استفاده گسترده برزیلی ها از خدمات بانکداری موبایلی

مردم برزیل روز به روز به استفاده از خدمات بانکداری مبتنی بر تلفن همراه علاقه بیشتری نشان می دهد و ترجیح می دهند از این طریق از مراجعه حضوری به شعب بانک ها خودداری کنند.

مجله آنلاین موبنا – بررسی های انجام شده توسط فدراسیون بانکداری برزیل که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد تعداد نقل و انتقالات مالی بانکی در برزیل که از طریق گوشی های هوشمند انجام شده در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال میلادی قبل از آن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس اپلیکیشن های بانکداری همراه به برترین مجرای انجام امور بانکداری توسط برزیلی ها مبدل شده اند و تنها میزان نقل و انتقال پول از این طریق در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ در حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

همین تحقیق نشان می دهد از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا به امروز از طریق اپلیکیشن های بانکداری همراه در حدود ۱.۶ میلیارد قبض مختلف در برزیل پرداخت شده است. تعداد موارد انتقال پول از یک حساب بانکی به حساب بانکی دیگر از این طریق نیز با رشد ۱۱۹ درصدی در سال ۲۰۱۹ به ۸۶۲ میلیون مورد رسیده است.

استفاده از گوشی هوشمند برای ثبت درخواست وام نیز در برزیل بسیار کاربرد دارد. در سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۵۹ میلیون مورد درخواست دریافت وام بانکی در برزیل به ثبت رسید که نسبت به سال قبل از آن ۶۰ درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش یادشده حاکی است امنیت و سهولت استفاده از اپلیکیشن های بانکداری همراه عامل اصلی استفاده گسترده از آنها بوده است. بر همین اساس ۴۰ درصد از کل عملیات بانکی در برزیل در سال ۲۰۱۸ از طریق گوشی های هوشمند انجام شده است. این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها برابر با ۱۰ درصد بوده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا