شبکه ارتباطی زیرساخت اختصاصی جمعیت هلال‌احمر به بهره‌برداری رسید

مراسم افتتاح پروژه‌های مشترک جمعیت هلال‌احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله شبکه ارتباطی زیرساخت جمعیت هلال احمر(نورونتا) باهدف توسعه ارتباطات و فناوری‌های نوین در حوزه امداد، نجات و خدمات داوطلبانه امروز یکشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸برگزار شد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، در این مراسم که با حضور مهندس جهرمی، وزیر ارتباطات، مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل مخابرات، علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی کشور و جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، از سامانه‌های ارتباطی #۱۱۲*، شبکه رادیویی ((VHF دیجیتال (DMR) هلال‌احمر و شبکه ارتباطی زیرساخت اختصاصی جمعیت هلال‌احمر (نورونتا) که با تلاش متخصصین شرکت مخابرات ایران اجرایی شده، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم مانور گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر برگزار شد و وزیر ارتباطات از تجهیزات ارتباطی ، امدادی و کمک‌رسانی هلال‌احمر نیز بازدید کرد.

مهندس جهرمی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به نیازهای ارتباطی جمعیت هلال‌احمر که در زمان‌های بحران و حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله پایش و شناسایی‌شده بود افزود دایر کردن ارتباطات پس از وقوع بحران در سریع‌ترین زمان و ساعات طلایی کمک‌رسانی ازجمله اقداماتی است که تحقق آن با تعامل هرچه مجموعه مخابرات و وزارت ارتباطات با جمعیت هلال‌احمر قابل‌دستیابی است.

وی افزود: مراکز هلال‌احمر ۱۷ استان کشور با فعالیت های زیرساختی انجام شده از سیستم آنالوگ به سیستم دیجیتال ارتقا پیداکرده که این امر مقدمه ارائه خدمات کمک‌رسانی به‌صورت دیجیتال خواهدبود.

وزیر ارتباطات با اشاره به امکان شناسایی موقعیت فرد آسیب‌دیده از طریق تماس با سامانه #۱۱۲* ادامه داد: این ویژگی به اپراتور این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات برای شناسایی فرد آسیب‌دیده را به گروه امداد و نجات انتقال داده و عملیات امدادرسانی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش با سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات ایران و استفاده حداکثری از توان متخصصان داخلی و تجهیزات بومی، طراحی شبکه زیرساخت اختصاصی جمعیت هلال‌احمر با استفاده از سرویس نورونتا به‌طور کامل انجام‌شده است همچنین پیرو تفاهم‌نامه جمعیت هلال‌احمر و شرکت مخابرات ایران در مهرماه ۹۷، هم‌اکنون این شبکه در ۴۳۰ نقطه و با پوشش فراگیر در کل کشور و به‌خصوص مناطق محروم آماده خدمت‌رسانی به تمام هم‌وطنان در جای‌جای کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمام مجموعه ارتباطات کشور و اپراتورهای مختلف و شرکت مخابرات ایران که در طراحی و عملیاتی سازی پروژه‌های مشترک جمعیت هلال‌احمر و وزارت ارتباطات نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد و افزود: دایر کردن سریع ارتباطات پس از وقوع بحران در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی از حیاتی‌ترین موارد پس از وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه است که با افتتاح پروژه‌های امروز امداد و نجات با استفاده از امکانات حوزه ICT بهبود قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

گفتنی است در پایان این مراسم مهندس آذری جهرمی ضمن دریافت لوح تقدیر جمعیت هلال‌احمر کارت عضویت داوطلبانه اعضای جمعیت هلال‌احمر را نیز دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا