تحول در دنیای بازی‎های موبایلی با گلکسی S10+ سامسونگ

گوشی پرچمدار گلکسی S10+ سامسونگ عصاره ۱۰ سال نوآوری‎های این شرکت در عرصه گوشی‎های هوشمند است و اکنون مجموعه‎ای بزرگ و متنوع از بهترین نوآوری‎ها را در اختیار کاربران خود قرار می‎دهد تا کارهایی را با آن انجام دهند که پیش از این امکانش را نداشتند.

مجله آنلاین موبنا – بازی آسفالت یکی از محبوب‎ترین بازی‎های موبایلی است که البته به دلیل سنگین بودن گرافیک و اکشن زیاد، نیاز به پردازنده‎ای قدرتمند، نمایشگری باکیفیت، سیستم خنک کنندگی عالی و البته واحد گرافیک پیشرفته‎ای برای اجرای روان و زیبا دارد. در این مطلب با استفاده از نسخه Asphalt9: Legends قصد داریم به شما نشان دهیم جدیدترین پرچمدار سامسونگ چگونه توانسته تحولی مهم در عرصه بازی‎های موبایلی ایجاد کند.

کمربندها را ببندید، وقت هیجان است.

تحول در دنیای بازی‎های موبایلی با گلکسی S10+ سامسونگ

سرعت بیشتر، گیم‌پلی بهتر

در بازی اکشنی مثل آسفالت ۹ فقط یک ثانیه تاخیر کافی است تا در مسابقه برنده یا بازنده شویم. اینجاست که اهمیت قدرت پردازش گرافیک در گوشی مشخص می‎شود. در اوج سرعت مسابقه نیاز به پردازنده‎ای با کمترین تاخیر و بالاترین FPS (تعداد فریم در ثانیه) داریم.

اینجا داشتن یک گلکسی S10+ همه چیز را برای شما تضمین می‎کند. این گوشی با رم ۱۲ گیگابایتی در کنار مجموعه پردازنده بسیار پیشرفته که عملکرد پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیک (GPU) را به ترتیب ۲۹ و ۳۷ درصد ارتقا می‏دهد، کندی تصویر، کم شدن FPS و بالا بودن زمان لود شدن بازی را صرفا به یک خاطره تبدیل می‎کند. وقتی بازی آسفالت ۹ را روی گوشی گلکسی S10+ بازی می‏کنید، تمامی جزییات چه در چرخش‎های ناگهانی و ۳۶۰ درجه ماشین و یا صحنه آهسته حرکت‎های جذاب‎تان در بازی، با بالاترین کیفیت نمایش داده می‎شود.

حالا چه در مسیر مستقیم شتاب گرفته باشید یا در پیچ‎های تند بازی دریفت کنید، گوشی گلکسی S10+ هم با همان شتاب و سرعت بازی را برای‎تان اجرا می‎کند.

تحول در دنیای بازی‎های موبایلی با گلکسی S10+ سامسونگ

یک رانندگی نرم

گوشی گلکسی S10+ همچنین مجهز به یک تنظیم کننده عملکرد هوشمند است که با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای بازی شما را تحلیل کرده و اجرای بازی را روان‎تر می‎کند. همزمان که شما در مسیر مسابقه آسفالت ۹ سرعت می‎گیرید، این قابلیت هوشمند عملکرد CPU و GPU را تحت کنترل خودش قرار می‎دهد تا هیچ اختلالی در آنها ایجاد نشده و اجرای بازی دچار کندی نشود.

پایدار بودن عملکرد این دو بخش تضمین می‏کند شما بتوانید جدیدترین و سنگین‎ترین بازی‎های موبایلی را هم به راحتی در گوشی خودتان اجرا کنید و البته این شامل بازی‎های ۶۴ بیتی هم می‎شود که در واقع آینده بازی‎های موبایلی را شکل خواهند داد.

در واقع خانواده گلکسی S10 سامسونگ اولین گوشی‏های اندرویدی هستند که از بازی‎های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‏کنند. به این ترتیب در اجرای بازی‎های ۶۴ بیتی محبوبی مانند آسفالت ۹ یا Fortnite مدیریت میزان مصرف باتری و دمای گوشی به شکلی بهینه انجام خواهد شد.

تقریبا نیمی از بازی‌های موبایلی روز دنیا با استفاده از موتور بازی یونیتی (Unity) ساخته می‏شوند. شرکت سامسونگ هم برای رسیدن به بهترین حالت اجرای این بازی‎ها، سری پرچمداران جدید خود را بصورت ویژه برای اجرای بازی‎های روی موتور یونیتی، بهینه سازی کرده است. این یعنی وقتی بازی‎های با موتور یونیتی را روی گلکسی S10+ خودتان اجرا می‏کنید، در واقع به بهترین شکل ممکن اجرا می‏شوند.

دلیل اجرای روان این بازی‏ها هم این است که سری گلکسی S10 سامسونگ بصورت خاص برای کار با قابلیت جدید Adaptive Performance در موتور بازی یونیتی بهینه‎سازی شده‎اند. پشتیبانی از Adaptive Performance به این معنی است که وقتی بازی‌های سنگین را روی گوشی‎های سری گلکسی S10 اجرا کنید، میزان مصرف باتری بهینه شده، بازی روان‎تر اجرا شده و دیگر نگران داغ شدن گوشی خود نخواهید بود. اگر بازی با موتور یونیتی ساخته شده باشد، قابلیت Adaptive Performance اجرای آن را تا ۱۰ درصد بهینه‎تر می‎کند.

تحول در دنیای بازی‎های موبایلی با گلکسی S10+ سامسونگ

نگران داغ شدن گوشی نباشید

همانطورکه ابرماشین‎ها برای جلوگیری از داغ شدن موتورشان در مسابقه از فناوری‎های جدید استفاده می‏کنند، گلکسی S10+ سامسونگ هم مجهر به سخت‎افزار و نرم‏افزاری است که با هدف ارائه یک تجربه بی‎نظیر از بازی، بهینه‎سازی شده‎اند.

یکی از این موارد سیستم خنک کننده اتاقک بخار یا Vapor Chamber سامسونگ است که گوشی گلکسی S10+ را در طی اجرای این بازی سنگین کاملا خنک نگه می‎دارد. این فناوری نوآورانه کارکرد GPU را بهینه‎سازی کرده و به این معنی است که بازی‎های سه بعدی، حتی در مقایسه با گلکسی S9 سامسونگ هم روان‎تر و با تصویری فراگیرتر اجرا خواهند شد. پس وقتی مسابقات پرهیجان آسفالت ۹ را با شتاب و سرعت پشت سر می‎گذارید دیگر نگران بالا رفتن دما و داغ شدن گوشی خودتان نخواهید بود.

تحول در دنیای بازی‎های موبایلی با گلکسی S10+ سامسونگ

تصویری جذاب، صدایی فراگیر

هر گیمر حرفه‎ای که پدال مجازی ابرماشین‎های آسفالت ۹ را تا انتها فشار داده باشد، می‎داند هیجان مسابقات اتومبیل‎رانی دیگر بهتر از این نخواهد شد. صحنه‎های شتاب گرفتن ماشین با زدن دکمه نیترو و دور زدن‎ها و تصادف‏های هیجان انگیز، همه در صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Infinity-O در گلکسی S10+ به زیباترین شکل ممکن نمایش داده می‎شود. رنگ‎های واقعی و تصویر عالی باعث می‏شود خودتان را واقعا پشت فرمان یک ابرماشین در خیابان‎های پرپیچ‎وخم شهرهای مختلف حس کنید.

از همان لحظه که پدال گاز مجازی را پشت خط شروع فشار می‎دهید تا لحظه‎ای که پس از عبور از خط پایان ترمز می‏کنید، در همه پیچ‏ها، تصادف‎ها، دریفت‎ها و نیتروها، فناوری Dolby Atmos بازی که برای اولین بار در تاریخ گوشی‎های هوشمند در گلکسی S10+ استفاده شده، صدایی واضح و فراگیر را به گوش شما می‏رساند. این قابلیت که از طریق منوی Game Tools در اختیار شما قرار می‏گیرد، همه صداها از موسیقی پس‎زمینه تا افکت‏های صوتی بازی را به بهترین شکل پخش کرده و تجربه شما را از بازی به سطحی جدید ارتقا می‏دهد.

 

وقت بازی است!

بخش ویژه Game Launcher در سری گلکسی S10 بیش از ۳۰ هزار عنوان بازی را در اختیار شما قرار داده و در واقع دنیای بازی‎های موبایلی را زیر انگشت شما می‏گذارد.

این قابلیت که همه بازی‎های نصب شده شما را در یک جا جمع کرده، ابزارهای نوآورانه‎ای دارد که می‎تواند تجربه بازی را برای شما به سطحی جدید ارتقا دهد. مثلا می‏توانید حتی پیش از اجرای بازی، صدای آن را قطع کنید یا برای بهینه کردن عملکرد و صرفه‎جویی در مصرف انرژی، گزینه‎های مربوطه را تنظیم کنید.

از طریق منوی همین بخش شما می‏توانید دریافت تماس و نوتیفیکیشن را در حین بازی غیرفعال کرده و به این ترتیب میزان اختلال در بازی را به حداقل برسانید. یا حتی در حین بازی اسکرین‎شات گرفته، بازی را ضبط کنید، محل دکمه‎ها را قفل کنید و غیره.

بخش Game Launcher بر اساس سلیقه شما، عناوین جدید بازی را هم پیشنهاد می‏دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا