گوگل برنامه‌نویسی را به کلاس‌های درس می‌آورد

شرکت گوگل با در دسترس قرار دادن یک منبع کدنویسی برای معلمان موسوم به “کد با گوگل”، امکان آموزش برنامه‌نویسی در کلاس‌های درس را فراهم کرده است.

مجله آنلاین موبنا – اکثر دانش آموزان آمریکایی نحوه برنامه‌نویسی را در دوران ابتدایی یا متوسطه آموزش نمی‌بینند. در صورتی که اگر آموزش ببینند احتمال دارد در آنها ایجاد علاقه شود و مسیر زندگی‌شان تغییر کند.

گوگل امیدوار است این شکاف در آموزش علوم رایانه را با “کد با گوگل”(Code with Google) پر کند که یک برنامه درسی برنامه‌نویسی رایگان است و آموزگاران می‌توانند از آن برای معرفی مبانی برنامه نویسی به دانش آموزان استفاده کنند.

معاون آموزش و روابط دانشگاهی گوگل در یک پست وبلاگ نوشت: “کد با گوگل” گام بعدی در تلاش برای پر کردن شکاف‌های آموزشی در آموزش علوم رایانه است. آموزگاران با استفاده از ابزار و منابع مناسب می‌توانند استعداد دانش آموزان خود را در برنامه‌نویسی کشف کنند و توانایی‌های بالقوه آنها را در این حوزه بالفعل کنند.

این منبع در کارگاه‌های آموزشی گوگل نیز تدریس می‌شود و از ابزارهای موجود این شرکت برای یادگیری برنامه نویسی از جمله برنامه Grasshopper است که به تازه‌کاران آموزش می‌دهد چگونه از “جاوا اسکریپت” استفاده کنند.

آموزگاران می‌توانند به فعالیت‌های مبتنی بر ویدئو با موضوعات مختلف مانند طراحی بازی، داستان سرایی، ورزش و هنر دسترسی داشته باشند.

گوگل همراه با راه‌اندازی “کد با گوگل”، مبلغ یک میلیون دلار نیز به انجمن معلمان علوم رایانه اهدا کرد.

این برنامه برای مبتدیان طراحی شده است و طی این دوره مبانی برنامه‌نویسی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. دانش آموزان به واسطه این دوره، به یک بینش از فرآیند برنامه‌نویسی برنامه‌های رایانه‌ای می‌رسند و مهارت‌های خود را در منطق و حل مسئله بهبود می‌بخشند.

همه درس‌های “کد با گوگل” رایگان و به زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس است. این دوره طیف وسیعی از گروه‌های سنی را پوشش می‌دهد(از ابتدایی تا متوسطه) و سطح مهارت آن نیز از مبتدی تا پیشرفته متفاوت است.

ایده آموزش علوم سخت و پیچیده رایانه به کودکان ممکن است برای بعضی از معلمان ناخوشایند باشد، اما آموزش این علوم با رویکرد بازی و تفریح برای دانش آموزان بسیار جذاب خواهد بود.

منبع جدید گوگل برای معلمانی که به دنبال برنامه‌های درسی جدید در حوزه علوم رایانه هستند، یک گزینه جذاب خواهد بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا