مایکروسافت بانک‌های اطلاعاتی تشخیص چهره را پاک می‌کند

شرکت مایکروسافت یک بانک اطلاعاتی حاوی ۱۰ میلیون تصویر را که برای آموزش سیستم‌های تشخیص چهره مورد استفاده قرار می‌گرفت، پاک کرد.

مجله آنلاین موبنا – این بانک اطلاعاتی در سال ۲۰۱۶ میلادی با استفاده از تصاویر آنلاین ۱۰۰ هزار شخص مشهور، ایجاد شده بود. گفته می‌شود این بانک اطلاعاتی برای آموزش سیستمی که مورد استفاده نیروهای پلیس و ارتش است، به کار گرفته شده است.
این بانک اطلاعاتی در پی فراخوان مایکروسافت برای اتخاذ تدابیر بهتر در حوزه مقررات‌گذاری سیستم‌های تشخیص، حذف شده است.
به گفته مایکروسافت علت پاک کردن این بانک اطلاعاتی قطع همکاری شرکت با شخصی است که این بانک اطلاعاتی را تولید و اداره می‌کرد.
سال گذشته برد اسمیت مدیر مایکروسافت از کنگره آمریکا درخواست کرد مقرراتی را برای استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره وضع کند، زیرا این سیستم‌ها دارای پیامدهای اجتماعی گسترده و قابلیت بالایی برای سوء استفاده هستند. اخیراً نیز این شرکت درخواست پلیس ایالت کالیفرنیا را برای استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره آن در دوربین‌های منصوب در خودروها و پوشش پلیس رد کرد.
این بانک اطلاعاتی که MSCeleb نام دارد، با استفاده از تصاویر آنلاین افراد مشهور ساخته شد. در ابتدا بخش عمده این تصاویر متعلق به هنرپیشه‌های انگلیسی و آمریکایی بود، اما به مرور تصویر چهره کاربرانی که به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای خود ناچار به حضور آنلاین بودند نیز به آن افزوده شد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا