سوالات متداول برای خرید بهترین هاست

هاست یک فضا یا بخشی از فضای یک سرور می باشد و در واقع هاست بخشی از ساختمون سرور هست.

۱هاست یا میزبانی وب چیست؟

یه تعریف ساده و خودمونی بخوام داشته باشم ازینکه هاست چی چیه؟ همه‌ی شما یقینا توی خونتون یه سیستم یا لپ تاپ داشتین و داخل فولدرهایی که داخل My Computer سیستمون هست یه سری اطلاعات دارین، حالا فکر کنین دقیقا یکی از همون فولدرها روی یک سیستم که همیشه بصورت ۲۴ ساعته به اینترنت متصل هست رو در اختیارتون قرار می‌دن و می‌تونین اطلاعات خودتونو راحت داخلش آپلود کنید به همون فضا اصطلاحا هاست گفته می‌شه.

یکم فنی‌تر بخوام بگم هاست چی هست؟ میزبانی وب یا هاست(host) در اصل تخصیص دادن مقداری فضا روی یک سرور که بصورت دائمی به اینترنت متصل هست.این فضایی که توسط یک شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد، معمولا امکاناتی نظیر آپلود فایل، ساخت دیتابیس، ساخت ایمیل و ساخت اکانت ftp را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای خرید بهترین هاست، پیشنهاد می کنم مقاله زیر را بخونین

بهترین هاست

۲دامنه چیست؟

دامنه یا دومین، اسم سایت شماست. مثلا دامنه سایت ما webmasterfa.com هست. هر کس اسم دامنه شما را در آدرس بار مرورگر خود وارد کند، اطلاعات سایت شما نمایش داده می‌شود.

دامنه ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:

www همان World wide web که نشان دهنده شبکه جهانی اینترنت است، که امکانات چندرسانه‌ای برای دستیابی به اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. www در سال ۱۹۸۹ توسط دانشمند انگلیسی تیم برنرز لی اختراع شد.
قسمت دوم نام اصلی وبسایت شماست و قسمت نهایی پسوند دامنه شما می باشد، بیشتر از ۲۰۰۰ پسوند مختلف برای ثبت دامنه وجود داره ولی پسوندهای رایجی که در سایت‌های ایرانی استفاده میشه، عبارتند از : ir , com , org, net, biz , co , app, io, xyz

برای ثبت دامنه ارزان به لینک زیر مراجعه کنید:

ثبت دامنه ارزان

۳چطور میتونم سایت داشته باشم؟

برای داشتن سایت، اول شما باید یک دامنه برای سایتتون ثبت کنید، بعد ازون یک سرویس هاست برای سایتتون خرید کنید که بتونید اطلاعاتتونو داخلش آپلود کنین، و در نهایت نیاز به یک طراحی برای سایت دارید که الان اغلب افراد از سایت ساز یا قالب های وردپرس برای طراحی سایتشون استفاده می‌کنن.

البته الان با اومدن سرویس های سایت ساز این کارها همه مجتمع و آسون شده.

در صورتیکه قصد راه اندازی سایت با قالب وردپرس را دارید می توانید از کدهای تخفیف زیر برای خرید قالب وردپرس استفاده کنید:

کد تخفیف ژاکت

۴مفهوم هاست اشتراکی چیست؟

وقتی در یک سرور علاوه بر هاستی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، هاست های دیگه هم ایجاد و ارائه بشه، در اینصورت اصطلاحا فضای اصلی سرور یا هارد سرور یا منابع سخت افزاری سرور نظیر رم و CPU بین تعدادی از سایت بصورت‌ اشتراکی استفاده می‌شه که به این سرویس هاست اشتراکی گفته می‌شه.

۵تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز چیست؟

تفاوت اصلی این دو مدل هاست در نوع سیستم عاملی هست که روی سروری که در آن هاست ایجاد می شود، نصب شده است.

در هاست های ویندوزی روی سرور، ویندوز سرور نصب شده است و در هاست‌های لینوکس روی سرور، سیستم عامل لینوکس نصب شده است.

شما بعنوان وبمستر یا مدیر سایت باید بدانید که در هاست های لینوکس، سایتهایی که با php , html کدنویسی شده است، میزبانی می‌شود و در هاست‌های ویندوزی سایت‌هایی که با زبان ASP کدنویسی شده است قابل میزبانی است و این مورد نیز یکی از تفاوت‌های مهم این دو مدل هاست می‌باشد.

۶تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکس چیست؟

بعضی افراد فکر می‌کنن اگه هاست لینوکسی بگیرن، نمی‌تونن سایت وردپرسی بالا بیارن، یا برعکس اگه هاست وردپرسی بگیرن نمی‌تونن سایتی که وردپرسی نیس و با php کدنویسی شده، میزبانی بشه، درحالیکه این رویکرد اشتباهه .

در واقع هاست های وردپرس و لینوکس تقریبا شبیه هم هستن و تفاوت اصلی که دارن، معمولا شرکت‌های هاستینگ، هاست‌های وردپرسی را بهینه تر میکنن تا سایت شما با سرعت بهتری باز بشه.

۷آیا برای خرید هاست لینوکس نیاز هست روی سیستم کامپیوترمان لینوکس نصب باشد؟

نوع هاست به سیستم عامل شما مرتبط نیست، بعضیا میپرسن ما روی کامپیوترمون ویندوز نصبه مشکلی نداره هاست لینوکس بگیریم که این دو به هم ربط نداره و هیچ مشکلی نداره.

۸تفاوت هاست با سرور اختصاصی در چیست؟

اگه بخوایم با یه مثال تفاوت هاست و سرور رو توضیح بدیم مثل یک خونه اختصاصی که فقط یک نفر داخلش زندگی کنه یا یک خونه دانشجویی که چند نفر داخلش زندگی می‌کنن و از آب و گاز و برق بصورت مشترک استفاده می‌کنند.

هاست یک فضا یا بخشی از فضای یک سرور می باشد و در واقع هاست بخشی از ساختمون سرور هست.مدیران شرکت‌های هاستینگ، روی سرورها سیستم عامل نصب می‌کنند و همینطور یک کنترل پنل نصب میکنند تا بتونند، با استفاده ازین کنترل پنل، فضای سرور رو بین افراد یا سایت‌های مختلف تقسیم کنند.

برای سایت های پربازدید یا با حجم اطلاعات بالا ، سرورهای اختصاصی از نظر امنیت و پایداری  قابل مقایسه با هاست اشتراکی نیستند و برای این سایت‌ها دیگه هاست اشتراکی جوابگو نیست.

شده تا حالا روی سیستمتون چند تا نرم افزار نصب کنین بعد یهو سسیستمون هنگ کنه؟اینجور وقتا میگن، سیستمت مثلا رم کم داره برو ارتقا بده، حالا تو هاست هم همچین چیزی هست، اگه از هاست اشتراکی استفاده کنین و بازدیدتون بالا بره، مدیر هاستینگ براتون پیام میدن که دیگه این هاست مناسب کار شما نیست و باید برای سایتت سرورمجازی یا سرور اختصاصی بگیری.

روی سرورهای هاست اشتراکی چون توابع زیادی باید باز باشه تا سایتها با CMS های مختلف در دسترس قرار بگیرن، معمولا از نظر امنیتی نسبت به سرورهای اختصاصی از امنیت پایینتری برخوردارند.

امیدوارم این جواب ها براتون مفید باشه و بتونید بهترین هاست را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا