چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

چینوک ها عاشق حفاری هستند و اگر در باغچه و جایی شبیه این استراحت کنند که زیر آنها خاک باشد معمولا قسمتی که روی آن می خوابند را حفاری می کنند.

مجله آنلاین موبنا – چینوک یکی از نژادهای اصیل سگ است که کشف آنرا به ۱۹۲۸ میلادی در آمریکا مرتبط می دانند. این سگ عاشق پیاده روی و بسیار چابک است. چینوک به واسطه ویژگی فیریکی در فعالیت های ورزشی و بازی نیز مهارت بالایی از خود به نمایش می گذارد. نکته جالب در رابطه با این نژاد شباهت زیاد با سگ هایی در ایران است که به اصطلاح آنها را در شهرها ولگرد نام نهاده اند و البته در روستاهای ایران نیز فراوان دیده می شوند.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

چینوک در گروه سگ های کار دسته بندی می شود بین ۲۸ تا ۳۵ کیلوگرم(بسته به جنسیت حیوان) وزن دارد و قد نیز از ۵۳ تا ۶۸ سانتیمتر متغیر است. برای این نژاد طول عمر ۱۲ تا ۱۵ سال گزارش شده است.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

در رابطه با خصوصیات نژاد چینوک از جمله شاخص ترین موارد می توان به اخلاق خوب و مهربانی این حیوان اشاره کرد. چینوک ها عاشق حفاری هستند و اگر در باغچه و جایی شبیه این استراحت کنند که زیر آنها خاک باشد معمولا قسمتی که روی آن می خوابند را حفاری می کنند. همانند سایر نژادها؛ توصیه می شود روزانه تا یک ساعت فعالیت ورزشی داشته باشند  و لازم است یادمان باشد که این سگ ها بسیار باهوش و مستعد یادگیری هستند.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

چینوک اهل واق واق کردن نیست اما برای جلب توجه معمولا صداهایی را از خود تولید می کند. سطح بدن آنها از موی ضخیم پوشیده شده و به همین دلیل در فصول ریزش(۲ بار در سال) همه جا را پر از مو می کنند. باتوجه به آنکه در سایر فصول نیز ریزش جزیی دارند بهتر است هر روز آنها را برس و شانه کنیم.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

برای تغذیه این نژاد معمولا دو وعده اصلی طی روز توصیه می شود که می توان از غذای سگ باکیفیت استفاده کرد. اما اگر به غذای سگ دسترسی نباشد، می توانیم از انواع غذایی که خودمان مصرف می کنیم به حیوان هم بدهیم. البته هر سگی دارای یک ذائقه متفاوت است و ممکن است در برابر بعضی از خوراکی ها کمتر علاقه نشان بدهد از این رزیم غذایی یک سگ پس ازمدتی بصورت تجربی در اختیار مالک آن قرار خواهد گرفت.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

غیر از وعده های اصلی می توانیم طی روز آب و مقداری خوراکی های جذاب نیز به چینوک ها بدهیم البته زیاده روی در این کار موجب افزایش وزن شان خواهد شد.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

همانطور که ابتدای متن اشاره شد؛ چینوک ها معمولا رفتاری بسیار دوستانه دارند و اگر یک خوش اخلاق آنرا در اختیار داشته باشید به بهترین هم بازی برای خانواده و بویژه کودکان تبدیل می شود. البته اگر چینوک از سن کم با خانواده بزرگ نشده باشد ممکن است نسبت به خردسالان مقداری واکنش نشان دهد بنابراین در حالت مذکور باید حیوان را به آرامی و باصبوری به کودکان نزدیک کنیم تا به شرایط جدید عادت کند.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

چینوک ها به طور کلی فاقد حالت تهاجمی نسبت به سگ های دیگر هستند و اگر آموزش ببینند حتی با گربه ها نیز کنار می آیند. این سگ برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست زیرا علاقه زیادی به دویدن در فضای باز دارد. اگر  این موارد را رعایت نکنید کلافه و عصبی خواهد شد.

چینوک؛ حفار مهربان! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا