پرستار رباتیک سلامت کودکان را رصد می‌کند (+عکس)

رباتی مکعبی شکل با صورتی کارتونی در بیش از ۲ هزار پیش دبستانی در چین سلامتی کودکان ۲تا۶ ساله را هر روز بررسی می کند و با ارسال گزارشی کامل از شیوع بیماری در مدارس جلوگیری می کند.

مجله آنلاین موبنا – ربات هایی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند، پدیده جدیدی نیستند. درهمین راستا با استفاده از ربات برای سنجش سلامت کودکان در مدارس پیش دبستانی چین، به نظر می رسد در آینده پرستاران مدارس رباتیک خواهند بود. در حال حاضر هر روز صبح یک ربات، سلامت کودکان را در بیش از ۲ هزار مدرسه پیش دبستانی در چین بررسی می کند.

پرستار رباتیک سلامت کودکان را رصد می‌کند (+عکس)

ربات Walklakeکه بدنه ای مکعبی شکل و صورتی کارتونی دارد، طی ۳ ثانیه دستان، چشمان و گلوی کودک را اسکن می کند. این ربات وجود هرگونه نشانه ای از بیماری (چشمان قرمز، حساسیت پوستی یا زخم هایی در دهان) را رصد می کند و کودک را به پرستار انسانی ارجاع می دهد.

این ربات می تواند به طور روزانه گزارش هایی از سلامت کودکان در مدرسه تهیه کند و به این ترتیب از شیوع بیماری ها نیز اجتناب می شود.

Walklake مجهز به دوربین و دماسنج است و به همین دلیل می تواند نشانه های معمول بیماری مانند تب را در بدن کودکان ردیابی کند. همچنین در مواردی که پرستار و نیروی درمانی کافی وجود ندارد، سلامت افراد را بررسی می کند.

پرستار رباتیک سلامت کودکان را رصد می‌کند (+عکس)

جالب آنکه مدارس پیش دبستانی از سال ۲۰۱۷ میلادی استفاده از این ربات های یک متری را آغاز کرده اند. و ربات ها کودکان ۲تا ۶ ساله را هر روز بررسی می کنند. هزینه های رباتWalklake بین ۴۵۰۰ تا ۵۷۰۰ پوند تخمین زده می شود.

کارن پنتا، استاد دانشگاه تافتس(Tufts University) آمریکا در این باره می گوید: این ربات می‌تواند نشانه‌های بیماری را در مکان‌های گوناگون به خصوص مکان‌های پرجمعیت بررسی کند اما میزان دقت آن به اندازه متخصصین حرفه‌ای بهداشت نیست.

از سوی دیگر جوانا برایسون، استاد علوم رایانه دانشگاه بث انگلیس معتقد است که همیشه امکان دارد هکرها بتوانند به داده‌های این ربات دسترسی پیدا کنند. با وجود این، برایسون نیز مزایای واکلیک را در محیط مدرسه انکار نمی‌کند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا