توپ در زمین اسپانسر مالی فدراسیون والیبال

چند روزی است بحث اختلاف مالی بین فدراسیون والیبال و اپراتور اول تلفن همراه مطرح شده است؛ فدراسیون از طلب میلیاردی‎‌اش صحبت می‌کند در حالی که اپراتور همراه اول، شواهدی ارائه می‌دهد که این مبلغ را به شرکت طرف قرارداد فدراسیون والیبال (حامی مالی) پرداخت کرده است.

مجله آنلاین موبنا – چند روز قبل، افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال اعلام کرد این فدراسیون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از همراه اول طلب دارد و با جدیت نیز پیگیر این مسئله است. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد: از روزی که در والیبال قبول مسئولیت کردم، با جدیت پیگیر وصول این طلب‌ها بوده‌ایم؛ متأسفانه با وجود تصریح در قرارداد رسمی فی ما بین، هر دو شرکت از پرداخت تمام طلب والیبال تا این لحظه خودداری کرده‌اند.

داوری از دیدار با مدیرعامل همراه اول خبر داد و حتی از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز خواست تا به این مسئله ورود کند.

پس از این صحبت‌ها، مدیرکل ارزش‌افزوده اپراتور اول تلفن همراه در واکنش به این ماجرا در توییتر خود نوشت: با وجود تسویه کامل از سمت همراه اول، حدود ۲.۴ میلیارد تومان بابت تضمین تحویل جوایز اعلامی سرویس هواداری والیبال نزد تجمیع‌کننده خدمات است؛ اما تجمیع‌کننده بیش از ۳۶ میلیارد به اسپانسر فدراسیون پرداخت کرده، چطور ۱۴.۵ میلیارد به فدراسیون رسیده است؟

ابوذر مهرمنش همچنین در مصاحبه‌ای با صدا و سیما تاکید کرد: همراه اول قرارداد مستقیمی با فدراسیون والیبال ندارد یکی از تجمیع‌کننده‌های همراه اول که طرف قرارداد هست با حامی مالی فدراسیون والیبال که از طرف فدراسیون معرفی شده است قراردادی با هم دارند که سرویس هواداری براساس آن قرارداد و بر بسته خدمات پرداخت اپراتور همراه اول ارائه شده است.

وی گفت: همراه اول درصد بسیار ناچیزی را بابت هزینه‌های زیر ساخت، ارسال پیامک و سایر خدمات دریافت می‌کند که اگر بخواهیم طبق هزینه‌های جاری خودمان حساب کنیم، عملاً هیچ منفعتی برای همراه اول ندارد و جزء مسئولیت اجتماعی ما محسوب می‌شود.

مدیرکل ارزش افزوده همراه اول افزود: تجمیع‌کننده طرف قرارداد همراه اول صرفاً ۶ درصد بابت ارائه خدمات فنی دریافت می‌کند و نقش آن این است که مبالغ را از همراه اول به صورت ماهیانه دریافت و به حامی مالی فدراسیون والیبال پرداخت می‌کند، مابقی مبالغ که عمده‌تر است بین فدراسیون والیبال و حامی مالی آن تقسیم می‌شود.

بنابراین واضح است با توجه به پرداخت تمامی مطالبات حامی مالی فدراسیون والیبال از سوی تجمیع‌کننده همراه اول، فدراسیون والیبال باید مطالبه خود را از اسپانسرش (حامی مالی) که گویا شرکت «امین سیما کیش» است، پیگیری کند و پیش از بررسی تمامی جوانب امر، سایر طرفین قرارداد که اتفاقاً از جمله شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور است را متهم نکند.

با شفاف‌سازی صورت گرفته از سوی مدیرکل خدمات ارزش افزوده اپراتور اول تلفن همراه، باید گفت انتظار می‌رفت مسئولان و متولیان فدراسیون والیبال پیش از آدرس دادن‌های غلط و عدم پیگیری موضوع، به این هم فکر می‌کردند که چنین رفتارهایی در نهایت می‌تواند موجب دلسردی حامیان مالی و معنوی ورزش کشور شود.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا