امکان ارایه خدمات دسترسی بی‌سیم به صورت عمده‌فروشی فراهم شد

معاون امور رادیویی رگولاتوری اعلام کرد: امکان ارایه خدمات دسترسی بی‌سیم به صورت عمده‌فروشی در حوزه ارتباطات ثابت فراهم شد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسترن محسنی گفت: با اعطای پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی، در حال حاضر امکان ارائه خدمات دسترسی بی‌سیم به صورت عمده‌فروشی به شرکتهای مجاز از جمله دارندگان پروانه FCP و Servco فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه خدمات دسترسی بی‌سیم به صورت عمده‌فروشی بر روی باند فرکانسی ۲۶۰۰ مگاهرتز و به صورت TDD ارائه می‌شود تصریح کرد: این فرایند از زمان تدوین پیش‌نویس مصوبه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آغاز شده و با تصویب مصوبه ۲۲۲ و صدور پروانه “ایجاد و بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی” به نتیجه رسید.
محسنی افزود: شرکت فناوران نوین بنیان پاسارگاد به عنوان اپراتور دارنده پروانه بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم، در ۹۷ شهر از استان‌های مختلف کشور سایت‌های LTE ایجاد و راه‌اندازی کرده است که در آینده نزدیک این شبکه از ۹۷ شهر به ۱۲۵ شهر توسعه می‌یابد.
معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت این خدمت باید تقاضای خود را به اپراتور دارنده پروانه ارائه کنند اظهار کرد: دارنده پروانه نیز بر اساس مفاد پروانه بایستی تمام ظرفیت خود را بر اساس شرایطی عادلانه، رقابتی و به دور از تبعیض و در قالب قرارداد عمده‌فروشی به متقاضیان واگذار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا