چینی‌ها گوی رقابت را از اسپیکرهای هوشمند آمریکایی ربودند

آمارها حاکیست که برندهای چینی بیشترین عرضه اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده اند.

مجله آنلاین موبنا – اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال‌های آتی سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آماری کانالیس، این طور که به نظر می‌رسد بازار خرید و فروش اسپیکر های هوشمند در چین رشد بسیار قابل توجهی داشته و آمارها نشان می‌دهد که برندهای چینی تولید کننده این گجت های هوشمند خانگی در نخستین فصل سال جاری میلادی رشد سالانه ۵۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

در بازه زمانی چهار ماه نخست سال جاری میلادی حدود ۱۰.۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به بازارهای جهانی عرضه شده است که در این میان ۵۱ درصد از اسپیکرهای هوشمند فروخته شده به برندهای چینی تعلق دارد.

این در حالی است که برترین تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند به شرکت‌های آمریکایی همچون آمازون، مایکروسافت، گوگل و اپل تعلق دارند ولی به نظر می‌رسد کاربران در کشورهای مختلف تمایل چندانی به خریداری آنها نشان نداده و در عوض برندهای چینی را برای خریداری و استفاده خود ترجیح داده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، برای مقایسه باید گفت شرکت‌های چینی تولید کننده هوشمند ۵۱ درصد از سهم بازارهای جهانی این محصولات را به خود اختصاص دادند در حالی که برندهای آمریکایی در همین بازه زمانی با عرضه پنج میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند تنها توانستند ۲۴ درصد از سهم بازارهای جهانی را کسب کنند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که برندهای چینی تولید کننده اسپیکرهای هوشمند همچون شرکت‌های توسعه دهنده موبایل، با رمز موفقیت “قیمت‌های پایین‌تر در قبال کیفیت بالا” بازارهای جهانی را قبضه کرده‌اند و مسلم است که کاربران آن هم در شرایط اقتصادی کنونی جهان، ترجیح می‌دهند که محصولات مقرون به صرفه و ارزان قیمت تری را تهیه و استفاده کنند.

از جمله موفق‌ترین برندهای تولید کننده اسپیکرهای هوشمند در چین می‌توان به بایدو، شیائومی و علی بابا اشاره کرد که تحت تأثیر تقارن فصل تعطیلات چینی‌ها با فصل چهارم سالم ۲۰۱۸ روند استقبال از اسپیکر های هوشمند این برندهای چینی در بازه زمانی مذکور رشد و افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا