جاسوسی هوش مصنوعی در لینکدین از آمریکایی ها

چند نمایه کاربری طراحی شده با هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان ابزاری برای جاسوسی از سیاستمداران و متخصصان مشهور امریکایی به کار گرفته شد.

مجله آنلاین موبنا – یکی از این نمایه های هوشمند مربوط به فردی خیالی به نام کتی جونز بوده است. این فرد وجود خارجی ندارد و در واقع یک ربات هوش مصنوعی است که تلاش می کرد با سیاستمداران امریکایی فعال در لینکدین رابطه دوستی برقرار کرده و از آنها اطلاعاتی به دست آورد.

اگر چه عکس وی در لینکدین در نگاه اول واقعی به نظر می رسید، اما با دقت در ظاهر این عکس اشکالاتی در آن مانند گوشواره های تار در مقایسه با بقیه اجزای عکس و نیز چشم های غیرطبیعی قابل تشخیص بود.

از جمله افراد مشهوری که این ربات موفق به دوستی با آنها شده می توان به پل وینفری اقتصاددان آمریکایی نامزد ریاست فدرال رزرو آمریکا، یکی از دستیاران معاون وزارت خارجه آمریکا و یکی از دستیاران برجسته یکی از سناتورهای آمریکایی اشاره کرد. وی با تعدادی از متفکران آمریکایی در موسساتی همچون بروکینگز و بنیاد هریتیج نیز رابطه دوستی برقرار کرده بود.

هنوز مشخص نیست آیا طراحان این ربات موفق به تخلیه اطلاعاتی افراد یادشده شده اند یا خیر. همچنین فرد یا افراد دخیل در طراحی این شخصیت قلابی مشخص نشده اند. رویدادهایی از این دست نگرانی از ضریب اطمینان پذیری شبکه های اجتماعی را در ماه های اخیر به شدت افزایش داده است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا