QLEDهای ۲۰۱۹ سامسونگ: تحول در تعامل با تلویزیون

سری ۲۰۱۹ تلویزیون‌های هوشمند QLED سامسونگ اولین بار در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند و توانستند مفهوم نمایشگرهای هوشمند را یک مرحله اتقا دهند زیرا این تلویزیون‎ها در واقع به مقر فرماندهی و کنترل کل دستگاه‎های هوشمند خانه تبدیل می‎شوند.

مجله آنلاین موبنا – سری جدید QLEDهای سامسونگ علاوه بر نسخه بهینه نوآوری‎های سری سال قبل مانند Universal Guide و One Remote حالا مجهز به بیکسبی و پلتفرم هوش مصنوعی شده است و می‏تواند تجربه شما از تماشای تلویزیون را تا حد زیادی ارتقا دهد.

در ادامه سه مورد از پیشرفت‎های اصلی در سری ۲۰۱۹ تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

 

  1. همکاری با تولیدکنندگان محتوا و دسترسی به برنامههای بیشتر

شرکت سامسونگ همکاری خود با تولیدکنندگان محتوا را در سری ۲۰۱۹ توسعه داده و حالا کاربران علاوه بر دسترسی به خدمات OTT و استریم برنامه‎های زنده، می‎توانند به کانال‎های رایگان و برنامه‎های لایف‏استایل هم دسترسی داشته باشند که مجموعه‎ای متنوع از خدمات و محتوا را شامل می‎شود.

همچنین در یک اقدام بی‎سابقه، شرکت سامسونگ از ماه مارس امکان اتصال مستقیم دستگاه‎های با سیستم عامل iOS مانند آیفون، آیپد و مک را با تلویزیون‌های خود فراهم کرد. به این ترتیب و با عرضه Airplay 2 روی تلویزیون‌های هوشمند سری ۲۰۱۹، سامسونگ به اولین تولیدکننده تلویزیون تبدیل می‏شود که امکان اتصال مستقیم به Apple TV را فراهم می‎کند. حالا کاربران تلویزیون‌های سامسونگ در بیش از ۱۰۰ کشور بصورت مستقیم به iTunes Movies و TV Shows روی این تلویزیون‌ها دسترسی خواهند داشت.

QLEDهای 2019 سامسونگ: تحول در تعامل با تلویزیون

  1. جستجوی هوشمندتر محتوا

با توجه به گسترده‎تر شدن مجموعه محتواهای در دسترس کاربران، جستجو برای یافتن برنامه‎ای مطابق سلیقه شما، نیاز به کمک دارد. تلویزیون‌های هوشمند سری ۲۰۱۹ سامسونگ حالا مجهز به قابلیت Universal Guide شده‎اند که علایق و الگوی تماشای کاربر را تحلیل کرده و بر اساس آن محتوای مناسب را به او پیشنهاد می‎دهد.

نسخه‌ جدید بیکسبی در واقع یک پلتفرم هوش مصنوعی است که امکان گفتگوی روان با دستگاه و درک خواسته کاربر توسط تلویزیون را فراهم می‎کند. دقیقا مانند انسان‎ها که با هربار گفتگو، بهتر همدیگر را می‎شناسند، بیکسبی نیز از طریق همین گفتگوها علایق و الگوهای تماشای کاربر را شناخته و بر اساس آن برنامه‎های مناسب را به او پیشنهاد می‎دهد. در نسخه جدید بیکسبی روی سری ۲۰۱۹ تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، دستگاه فضای گسترده‎ای را پوشش داده و می‎تواند از فاصله‎ای دورتر صدای شما را بشنود به این ترتیب نیازی به فشردن دکمه بلندگو روی ریموت کنترل نخواهید داشت.

 

  1. اتصال کامل همه دستگاههای خانه

تلویزیون‎های هوشمند ۲۰۱۹ سامسونگ می‎توانند به هاب اتصال کل دستگاه‎های خانه تبدیل شوند تا شما با استفاده از برنامه کاربردی SmartThings سامسونگ همه دستگاه‎ها را از طریق تلویزیون کنترل کنید. به این ترتیب یک اکوسیستم اینترنت اشیا برای شما در کل خانه ایجاد می‎شود.

در نتیجه همه دستگاه‎های خانه مطابق با رفتارهای شما عمل خواهند کرد. مثلا اگر یک پنجره باز در خانه تشخیص داده شود، کولر گازی خودش را خاموش می‏کند یا وقتی با استفاده از GPS گوشی‏تان تشخیص دهد که نزدیک خانه هستید، بصورت خودکار چراغ‎های خانه را روشن خواهد کرد.

این قابلیت تلویزیون‌های ۲۰۱۹ سامسونگ حتی امنیت شما را هم ارتقا می‎دهد زیرا در سیستم‎های معمولی دوربین‎های مداربسته، تنها یک تصویر روی مانیتور سیستم قابل مشاهده است اما با اتصال تلویزیون‎های سامسونگ می‎توانید تصویر چندین دوربین را بصورت همزمان مشاهده کرده و امنیت بیشتری در اختیار داشته باشید.

یک پیشرفت مهم دیگر در سری ۲۰۱۹ تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ استفاده از Remote Access Control برای دستگاه‎های جانبی است. با استفاده از این قابلیت شما می‎توانید همه دستگاه‎های متصل مانند کامپیوترها، لپ‎تاپ‎ها، گوشی‎های هوشمند، تبلت و غیره را کنترل کرده و به آنها نیز امکان اتصال از راه دور به تلویزیون را بدهید تا برنامه‎ها و اپلیکیشن‎ها را روی تصویر بزرگتر مشاهده کنند.

به این ترتیب تلویزیون‎های سامسونگ یک اکوسیستم باز ایجاد می‎کنند که به راحتی با الکسای آمازون و دستیار گوگل نیز تعامل کرده و کارهایی مانند روشن و خاموش، تغییر میزان صدا و یا کانال را به راحتی انجام می‎دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا