معرفی بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سهام

صندوق‌های‌ سرمایه‌گذاری مشترک «پیشرو» و «پیشتاز» کارگزاری مفید، موفق به کسب رتبه اول و سوم بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت در میان صندوق‌های سهامی شدند.

مجله آنلاین موبنا – حجم دارایی تحت مدیریت «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو» با ۲۶۰ میلیارد تومان، بالاتر از تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سهام قرار گرفت؛ همچنین «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز» نیز با سرمایه بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان، رتبه سوم بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت در میان تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سهام را به دست آورد.

 

بیش از ۱۱۹ درصد بازدهی یک سال اخیر صندوق پیشرو

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو کارگزاری مفید با حضور ۱۵۱۳ سرمایه‌گذار، در یک سال اخیر (منتهی به اول تیرماه) بیش از ۱۱۹ درصد بازدهی بدست آورده است. این صندوق سرمایه‌گذاری مشترک از نوع سهامی در ابتدای سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و از زمان راه‌اندازی تاکنون (طی هفت سال فعالیت) بازدهی بیش از ۱۰۷۵درصدی را ثبت کرده است. به عنوان مثال افرادی که مبلغ یک میلیون تومان را در سال ۱۳۹۰ در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند، سرمایه‌شان امروز بیش از ۱۰ برابر یا به‌بیان‌دیگر به بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش‌ یافته است.

 

فردی که مبلغ یک میلیون تومان را در سال ۱۳۸۷ در صندوق پیشتاز سرمایه‌گذاری کرده‌، امروز ارزش دارایی‌هایش بالغ‌بر ۴۶ میلیون تومان شده است

 

بیش از ۱۲۰ درصد بازدهی یک سال اخیر صندوق پیشتاز

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز نیز یکی برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سهام کشورمان است که بعد از تصویب قانون توسعه ابزارهای مالی در سال ۸۸ که جایگاه مستحکمی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است، ایجاد شد. این صندوق سرمایه‌گذاری طی ۱۱ سال فعالیت، سرمایه افراد را به بیش از ۴۶ برابر افزایش داده است. آخرین گزارش مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران نشان می‌دهد، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز بازدهی ۴۶۸۰ درصدی را از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۷ تا امروز ثبت کرده است. در واقع سرمایه‌گذاری که مبلغ یک میلیون تومان را در سال ۱۳۸۷ در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌، امروز ارزش دارایی‌هایش بالغ‌بر ۴۶ میلیون تومان شده است.

به ‌غیر از بازدهی فوق‌العاده‌‌ای که دو صندوق مذکور در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده‌اند، دو ویژگی نقد شوندگی بالا و مدیریت ریسک نیز از مزایای قابل‌توجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو و پیشتاز است. نقدشوندگی بالا به سرمایه‌گذار این اطمینان را می‌دهد هر زمان نیاز به سرمایه‌ خود داشته باشد، بتواند طی دو روز کاری آن را دریافت کند. همچنین استراتژی و مدیریت حرفه‌ای این صندوق‌‌ها باعث می‌شود تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد و سرمایه‌گذار نگرانی از این بابت نداشته باشد.

نظارت مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد حفظ حقوق سرمایه‌گذاران، موجب شده این صندوق‌ها شفاف‌ترین و سالم‌ترین عملکرد را در دو دهه اخیر داشته باشند.

در آخر نیز لازم است به این نکته اشاره شود که برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نیاز به تخصص خاصی نیست و همه افراد با هر میزان دارایی می‌توانند از مزایای نقد‌ شوندگی بالا و مدیریت حرفه‌ای سرمایه‌گذاری بهره‌مند گردند.

دکمه بازگشت به بالا