دولت ترامپ به دنبال ممنوع کردن رمزگذاری در پیام رسان های اینترنتی

امروزه ارائه خدمات رمزگذاری پیام‌ها توسط نرم افزارهای پیام رسان به یک استاندارد مبدل شده اما دولت ترامپ با هدف تسهیل جاسوسی سایبری از کاربران به دنبال ممنوع کردن چنین خدماتی است.

مجله آنلاین موبنا – رمزگذاری پیام‌ها در اینترنت، دسترسی به محتوای آنها را برای هکرها و نیز پلیس و نیروهای قضائی دشوار می‌سازد. اما کاخ سفید قصد دارد جلوی این کار را بگیرد.

منابع نزدیک به دولت آمریکا می‌گویند تعدادی از مقامات ارشد سیاسی در دولت ترامپ در حال بررسی این موضوع هستند که با ممنوع کردن رمزگذاری پیام‌ها در پیام رسان های اینترنتی، دسترسی به آنها را برای اف بی آی و قوه قضائیه ایالات متحده تسهیل کنند.

ممکن است به زودی کنگره آمریکا در این زمینه قانونی را به تصویب برساند یا دولت آمریکا برای به کرسی نشاندن نظرات خود در این زمینه به توافق‌هایی محرمانه با شرکت‌های فناوری دست یابد.

در سال گذشته دولت استرالیا قانونی را در مجلس این کشور به همین منظور به تصویب رساند تا رمزگذاری کامل پیام‌های اینترنتی در پیام رسان ها ممنوع شود. بر همین اساس شرکت‌های فناوری در صورت وقوع هرگونه مشکل در زمینه دسترسی به داده‌های کاربران باید اطلاعات مورد نظر را به پلیس استرالیا تحویل دهند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا