جنگل عمودی در زاگرب (+تصاویر)

به این برج اصطلاحا “آسمان خراش چوبی” نیز گفته می شود که دلیل آن به کار گیری مواد اولیه طبیعی مرغوب و نما از جنس چوب است.

مجله آنلاین موبنا – شرکت معماری سوپر اسپیس در رقابت طراحی برج دیدبانی زاگرب، توانست به مرحله نهایی صعود کند. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است که در امتداد رود ساوا قرار گرفته است. هدف از برگزاری این رقابت، ایجاد ارتباطی هنرمندانه میان تاریخچه زاگرب و چشم اندازی از آینده مدرن آن بوده است. در ادامه طرحی مفهومی را مشاهده خواهید کرد که نه تنها یک برج دیدبانی است، بلکه جنگلی عمودی نیز به شمار می رود و می تواند پلی بین طبیعت و مدرنیته باشد.

جنگل عمودی در زاگرب (+تصاویر)

پروژه مذکور در قلب زاگرب قرار خواهد داشت و در صورت اتمام ساخت و ساز، حال و هوایی خاص به این شهر می بخشد. همانطور که گفته شد، کاربری اولیه این طرح همان برج دیدبانی خواهد بود. در مرحله بعدی با توجه به شکل ظاهری آن، ایده استفاده از گیاهان که از خارج برج همچون یک جنگل عمودی دیده می شوند بسیار هیجان انگیز است و می تواند نظر توریست های زیادی را به خود جلب کند.

جنگل عمودی در زاگرب (+تصاویر)

به این برج اصطلاحا “آسمان خراش چوبی” نیز گفته می شود که دلیل آن به کار گیری مواد اولیه طبیعی مرغوب و نما از جنس چوب است. طرح مفهومی آسمان خراش چوبی متشکل از یک سری تراس های منحنی شکل در هر چرخش سازه خواهد بود که با افزایش بیشتر ارتفاع، چشم اندازی بی نظیر را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. در واقع این جنگل هوایی تبدیل به نمادی ویژه از شهر زاگرب خواهد شد.

جنگل عمودی در زاگرب (+تصاویر)

جنگل عمودی در زاگرب (+تصاویر)

جنگل عمودی در زاگرب (+تصاویر)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا