نمایشگر منعطف برای گوشی‌های هوشمند، ابتکاری جدید از سونی

شرکت سونی ابتکار خود برای ساخت یک نمایشگر منعطف مجهز به حسگرهای داخلی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند تاشو را به ثبت رسانده و به دنبال اجرایی کردن آن است.

مجله آنلاین موبنا – در این نمایشگر منعطف سه حسگر داخلی فشار، دما و شتاب سنج تعبیه می‌شود که ماموریت آنها جمع‌آوری اطلاعات در مورد نحوه استفاده از نمایشگر است. به عنوان نمونه، حسگر فشار کاری با حساسیت لمس صفحه ندارد و در عوض در مرکز نمایشگر قرار گرفته تا بتواند زمان باز و بسته شدن این نمایشگر تاشو را تشخیص داده و ثبت کند. این اطلاعات به گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر منعطف این امکان را می‌دهد تا با دقت کامل اینکه چه چیزی در کدام بخش نمایشگر نمایش داده می‌شود را، تنظیم کرده و یک تجربه شخصی‌سازی شده و دلچسب را برای کاربر خلق کند.
از ویژگی‌های دیگر طرح ابتکاری سونی، می‌توان به دوطرفه بودن آن اشاره کرد؛ کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به طور همزمان از پشت و روی صفحه نمایش خود استفاده کنند.
اینکه این ایده در عمل تا چه اندازه مفید و کارآمد خواهد بود روشن نیست و برای تجربه آن باید منتظر ماند و دید سونی چه زمانی تصمیم به عملی کردن ایده خلاقانه خود می‌گیرد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا