هوآوی در سال جاری پانصد هزار ایستگاه شبکه ۵G را به فروش می‌رساند

۵G دیگر آن فناوری دور از دسترس سالیان گذشته نیست و به لطف پیشرفت‌های گسترده در زمینه فنی و سپس تجاری‌سازی و ارائه خدمات، حالا بیش از هر زمانی به استفاده گسترده و بدون محدودیت از آن نزدیک می‌شویم.

مجله آنلاین موبنا – داستان تحریم‌های هوآوی که اخیرا توسط دولت ایالات متحده بر محصولات و خدمات این شرکت وضع شده و عملاً اجازه هرگونه مبادله کالا و تجارت میان هوآوی و دیگر شرکت‌های آمریکایی را از این شرکت سلب کرده بود، این روزها در حال تغییر است. شرکت هوآوی پیش از این اعلام کرده بود که این تحریم‌ها نتوانستند بر تجارت آن، خدشه‌ای وارد کنند.

در آن زمان دولت ایالات متحده، هوآوی را به دلیل وجود نقص امنیتی در محصولات شرکت، در لیست سیاه تجارت قرار داد و این بدان معناست که هیچ شرکت آمریکایی دیگر حق خرید و فروش محصولات و خدمات به هوآوی را نخواهد داشت.

هوآوی همواره کلیه اتهامات مطرح شده توسط دولت ایالات متحده را به صورت کامل رد کرده و جهت پیشبرد اهداف خود، تصمیماتی توسط مدیران بزرگترین شرکت مخابراتی در حوزه ۵G اتخاد شد تا بتوان به صورت مستقیم با تحریم‌های وضع شده مبارزه و شرایط را به حالت عادی بازگرداند.

اوایل تیر ماه نمایشگاه MWC Shanghai در چین برگزار شد و در آن شرکت‌های مختلف به معرفی محصولات و خدمات جدید خود در حوزه‌های مختلف الکترونیک، ارتباطات، موبایل و سایر حوزه‌های مرتبط پرداختند.

هوآوی در سال جاری پانصد هزار ایستگاه شبکه 5G را به فروش می‌رساند

در مراسم نطق اصلی این نمایشگاه، آقای رایان دینگ، مدیر اجرایی هیئت مدیره و رئیس بخش Carrier BG که یکی از زیرمجموعه‌های اصلی هوآوی به شمار می‌آید، اعلام کرد که هوآوی در زمینه صنعت ۵G به دنبال اهداف ویژه خود است که توانسته وضعیت آن را در جایگاهی تعیین‌کننده و بسیار مهم قرار دهد.

آقای دینگ همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که شرکت هوآوی تا به حال ۵۰ قرارداد ارائه خدمات، تأمین و فروش تجهیزات فنی و پشتیبانی در حوزه ۵G منعقد کرده و همچنین توانسته بیش از ۱۵۰ هزار ایستگاه رادیویی ۵G را در سراسر دنیا به فروش برساند.

از نظر آقای دینگ، ۵G در حال خروج از حالت سکون اولیه و تبدیل شدن به صنعتی پویاست؛ به طوری که میزان تجاری‌سازی ایجاد شده در این صنعت در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ را می‌توان به نوعی یک جهش عظیم برای این فناوری جذاب و آینده‌دار به حساب آورد.

در حال حاضر ۵G در کشورهایی مانند کره جنوبی، بریتانیا، سوئیس، ایتالیا و کویت به صورت یک شبکه تجاری در حال ارائه خدمات به کاربران بوده و نکته مهم آن است که در حدود دو سوم از همه تجهیزاتی که در این خصوص در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساخت شرکت هوآوی هستند.

با این حال وضعیت بسیار خوبی که در این زمینه برای هوآوی و محصولات تجاری آن در صنعت ۵G وجود دارد در همین‌جا متوقف نخواهد شد؛ این شرکت برنامه دارد تا تنها در سال ۲۰۱۹ بتواند آمار فروش خود را به بیش از ۵۰۰ هزار ایستگاه رادیویی ۵G رسانده و بیش از ۷۰ درصد بازار ۵G را در دست بگیرد.

هوآوی در سال جاری پانصد هزار ایستگاه شبکه 5G را به فروش می‌رساند

هوآوی به سبب نوآوری‌هایی که در صنعت ۵G صورت داده در حال حاضر وضعیتی مثال‌زدنی در این حوزه دارد. این شرکت علاوه بر تولید مجموعه کامل ایستگاه‌های رادیویی ۵G، توانایی ارائه خدمات پشتیبانی را نیز در این زمینه دارد. در بخش کاربری نیز این شرکت با طراحی مودم‌های ۵G مخصوص خود از سری Balong 5000 5G اقدامات عملی را آغاز کرده و امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند به تنهایی وضعیت بازار ۵G دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در عین حال بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به صورت تلویحی بر این موضوع تأکید داشته‌اند که توسعه صنعت ۵G بدون حضور هوآوی ضربه سختی بر روند توسعه این فناوری وارد می‌کند و باید با ایجاد تعامل در این زمینه، مشکلات پیش‌رو را رفع کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا