درخواست از دولت برای ورود به موضوع ترافیک تهران

یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرایی شدن طرح ترافیکی جدید در تهران بدون مطالعات کارشناسی دقیق گفت: من بارها اعلام کرده‌ام که طرح ترافیکیِ جدید جز درآمدزایی پایدار برای شهرداری تهران هدف دیگری نداشته و اجرای این طرح صرفاً شیوه جدیدی از شهرفروشی است.

مجله آنلاین موبنا – مهندس مجید کیان پور روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه اقتصادی امروز بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: هرچند هم‌اینک حجم ترافیک تهران صرفاً از هسته مرکزی به حاشیه‌ها رانده‌شده، ولی اصل مشکلات اجرای این طرح، در نیمه دوم سال خودنمایی خواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در فصل تابستان به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی کشور میلیون‌ها سفر روزانه دانش آموزان و دانشجویان صورت نمی‌گیرد و همچنین گرمی هوا نیز موجب می‌شود که شهروندان در ساعات خنک‌تر ترددهایشان را انجام دهند.
وی تأکید کرد از ابتدای مهرماه مشکلات اجرای این طرح برای شهروندان بیشتر خودنمایی خواهد کرد و شهرداری تهران برای جلوگیری از شکست این طرح راهی جز استمداد از رسانه‌ها، گروه‌های اجتماعی و شهروندان برای مشارکت در اجرای آن ندارد.
کیان پور به وضعیت حمل‌ونقل در پایتخت اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که اجرای طرح جدید ترافیکی بیشتر از آنکه به مدیریت و ساماندهی حمل‌ونقل شهری کمک کند، موجب ایجاد گره و بی‌نظمی‌های ترافیکی شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: براساس این طرح که باهدف درآمدزایی طراحی‌شده، به شهروندان گفته می‌شود که ۲۰ روز از یک فصل را می‌توانند بصورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک شوند، ولی برای بقیه روزهایی که وارد این محدوده می‌شوند باید روزانه مبلغی را بپردازند که این به معنی کمک به صندوق شهرداری به جای کمک به کاهش آلودگی هوای پایتخت است.
وی از دولت درخواست کرد تا به وظایفش در این زمینه عمل کرده و هرچه سریع‌تر وارد میدان شود و از مشکلاتی که طی هفته‌ها و ماههای آینده دامنگیر شهروندان می‌شود، قدری بکاهد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که در اجرای چنین طرح‌هایی باید به نیازهای اقشار نیازمند به ورود به محدوده مرکزی شهر هم توجه شود و خبرنگاران هم جزو همین گروه‌های نیازمند برای دسترسی آسان به محدوده مرکزی شهر برای انجام تکالیفشان محسوب می‌شوند.
در طرح جدید ترافیکی که برخلاف سال‌های گذشته از ابتدای تابستان و همزمان با کاهش سفرهای درون‌شهری شهروندان تهرانی اجرایی شده است، ورود به محدوده دوم طرح ترافیک، مشهور به زوج و فرد نیز، همانند طرح ترافیک اصلی پولی شده است.
تهرانیها ناراضی از اجرای طرح ترافیک جدید
نماینده دیگری در مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه گفت: اجرای طرح جدید ترافیکی و پولی شدن ورود به حلقه دوم طرح ترافیک که از اول تیرماه اجرایی شده، نارضایتی‌هایی را در میان شهروندان تهرانی موجب شده است.
سیده فاطمه ذوالقدر در جلسه مجمع نمایندگان تهران با اعضای شورای اسلامی شهر که با حضور محسن هاشمی ریاست شورای شهر و محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان برگزار شد، ضمن بیان پاره‌ای از مشکلات و مطالبات مردمی در اداره شهر گفت: اقدامات خوبی در شهرداری تهران در راستای توسعه خطوط مترو و افزایش سطح دسترسی مردم صورت گرفته که شایسته تقدیر است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما طرح‌ها و اقداماتی نیز در حال انجام است که لازم است به منظور همراهی و هماهنگی هرچه بیشتر میان شورای شهر و نمایندگان مجلس به نمایندگی از مردم؛ تعاملات و همکاری بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.
ذوالقدر تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک جدید و گسترش محدوده‌های آلودگی هوا که از اول تیرماه در تهران اجرایی شده است، نارضایتی‌هایی را در میان شهروندان تهرانی ایجاد کرده که ضروری است به خواسته‌ها و انتظارات مردم در برنامه‌های شهری، دقت نظر بیشتری شود.
سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در روزهایی که مسئولان دولتی در معاونت مطبوعاتی در حال تقسیم کاغذ میان دوستان مطبوعاتی هستند، بدون توجه به جایگاه قانونی این معاونت، راسا نسبت به بررسی صلاحیت خبرنگاران اقدام کرده و بسیاری از فعالان رسانه‌ای را از انجام تکالیف قانونی‌شان، با عدم تخصیص مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، منع کرده است.
از ابتدای اجرای شتابزده طرح جدید ترافیکی در تهران و حذف طرح زوج و فرد سابق بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و کارشناسان حمل‌ونقل شهری در خصوص ایرادات این طرح و مشکلاتی که در آینده نزدیک دامنگیر شهروندان می‌شود با روزنامه امروز مصاحبه کرده‌اند.
روزنامه امروز طی روزهای آینده این موضوع را همچنان پیگیری کرده و آماده دریافت نقطه نظرات کارشناسان و شهروندان گرامی در این زمینه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا