قویترین جانداران دنیا (+عکس)

کدام جاندار قویترین حیوان دنیاست؟ هرچند فیل آفریقایی از نظر وزن و اندازه بزرگترین حیوان دنیا محسوب می شود اما براساس فرمول “نسبت قدرت به وزن”، موجودات به مراتب کوچکتر بسیار قویتر از موجودات درشت هیکل هستند.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – در ادامه با قویترین حیوانات دنیا آشنا می شوید که رده بندی آنها براساس نسبت قدرت به وزن جاندار انجام گرفته است.

 

۱۰. عقاب

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

عقابها قویترین پرندگان دنیا هستند. عقابها با بهره مندی از پاهای قدرتمند، منقار بزرگ قلاب مانند و چنگالهای تیز قادر به بلندکردن اجسام تا ۴ برابر وزن خود هستند. عقابها نماد قدرت، آزادی و پیروزی هستند.

۶۰ گونه متفاوت از عقابها در سرتاسر دنیا زندگی می کنند. آنها با بالهای فراخ و باشکوه خود می توانند تا ارتفاع ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ متر پرواز کنند و ساعتها بدون هیچ استراحتی به پرواز خود ادامه دهند. عقابها برخلاف پرندگان دیگر عاشق طوفان هستند و از قدرت باد برای اوج گیری استفاده می کنند.

این شکارچی قدرتمند به دلیل برخورداری از قدرت بینایی فوق العاده قادر به نشانه گیری شکار خود از فواصل بسیار دور است.

 

۹. آناکوندا

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

چهار نوع مار آناکوندا در جهان زندگی می کند: آناکوندای سبز، آناکوندای زرد، آناکوندای خالدار و آناکوندای بولیوی. آناکوندای سبز بزرگترین و سنگین وزن ترین مار دنیاست. طول آنها به بیشتر از ۹ متر و وزن آنها تا ۲۲۷ کیلوگرم می رسد.

آناکونداها متعلق به خانواده مارهای فشاردهنده غیرسمی هستند و دور طعمه خود حلق می زنند و حلقه را تا زمان خفه شدن شکار خود تنگ و تنگتر می کنند. سپس طعمه خود را یکجا می بلعند. آنها قادر به شکار حیوانات بزرگی مثل خوک وحشی، جگوار و سوسمار آمریکایی هستند.

 

۸. خرس گریزلی

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

خرسهای گریزلی در مناطق مختلفی از کانادا و نواحی شمال غرب آمریکا زندگی می کنند. قد آنها به ۲.۵ متر و وزن آنها تا ۳۵۰ کیلوگرم می رسد.

دندانهای تیز و قدرتمند و نیروی آرواره های خرس گریزلی به صورتی است که می تواند توپ بولینگ را به راحتی با دندانهایش خرد کند.

خرس گریزلی خیلی زود عصبانی می شود و به هر جانداری که به نظرش یک تهدید باشد حمله می کند.

 

۷. گاو وحشی نر (بولاک)

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

انسان این گاوها را تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد به عنوان حیوان باربر و کِشنده استفاده می کرد. آنها برای شخم زدن زمین های کشاورزی و کشیدن ارابه و گاری از این گاوها بهره می بردند.

طول گاو نر بالغ به ۲ تا ۲.۳ متر و وزن آن تا ۶۴۰ کیلوگرم می رسد. آنها قادر به حمل بارهایی تا وزن ۸۰۰ کیلوگرم هستند.

 

۶. ببر

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

ببرها قویترین و بزرگ جثه ترین عضو خانواده گربه سانان هستند. آنها در جنگلهای بارانی و علفزارهای آسیای جنوبی زندگی می کنند.

ببر سیبری گونه ای دیگر از خانواده ببرها است که ممکن است تا ۳۰۶ کیلوگرم وزن داشته باشد.

ببرها در مجموع ۳۰ دندان دارند و دندان نیش بالایی آنها حدود ۱۰ سانتیمتر و مخصوص دریدن طعمه است.

ببرها می توانند شکارهایی تا دوبرابر وزن خود را حمل کنند.

 

۵. گوریل

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

قد گوریلها به ۱.۷۵ متر و وزن آنها تا ۲۰۰ کیلوگرم می رسد. گوریلها دست های قدرتمند و بزرگی دارند و می توانند اجسامی با ۱۰ برابر وزن خود یعنی با ۲ تن وزن را جابجا کنند.

گوریلها برای حفظ تعادل هنگام راه رفتن از انگشتان دست خود استفاده می کنند و گاهی با دستهای قدرتمندشان از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند که همین کارها به تنومندتر شدن دستهایشان کمک می کند.

 

۴. فیل بوته زار آفریقا

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

فیل های آفریقایی بزرگترین جانداران کره زمین هستند. فیل بوته زار آفریقایی و فیل جنگلی آفریقایی دو گونه متفاوت از خانواده فیلها هستند. فیل بوته زار آفریقایی با قد ۲.۵ تا ۴ متر و وزن ۷ تن بزرگترین پستاندار دنیاست. این گونه فیلها بسیار بزرگتر و قویتر از گونه فیلهای آسیایی هستند.

آنها می توانند اجسامی تا وزن ۹ تن را از زمین بلند کنند.

طول عاج فیل بوته زار آفریقایی به حدود ۲.۵ متر می رسد که از آن برای مبارزه با دیگر فیلهای نر استفاده می کنند.

 

۳. مورچه برگچین

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

مورچه برگچین با طول ۲.۱ سانتیمتر یکی از قویترین موجودات کره زمین است. آنها می توانند اجسامی با ۵۰ برابر وزن خود را تا مسافتهای دور جابجا کنند. این حشرات آرواره های قدرتمندی دارند و قادرند آنها را با سرعت ۱۰۰۰ بار در ثانیه بلرزانند.

به خاطر نحوه حمل تکه برگهای بریده شده، به این مورچه ها مورچه سایبان نیز گفته می شود. نکته جالب در مورد این مورچه ها این است که آنها از این برگها برای تغذیه استفاده نمی کنند بلکه از آنها به عنوان کود برای کشت قارچ بهره می برند.

میلیونها مورچه برگچین در کنار هم تشکیل یک کولونی را می دهند که می تواند تهدیدی برای اکوسیستم کشاورزی محسوب شود.

 

۲. سوسک شاخدار

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

با توجه وزن اجسامی که این نوع سوسکها به نسبت وزن خود بلند خود بلند می کنند، آنها را دومین جاندار قدرتمند دنیا می دانند. آنها می توانند اجسامی با ۸۵۰ برابر وزن بدن خود را جابجا کنند. چنین نسبتی مانند این است که انسان جسمی با ۶۵ تن وزن را حمل کند.

طول سوسک شاخدار به حدود ۱۵ سانتیمتر می رسد. آنها دو شاخک دارند یکی روی سرشان و یکی بین سر و بدنشان.

سوسک شاخدار با کمک شاخکهایش به راحتی می تواند در زمینهای ناهموار جنگلها حرکت کند. همچنین، آنها از شاخکهایشان هنگام مبارزه با نرهای دیگر برای جلب توجه ماده ها استفاده می کنند.

 

۱. سوسک سرگین

قویترین جانداران دنیا (+عکس)

سوسگ سرگین نیم اینچی قویترین جاندار دنیاست. نوع نر سوسک سرگین می تواند تا ۱۱۴۱ برابر وزن خود را بلند کند. این نسبت مانند این است که انسان یک وزنه ۸۰ تنی را روی سر ببرد.

این موجود در زمان جفت یابی از شاخکهایش برای مبارزه با سایر رقبا استفاده می کند. سرتاسر کره زمین به جز قطب جنوب زیستگاه این جاندار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا