مقایسه P30 Pro و گلکسی S10 Plus؛ دوربین و سایر مشخصات (+عکس)

دو شرکت سامسونگ و هواوی که رتبه های اول و دوم پرفروش ترین تلفن های همراه هوشمند را در اختیار دارند، با رقابتی پایاپای به تولید و عرضه پرچمداران قدرتمند خود می پردازند.

مجله آنلاین موبنا – گوشی P30 Pro هواوی و گلکسی S10 Plus سامسونگ دو رقیب با مزیت ها و ویژگی های متمایز هستند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

 

دانستنی های هواوی P30 Pro

 

مقایسه P30 Pro و گلکسی S10 Plus؛ دوربین و سایر مشخصات (+عکس)

 

 

گوشی P30 Pro در واقع عنوان بهترین دوربین تلفن همراه سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است. این گوشی با بهره مندی از یک لنز ۴۰ مگاپیکسل قادر به ثبت تصاویر فوق العاده باکیفیت در هر شرایط محیطی با نور شدید یا نور ناکافی و تاریک است. دوربین این گوشی قدرت بزرگنمایی تا ۱۰ برابر بدون هیچ گونه تاثیر منفی در کیفیت و وضوح تصویر را دارد. صفحه نمایش با وضوح بالا، ناچ کوچک، عملکرد عالی و باتری با طول عمر ۲ روز و شارژ سریع ۴۰ وات از مهمترین مشخصه های این تلفن همراه هوشمند است.

 

دانستنی های سامسونگ گلکسی S10 Plus

 

مقایسه P30 Pro و گلکسی S10 Plus؛ دوربین و سایر مشخصات (+عکس)

 

به دلیل تحریم های اعمال شده بر هواوی، تلفن های همراه سامسونگ در دسترس تعداد بیشتری از افراد در سراسر دنیا قرار دارند. قابل ذکرترین ویژگی های این گوشی طراحی خیره کننده و صفحه نمایشگر وسیع و باکیفیت آن است. بهره مندی از صفحه نمایشگر AMOLED Dynamic این گوشی را به یکی از دارندگان بهترین صفحه نمایشگرها در بین تلفن های همراه تبدیل کرده است. این گوشی از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز بهره می برد.

 

مشخصات هواوی P30 Pro و سامسونگ گلکسی S10 Plus

 

مقایسه P30 Pro و گلکسی S10 Plus؛ دوربین و سایر مشخصات (+عکس)

 

طراحی هر دو گوشی زیبا و خیره کننده است. هواوی با حفظ الگوی شیبدار در طراحی تلفن های همراه خود و افزودن رنگبندی های جذاب و جدید طراحی منحصربفردی برای P30 Pro ایجاد کرده است. رنگ شفقی این گوشی بازی سحرآمیزی از طیف های مختلف رنگ آبی است. در بالای صفحه نمایشگر، ناچ قطره مانند و کوچکی قرار دارد که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. در این گوشی، قطعه شنیداری قابل رویت حذف شده و به جای آن، به ایرپیس های درون صفحه نمایشگر مجهز شده است.

سامسونگ نیز با طراحی Oمانند توانسته لبه های اضافی کناره صفحه نمایشگر را به میزان چشمگیری کاهش دهد. طراحی قسمت پشت گوشی نسبت به گوشی های نسل قبلی آن تغییری نداشته است اما سامسونگ نیز با ارائه این مدل در رنگبندی های جدید و زیبا، طراحی نوینی ایجاد کرده است.

نمایش رنگ های زنده و وضوح بالا از ویژگی های منحصربفرد گوشی S10 Plus به دلیل برخورداری از صفحه نمایشگر AMOLED Dynamic است.

 

هر دو گوشی مجهز به شارژ بیسیم و شارژ معکوس بیسیم هستند. هواوی اولین شرکتی بود که گوشی های خود را به شارژ معکوس بیسیم در سال گذشته مجهز کرد. سپس سامسونگ این قابلیت را در گوشی S10 Plus پیاده کرد. هر دو گوشی از باتری های قدرتمند بهره می برند. باتری گوشی P30 Pro معادل ۴۲۰۰ میلی آمپر/ساعت و باتری گوشی S10 Plus معادل ۴۱۰۰ میلی آمپر/ساعت است.

هرچند ظرفیت باتری هر دو گوشی نسبتا یکسان است اما گوشی P30 Pro به دلیل برخورداری از مدیریت حافظه توسط EMUI و پنل FHD+ عمر باتری بالاتری دارد. همچنین، شارژ سریع ۴۰ وات گوشی P30 Pro بسیار کارآمدتر از شارژ سریع ۱۵ وات گوشی S10 Plus است.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک این دو گوشی، مقاومت در برابر آب و غبار با امتیاز IP68 است. همچنین، هر گوشی مجهز به سامانه قفلگشایی تشخیص چهره هستند.

گوشی S10 Plus برای اعتبارسنجی اثرانگشت از فناوری التراسونیک و گوشی P30 Pro از حسگر اوپتیکال اثرانگشت بهره می برد. با این حال، سرعت آنها در تشخیص اثرانگشت تقریبا یکسان و بالا است.

 

ده دوربین در دو تلفن همراه

 

مقایسه P30 Pro و گلکسی S10 Plus؛ دوربین و سایر مشخصات (+عکس)

گوشی P30 Pro و گوشی S10 Plus هر کدام دارای ۵ دوربین هستند. گوشی P30 Pro دارای چهار دوربین اصلی و یک دوبین ثانویه است، درحالیکه گوشی S10 Plus مجهز به سه دوربین اصلی و دو دوربین ثانویه است. هر دو گوشی از لنز Wide-angle و لنز بزرگنمایی بهره می برند. هرچند هواوی یک دوربین اصلی TOF عمق سنج نیز برای ثبت پرتره های زیبا در نظر گرفته است. قدرت بزرگنمایی ۱۰برابر، از دیگر مزایای دوربین گوشی P30 Pro است.

گوشی P30 Pro دارای دوربین ثانویه ۳۲ مگاپیکسل و گوشی S10 Plus مجهز به دو دوربین ثانویه ۱۲ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل است.

در مجموع، از نظر کیفیت دوربین ها، برتری گوشی P30 Pro کاملا مشخص است.

بهره مندی گوشی P30 Pro از هوش مصنوعی در کنار دیافراگم f/1.6 منجر به ثبت تصاویر بی نظیر در تمامی ساعات شبانه روز و در هر محیط با شرایط نوری متفاوت شده است.

در تصاویر زیر، تصویر سمت چپ توسط گوشی P30 Pro و تصویر سمت راست توسط گوشی S10 Plus تهیه شده است.

[twenty20 img1=”444617″ img2=”444615″ offset=”0.5″ before=”Huawei P30 Pro” after=”Samsung Galaxy S10 Plus”]

 

[twenty20 img1=”444616″ img2=”444614″ offset=”0.5″ before=”Huawei P30 Pro” after=”Samsung Galaxy S10 Plus”]

 

[twenty20 img1=”444613″ img2=”444612″ offset=”0.5″ before=”Huawei P30 Pro” after=”Samsung Galaxy S10 Plus”]

 

[twenty20 img1=”444611″ img2=”444610″ offset=”0.5″ before=”Huawei P30 Pro” after=”Samsung Galaxy S10 Plus”]

 

در تصویر زیر، بزرگنمایی ۲برابر گوشی S10 Plus و همچنین، بزرگنمایی ۵برابر و بزرگنمایی ۱۰برابر گوشی P30 Pro را مشاهده می کنید.

 

جزییات دقیق تصاویر در بزرگنمایی ۱۰برابر گوشی P30 Pro قابل توجه و شگفت آور است. با این حال، تصاویر ثبت شده توسط گوشی S10 Plus دارای رنگهای طبیعی و طیف رنگ پویاتری هستند.

 

نرم افزارهای مشابه

 

 مقایسه P30 Pro و گلکسی S10 Plus؛ دوربین و سایر مشخصات (+عکس)

هر دو گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای هستند. گوشی S10 Plus از رابط کاربری One UI و گوشی P30 Pro از EMUI بهره می برد. گوشی P30 Pro مجهز به تراشه HiSilicon Kirin 980 و گوشی S10 Plus مجهز به Snapdragon 855 است. رم هر دو گوشی ۸ گیگابایت است. گوشی P30 Pro از حافظه جانبی ۵۱۲/۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت و گوشی  S10 Plusاز حافظه جانبی ۵۱۲/۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا