عرضه خدمات نسل پنجم توسط سه اپراتور انگلیسی

ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه در برخی کشورهای جهان به زودی آغاز می شود و از جمله در انگلیس سه اپراتور تلفن همراه تا ماه آگوست این خدمات را ارائه می دهند.

مجله آنلاین موبنا – خدمات مخابراتی نسل پنجم نه تنها برای کاربران تلفن همراه، بلکه برای مشترکان خدمات اینترنت پرسرعت خانگی نیز در دسترس خواهد بود تا استفاده از خدمات اینترنتی و چندرسانه ای نیز با سرعت و کیفیتی استثنایی ممکن شود.
قرار است خدمات نسل پنجم تا قبل از پایان سال جاری میلادی در ۲۵ شهر بزرگ انگلیس و از جمله در لندن، کاردیف، گلاسکو، بیرمنگام، منچستر و لیورپول ارائه شود. البته زمان بندی دقیق ارائه این خدمات هنوز اعلام نشده است. لندن اولین شهری است که خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر نسل پنجم در آن در دسترس قرار می گیرد.
پیش بینی می شود با ارائه این خدمات سرعت بارگذاری اطلاعات از اینترنت به حدود ۲۰۰ مگابیت در ثانیه برسد. شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند Three UK، ای ای و وودافون نام دارند که البته اپراتورهای دوم و سوم به ترتیب ۱۹ و ۱۶ شهر را تا پایان سال تحت پوشش خدمات نسل پنجم خود قرار می دهند.
شبکه های نسل پنجم انگلیس در ابتدای راه اندازی حداقل دو برابر سریع تر از شبکه های موجود مخابراتی هستند و البته این سرعت باز هم بیشتر می شود. یکی از مهم ترین چالش ها برای همه گیر شدن این خدمات کمبود گوشی های سازگار با فناوری نسل پنجم و هزینه بالای استفاده از خدمات یادشده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا