چرا باید به قبض‌های کاغذی نه بگوییم؟

جایگزینی قبض‌های قبض‌های کاغذی با الکترونیک، یکی از راه‌کاری موثر در حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌های جاری کشور است که اپراتور همراه اول به کمک میلیون‌ها مشترک خود از سال ۹۳ تاکنون اجرا کرده‌ است.

مجله آنلاین موبنا – ایده حذف قبض‌های کاغذی نخستین‌بار توسط همراه اول و از طریق تبلیغات گسترده‌ای که این شرکت انجام داد، سر زبان‌ها افتاد، اما امروز با توجه به معضل تامین کاغذ و هزینه‌های سرسام‌آور آن، به نظر می‌رسد بخش‌های دیگر  کشور از جمله شرکت مخابرات، برق، گاز  و آب نیز باید به سمت حذف قبض‌های کاغذی پیش بروند.

تجربه همراه اول در حذف قبض‌های کاغذی طی ۶ سال اخیر حاکی از صرفه‌جویی چند ده میلیارد تومانی و در عین حال قطع نشدن ده‌ها هزار درخت است. درختانی که به‌طور مستقیم در تلطیف هوا و تولید اکسیژن نقش مهمی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اخیرا بر افزایش کاربردهای دولت الکترونیک و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند اپلیکیشن و پیامک در همین راستا خبر داده است.

آن‌طور که آذری‌جهرمی گفته، جدول زمان‌بندی حذف قبوض کاغذی با دستور رئیس جمهور تهیه شده و در فاز اول شرکت مخابرات ۴۵ روزه ۳۵ میلیون قبض دوره‌ای را حذف می‌کند و در فاز بعد قبوض آب و برق تا اردیبهشت سال آینده حذف می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار داشته که برای حذف قبوض کاغذی با دستگاه‌های مختلف وارد مذاکره شده‌ایم و برای این کار با وزارت نیرو، مخابرات، نفت و شهرداری همکاری خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد تجربه موفق اپراتور اول و صرفه‌جویی صورت گرفته باعث شده تا وزارت ارتباطات و دولت نیز درصدد استفاده از این ایده برای سایر دستگاه‌ها باشند.

آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد از زمان اجرای کمپین همراه طبیعت همراه اول تاکنون بیش از ۱۷ میلیون و ۵۸۶ هزار مشترک به این طرح پیوسته‌اند و طی ۶ سال اخیر ۴۶ هزار و ۶۶۵ درخت از طریق اجرای موفق این کمپین حفظ شده‌اند.

همین تعداد درختانی که تبدیل به کاغذ قبض‌های موبایل همراه اول نشده‌‌اند، اکسیژن لازم برای تنفس حداقل ۱۸۶ هزار نفر در یکسال را تامین می‌کنند!

کاشت و حفاظت از گونه‌های گیاهی

همراه اول به‌دنبال صرفه‌جویی‌های صورت گرفته از طریق اجرای طرح مذکور، همکاری‌هایی با «باغ گیاه‌شناسی» داشته و با ایجاد فضای اختصاصی در قطعه نمایشی و آموزشی باغ گیاه شناسی، نسبت به کاشت و حفاظت از ۳۵۸ گونه و کاشت نزدیک به ۳ هزار درخت اقدام کرده است.

 

چطور از دریافت قبض کاغذی انصراف بدهیم؟

برای پیوستن به کمپین حذف قبض‌های کاغذی همراه اول کافی است یکی از روش‌های زیر را انجام دهید.

درگاه USSD درگاه پیامکی ۰۰۹۸۱۰ یا +۹۸۱۰
  شماره‌گیری کد دستوری   *۱۰*۱۱۴۱# ارسال عدد ۱۱۴۱ به سرشماره پیامکی ۰۰۹۸۱۰ یا +۹۸۱۰
 ارسال عدد ۱ به سرشماره پیامکی ۹۹۰۰۰۹
استفاده از اپلیکیشن یا سایت “همراه من”

 

روش‌های جایگزین برای آگاهی از صورتحساب

اگر شما هم به کمپین حذف قبض‌های کاغذی همراه اول پیوسته‌اید، جهت دریافت جزییات صورتحساب از طریق پیامک حرف G و از طریق ایمیل حرف E را به سر شماره پیامکی ۹۹۰۰۰۹ ارسال کنید و یا به اپلیکیشن یا سایت “همراه من” به نشانی my.mci.ir مراجعه کنید.

۱- مراجعه به سایت billing.mci.ir

۲- ارسال G یا M به ۹۹۰۰۰۹

۳- تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰

۴- ارسال عدد ۱۱۱ به سرشماره پیامکی ۰۰۹۸۱۰ یا +۹۸۱۰( ارسال عدد ۱۱۱ برای صورتحساب پایان دوره و ۱۱۲ برای صورتحساب میان‌دوره)

۵-  #۱۱۱*۱۰* برای صورتحساب پایان دوره و #۱۱۲*۱۰* برای صورتحساب میان‌دوره  یا شماره گیری کد دستوری #۲*۱*

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا