دانلود Opera with free VPN 52.4 مرورگر اپرا اندروید + آموزش تنظیمات

زمانی که گوشی های هوشمند هنوز رواج نیافته بودند، مرورگر اپرامینی شهرت زیادی بین کاربران ایرانی پیدا کرده بود.

مجله آنلاین موبنا – حالا شرکت اپرا تولید کننده اپرامینی، نسخه جدیدی از مرورگر وب خود را معرفی و عرضه کرده کهOpera with free VPN نام دارد. این برنامه امکانات فراوانی دارد که ما را به یاد همان اپرامینی دوست داشتنی می اندازد.

دانلود Opera with free VPN 52.4 مرورگر اپرا اندروید + آموزش تنظیمات

Opera with free VPN مروگر وب شرکت اپرا با امکانات جدید

مرورگر تازه اپرا، امکانات زیادی دارد که هر کاربری دوست دارد هنگام وب گردی از آنها بهره ببرد. برخلاف نسخه های قدیمی که کاراکترهای فارسی در برنامه اپرا درست نشان داده نمی شد در این نسخه نه تنها فارسی درست نمایش داده می شود بلکه زبان فارسی رسما جزء زبان های قابل انتخاب برای مرورگر از طریق تنظیمات آن می باشد.

حالت شب مرورگر Opera with free VPN

اگر شما جزء کسانی هستید که هنگام شب و در تاریکی از مرورگر اندروید خود زیاد استفاده می کنید. اپرا یک پیشنهاد خوب برای شما دارد حالت Night Mode را که فعال کنید بعد از دادن مجوز لازم به برنامه که از شما درخواست می شود نور و تم نرم افزار برای کار در شب بهینه می شود.

بلاک کردن تبلیغات آزاردهنده

حتما دیده اید سایت هایی را که به محض باز کردن شان انبوهی از تبلیغات به سمت شما سرازیر می کنند. برای جلوگیری از نمایش این آگهی های مزاحم کافیست منوی اپرا را باز کنید و گزینه Ad Blocking را فعال کنید.

ذخیره کردن پیج ها به شکل آفلاین

شاید صفحه ای را بخواهید مطالعه کنید که در همان لحظه وقت کافی برای این کار را نداشته باشید. در این شرایط اپرا امکان ذخیره کردن پیج به صورت آفلاین را دارد. برای این کار روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید و از انتهای منوی Add to گزینه Offline Pages را برگزینید.

مدیریت دانلود ها با فرمت های مختلف

یک مروگر خوب یک دانلودر خوب هم لازم دارد. اپرا هم تاز این قاعده مستثنی نیست و می تواند فرمت های مختلفی را با سرعت مطلوب دانلود کند. اگر می خواهید لینکی را دانلود کنید کافیست انگشت خود را روی آن لینک نگه دارید تا منویی برایش باز شود از بین گزینه های موجود Download Link را بزنید تا دانلود فایل آغاز شود.

 

صرفه جویی در مصرف داده با اپرا اندروید

اگر به منوی برنامه و بخش Settings آن بروید گزینه ای وجود دارد به نام Data Savings که اگر آن را فعال کنید در مصرف اینترنت گوشی صرفه جویی می شود. طرز کار این قسمت به این صورت است که محتوای سایت مورد نظر به سرور اپرا ارسال شده فشرده سازی می شود و سپس نسخه فشرده و کم حجم شده به گوشی شما ارسال می شود به این ترتیب در مصرف داده صرفه جویی می شود این همان چیزی است که در اپرا مینی هم استفاده می شد.

سینک و همگام سازی دستگاه ها با یکدیگر

در تنظیمات مرورگر اپرا  اولین گزینه ای که می بینید Sign in می باشد اگر وارد آن شوید و یک حساب کاربری برای خود در اپرا ایجاد کنید روی هر دستگاه دیگری که از مرورگر Opera with free VPN استفاده کنید با لاگین کردن با همین اکانت می توانید تمام اطلاعات خود نظیر رمز های سیو شده، هیستوری و بوکمارک ها را در تمام دستگاه های متصل سینک و از آنها همزمان استفاده کنید.

شخصی سازی ظاهر منوها و انتخاب تم

در تنظیمات مرورگر وب اپرا بخش دیگری به نام Appearance وجود دارد. اینجا می توانید تم روشن، تاریک، یا قرمز همیشگی را انتخاب کنید. نحوه نمایش منوها را برای تبلت یا گوشی تغییر دهید و تعیین کنید که می خواهید تولبار برنامه به طور خودکار پنهان شود یا خیر.

پشتیبانی رسمی اپرا از فارسی

گفتیم که اپرا رسما زبان فارسی را جزء زبان های قابل انتخاب مرورگرش قرار داده است. برای فارسی کردن Opera with free VPN به منوی برنامه بروید و Settings را انتخاب کنید بخش Language را باز کنید و از آنجا فارسی را برگزینید.

تغییر سایز فونت نوشته های سایت ها

سایت هایی هستند که متون بسیاری ریزی دارند که خواندن شان چشم عقاب می خواهد! از طرفی نمی خواهید فونت کلی گوشی را بزرگ کنید چون در بقیه برنامه ها اندازه فونت مناسب است. برای همین اپرا امکان تغییر سایز متن سایت ها را فراهم کرده است. برای عوض کردن سایز نوشته سایت ها با اپرا به تنظیمات بروید و از آنجا زیر بخش Content گزینه Text Options را انتخاب نمایید.

زوم اجباری و بلاک کردن پاپ آپ

برخی سایت ها امکان زوم کردن ندارند و این خواندن نوشته های شان را دشوار می کند با فعال کردن گزینه Force Enable Zoom در تنظیمات، در این سایت ها هم می توانید زوم کنید. همچنین با فعال کردن گزینه Block pop-ups برای مسدود کردن پاپ آپ هایی که هنوز سایت ها را باز نکرده در چشم کاربر فرو می روند، استفاده کنید.

مدیریت پسورد ها و رمز های عبور

همه ما در سایت ها زیادی ثبت نام کرده و حساب کاربری داریم مدیریت رمز عبور این سایت ها هر چه تعداد شان بیشتر باشد اهمیت بیشتری می یابد تا مجبور نباشیم مدام یوزر و پسورد وارد کنیم. اپرا امکان ذخیره پسوردها را دارد و اگر رمزی را در آن ذخیره کنید و بعدا رمز خود را فراموش کنید در تنظیمات برنامه می توانید زیر بخش Privacy وارد بخش Passwords شوید و در Saved Passwords رمزهای ذخیره شده خود را مشاهده نمایید.

ذخیره کوکی ها برای لود سریع تر سایت ها

کوکی ها فایل هایی از محتواهای سایت ها هستند که وقتی یک بار آن سایت را باز کردید روی گوشی شما ذخیره می شوند تا وقتی دفعه بعد دوباره همان سایت را خواستید باز کنید بخشی از سایت از روی گوشی بارگذاری شود و سریع تر لود سایت انجام گیرد. اپرا هم این قابلیت را دارد اما اگر تمایلی به استفاده از آن ندارید به Settings بروید و گزینه Cookies را Disabled کنید.

پاک کردن حافظه پنهان، تاریخچه، رمز عبور و غیره

در انتهای قسمت Privacy در تنظیمات مرورگر Opera with free VPN گزینه ای به نام Clear Browsing Data وجود دارد. این گزینه به شما امکان می دهد هر آنچه تاکنون در اپرا ذخیره شده را پاک کنید. این موارد شامل، تاریخچه، تب های باز، جستجوی های اخیر، کوکی ها و داده های سایت ها، رمز های عبور، بوک مارک ها، و… می شود.

حالت عادی و حالت خصوصی مرور وب

چیزی که در مرورگر معروف دیگر یعنی کروم به نام Incognito شناخته می شود در اپرا هم به نام حالت «خصوصی» تعریف شده است اگر در حالت خصوصی یا Private صفحه ای را باز کنید تاریخچه ای ذخیره نمی شود کوکی روی دستگاه سیو نشده و کلا هیچ ردی از وبگردی تان روی دستگاه باقی نمی ماند.

اگر می خواهید از حالت Private مرورگر Opera with free VPN اندروید استفاده کنید روی عددی که تعداد تب های باز را نشان می دهد کلیک کنید و از بالای صفحه Private را انتخاب کنید. ضمنا در حالت خصوصی می توانید از تحریم ها عبور کنید.

 

بوک مارک کردن و ذخیره آدرس صفحات مورد علاقه

در وبگردی همیشه به سایت ها و صفحاتی بر می خوریم که محتوای آن را می پسندیم و دوست داریم بعدا باز هم به آن سایت سر بزنیم. بوک مارک کردن سایت ها برای همین امر کاربرد دارد. اپرا هم مثل دیگر مرورگرها این امکان را دارد.

برای بوک مارک کردن یک سایت در اپرا اندروید کافیست روی سه نقطه عمودی بالای صفحه را لمس کنید و از آنجا از بخش Add to گزینه Bookmarks را انتخاب کنید سپس صفحه ای باز می شود که می توانید نام بوک مارک خود را به دلخواه انتخاب و ذخیره کنید.

نمایش نسخه دسکتاپ سایت ها

با وجود گسترش استفاده از اسمارت فون ها هنوز هم هستند سایت هایی که در نمایش با موبایل محتوا را به خوبی نشان تان نمی دهند یا قالب به هم می ریزد یا بخشی از محتوا قابل خواندن نیست. فعال کردن گزینه Desktop site از منوی سه نقطه ای این مشکل را حل می کند و سایت مربوطه را مجبور می کند تا نسخه دسکتاپ را به شما نمایش دهد.

ذخیره صفحات سایت ها به صورت پی دی اف

امکان دیگر مرورگر Opera with free VPN ذخیره کردن کل محتوای صفحه ای که باز کرده اید با فرمت PDF می باشد. این مورد به ویژه برای کسانی که می خواهند به صورت آفلاین محتوای یک سایت را در برای دیگران ارسال کنند بسیار مفید است. برای ذخیره یک صفحه با فرمت PDF از منوی سه نقطه Save as PDF را انتخاب نمایید.

ترجمه سریع سایت ها با گوگل ترنسلیت

مانند مرورگر شرکت گوگل، اپرا هم این قابلیت را دارد تا به سرعت هر صفحه را از هر زبانی به هر زبان دیگری ترجمه کنید. برای ترجمه سریع سایت ها در مرورگر اپرا، منوی سه نقطه را باز کنید و Translate را برگزینید.

تصاویر برنامه:

دانلود مرورگر اپرا (بروز رسانی تیر ۹۸) :

دانلود نسخه v52.4.2517.140781

دانلود از گوگل پلی

 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا