در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

چند هفته پیش از این وقتی همکارانم مشغول گوش دادن به حرف‌های مارک زاکربرگ درباره سیاست‌های فیسبوک در اولویت دادن به حریم خصوصی در آینده را گوش می‌دادند،من داشتم خیابان‌های اروپا را می‌گشتم و آیفون ایکس‌اس یکی از گوشی‌هایی بود که همراه داشتم.

مجله آنلاین موبنا – اما باید تصمیم می‌گرفتم که دومین گوشی‌ام چه باشد. تقریبا داشتم گوشی پیکسل ۳ ایکس‌ال را انتخاب می‌کردم که منصرف شدم و Huawei P30 Pro را برداشتم؛ بیش از هر چیز به خاطر سیستم دوربین چهارگانه این گوشی بود که انتخابش کردم. در طول سفرم دائم از این گوشی استفاده کردم و در نهایت متوجه شدم که برداشتن این گوشی انتخاب درستی بوده است.

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

در ادامه درباره عملکرد دوربین این گوشی بیشتر توضیح خواهم داد، اما ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات دوربین Huawei P30 Pro بیندازیم:

  • ۴۰ مگاپیکسل، لنز واید با f/1.6
  • ۲۰ مگاپیکسل، لنز اولترا واید
  • ۸ مگاپیکسل، لنز تله‌فتو با f/3.4
  • دوربین سنجش عمق ToF
  • حداکثر ایزو ۴۰۹۶۰۰
  • دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی با f/2.0

اگرچه عکس‌های زیادی با دوربین اصلی این گوشی گرفتم، اما ترجیح می‌دهم با دوربین مورد علاقه‌ام آغاز کنم: دوربینی که لنز اولترا واید دارد.در حالت عادی، این دوربین برای عکاسی از چشم‌اندازهای وسیع و منظره‌های شهری از ارتفاع بالا ایده‌آل است، ولی می‌شود از آن برای ثبت عکاسی از مجسمه‌ها و بناهای یادبود هم بهره گرفت.

معمولا افراد بسیار زیادی اطراف مجسمه‌ها و بناهای یادبود پرسه می‌زنند و وقتی آدم‌های زیادی داخل قاب عکس باشند، متأسفانه عکس خوبی نخواهید داشت. ولی همیشه می‌توانید تا نزدیکی بنای مورد نظرتان بروید و  با لنز اولترا واید این گوشی عکس بگیرید تا در قاب عکس‌تان هیچ مزاحمتی وجود نداشته باشد.

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

هوش مصنوعی در خدمت عکاسی

حالا اجازه بدهید درباره دوربین اصلی حرف بزنیم. هوآوی با اتکا به سخت‌افزار و نرم‌افزار، توانسته به سادگی هرچه تمام‌تر حالت عکاسیِ ببین و بگیر را پیاده‌سازی کند. عکس‌هایی که از طریق حسگر این دوربین ثبت می‌شوند جزئیات بسیار زیادی دارند و رنگ‌ عکس‌ها دیدنی‌ است. عکس نهایی این دوربین کمی به طرف رنگ آبی متمایل است. عکس‌های این گوشی بر خلاف عکس‌های پیکسل ۳، کنتراست سنگینی ندارند، اما همچنان شفاف و تمیز هستند.

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

به طور شخصی استفاده از فناوری هوش مصنوعی در سیستم عکاسی دوربین‌ها را دوست ندارم، ولی هوآوی در گوشی Huawei P30 Pro کار فوق‌العاده‌ای در این زمینه انجام داده است. هوآوی ادعا می‌کند که هوش مصنوعی این گوشی می‌تواند تا ۵۰۰۰ شیء مختلف و ۱۵۰۰ صحنه‌ متنوع را تشخیص بدهد. من این ادعا را بررسی نکردم، ولی این گوشی واقعا می‌تواند چیزهایی از قبیل گل و گیاه، اتومبیل و ساختمان‌ها را تشخیص بدهد و متناسب با آن‌ها میزان روشنایی، کنتراست و رنگ عکس را تنظیم کند.

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

نوبت به قابلیت زوم این گوشی می‌رسد. گوشی Huawei P30 Pro با تکیه بر مکانیسم پریسکوپی لنز دوربین خود توانسته است به زوم اپتیکال ۵x دست پیدا کند که در حالت دیجیتال به ۵۰x هم می‌رسد. احتمالا در حالت عادی نیازی به این حد از بزرگ‌نمایی تصویر ندارید، اما استفاده از زوم ۱x تا ۱۰x نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد. راستش وقتی بخواهید از سوژه‌ای عکس بگیرید که کمی دور از شما است (مانند یک تابلو نقاشی یا یک مجسمه) این قابلیت بسیار مؤثر خواهد بود.

در اینجا نمونه‌هایی از زوم ۵x، ۱۰x و ۵۰x می‌بینید:

دوربینی برای عکاسی در تمام شرایط

شاید دقت کرده باشید که حداکثر ایزوی دوربین این گوشی عدد بالایی است. از آن‌جا که دوربین Huawei P30 Pro ایزوی بالایی دارد، می‌تواند در شرایط کم‌نور هم عملکرد خوبی داشته باشد. حالت عکاسی در شب هم برای نوردهی طولانی‌تر در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن دوربین هوآوی قابلیت‌های جذابی دارد. این اپلیکیشن حالت‌های مختلفی از قبیل Pro، Monochrome، HDR و Macro دارد. با استفاده از این حالت‌ها، می‌توانید به‌راحتی در موقعیت‌های گوناگون عکس‌های دلخواه‌تان را بگیرید و نگران تنظیمات دوربین نباشید.

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

سخت‌افزار قدرتمند، باتری پرظرفیت

Huawei P30 Pro به جز قابلیت‌های چشمگیر دوربینش، قدرت سخت‌افزاری بالایی هم دارد. این گوشی از تراشه ۷ نانومتری Kirin 980 استفاده می‌کند و باتری پرظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. می‌توانید با خیال راحت از گوگل‌مپس، دوربین و اینستاگرام استفاده کنید و نگران تمام شدن باتری این گوشی در طول روز نباشید. هوآوی از فناوری شارژ ۴۰ واتی هم در این گوشی استفاده کرده تا ظرف چند دقیقه بتوانید باتری گوشی را تا حد مناسبی شارژ کنید.

اگر بتوانید این گوشی را خریداری کنید، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. زیرا این گوشی در بین گوشی‌های هوشمند امسال بهترین دوربین را دارد.

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

در هر شرایطی که هستید، لطفا عکس بگیرید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا