت گرفته نشان می دهد میزان صرف بیت کوین برای خرید کالاهای غیرقانونی از بخش تاریک وب معادل ۸۲۹ میلیون دلار است که این رقم در مقایسه با کل تبادلات مبتنی بربیت کوین که به بیش از ۲.۲ تریلیون دلار می رسد مبلغ زیادی نیست.
نکته مهم این است که بخش عمده این خریدهای غیرقانونی در آمریکا انجام می شود که البته در مقایسه با حجم کلی تجارت غیرقانونی در این کشور باز هم رقم ناچیزی است. ارزش مالی فعالیتهای غیرقانونی و جنایی در آمریکا در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار بوده که در آن سال در مجموع دو درصد از کل اقتصاد این کشوررا شامل می شده است.
از سوی دیگر می توان از فناوری بلاک چین به منظور شناسایی سریع هویت فعالان عرصه ارز مجازی و برخورد باآنها استفاده کرد. لذا بسیاری از دغدغه های موجود در این زمینه چندان واقعی نیست.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا