بازگشت بدافزار نظامی تورلا

محققان موسسه امنیتی کاسپراسکای از بازگشت بدافزار تورلا و آغاز مجدد خرابکاری های آن خبر داده اند، این بدافزار در دو نسخه جدید بازتولید شده است.

مجله آنلاین موبنا – بدافزار تورلا خود را در درون برنامه های دور زدن فیلترینگ اینترنت و برخی نرم افزارهای دیگر مخفی کرده و بی سروصدا بر روی رایانه ها نصب می شود.
هدف از اعمال این تغییرات و استفاده از استراتژی جدید دشوار کردن امکان شناسایی این بدافزار بوده است. یک نسخه جدید از این بدافزار که به نام Topinambour فعالیت می کند برای حمله سایبری به برخی موسسات و نهادهای دولتی در ابتدای سال ۲۰۱۹ به کار گرفته شد.
بدافزار مذکور که گفته می شود توسط هکرهای روس طراحی شده قبلا نیز برای جاسوسی سایبری از دولت ها و مراکز دیپلماتیک مختلف در جهان مورد استفاده قرار گرفته بود، یک نسخه تغییر یافته از آن نیز به نام KopiLuwak در اواخر سال ۲۰۱۶ فعال شده بود.
افزایش مخفی کاری تورلا موجب نگرانی محققان امنیتی شده که پیش از این هم از دشواری کشف آن نگران بودند. جمع آوری تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی رایانه و آداپتورهای شبکه، سرقت انواع فایل ها، بارگذاری بدافزارهای جدید و تهیه عکس از نمایشگر از جمله خرابکاری های بدافزار یادشده محسوب می شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا