سامسونگ بالاترین رزولوشن دوربین گوشی هوشمند را عرضه می‎کند

شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در عرضه فناوری‎های پیشرفته نیمه‏هادی، دو حسگر تصویر جدید ۰.۸ میکرومتری به نام‎های ISOCELL Bright GW1 با دقت ۶۴ مگاپیکسل و ISOCELL Bright GM2 با دقت ۴۸ مگاپیکسل را معرفی کرد. به این ترتیب سامسونگ برای اولین بار حسگر تصویر با پیکسل ۰.۸ میکرومتری معرفی می‏کند که دقت حسگرهای دوربین گوشی‏های هوشمند را از میزان کنونی ۲۰ مگاپیکسل به رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل می‎رساند.

مجله آنلاین موبنا – یوجین پارک، معاون اجرایی بخش حسگرهای سامسونگ می‏گوید «در چند سال گذشته، دوربین گوشی‎های هوشمند به ابزار اصلی ضبط و اشتراک گذاری لحظات زندگی‏مان تبدیل شده‏ است. با در اختیار داشتن فناوری‌های پیشرفته‎تر و تعداد پیکسل بیشتر، حسگرهای ISOCELL Bright GW1 و GM2 می‏تواند سطح عکاسی با دستگاه‎های همراه امروزی را ارتقا دهد».

حسگر تصویر ISOCELL Bright GW1 دارای دقت ۶۴ مگاپیکسل است که در سری حسگرهای با پیکسل ۰.۸ میکرومتری، بالاترین رزولوشن محسوب می‎شود. حسگر GW1 با استفاده از فناوری Tetracell برای تلفیق پیکسل‌ها و الگوریتم Remosaic می‌تواند در محیط‏های کم نور، تصاویری روشن با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل تولید کرده و در محیط‏های روشن نیز تصویر کامل با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل به شما تحویل دهد. این حسگر با هدف نزدیک‌تر کردن عکس به آنچه که چشم انسان از محیط اطراف خود مشاهده می‏کند، از فناوری HDR تا ۱۰۰ دسی‎بل (dB) پشتیبانی می‏کند که طیف رنگ غنی‎تری را تولید می‎کند. برای درک تاثیر این مطلب باید توجه کنید که در تصاویر معمولی این بازه دینامیکی حدود ۶۰ دسی‎بل است در حالی‌ که چشم انسان محیط را با حدود ۱۲۰ دسی‎بل می‎بیند.

سامسونگ بالاترین رزولوشن دوربین گوشی هوشمند را عرضه می‎کند

حسگر GW1 مجهز به فناوری Dual Conversion Gain (DCG) است که نور دریافتی را متناسب با میزان روشنایی محیط به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‎کند. به این ترتیب، حسگر می‎تواند با استفاده از نوری که به شکلی کارآمدتر، بخصوص در محیط‎های روشن، دریافت شده، میزان FWC یا «ظرفیت کامل مناسب» خود را ارتقا داده و عکس واقعی‎تری تولید کند. در این حسگر همچنین از یک فناوری فوکوس خودکار با تشخیص بهینه موسوم به Super PD استفاده شده است که در کنار امکان فیلمبرداری full HD با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه (fps)، شرایط فیلمبرداری اسلوموشن با کیفیت سینمایی را فراهم کرده و در عین حال کیفیت تصویر نهایی را نیز تا حد زیادی ارتقا می‎دهد.

حسگر ISOCELL Bright GM2 با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل نیز مجهز به فناوری Tetracell در محیط‎های کم‎نور و الگوریتم Remosaic در شرایط پرنور است که تصویر نهایی را با رنگ‎هایی دقیق و طبیعی به شما تحویل می‎دهد. حسگر GM2 نیز مانند مدل GW1 از DCG برای عملکرد بهتر و از Super PD برای فوکوس خودکار سریع‎تر استفاده می‎کنند.

حسگرهای ISOCELL Bright GW1 و GM2 سامسونگ در حال حاضر در مرحله نمونه هستند و انتظار می‎رود تولید انبوه آنها در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا