مدیر امنیتی سابق فیس بوک خواستار برکناری زاکربرگ شد

الکس استاموس، مدیر امنیتی سابق فیس بوک خواستار برکناری مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فعلی این شرکت شد.

مجله آنلاین موبنا – وی که در کنفرانسی موسوم به Collision در کانادا حضور یافته بود در این مورد گفت: بحث های زیادی در این زمینه صورت گرفته که زاکربرگ قدرت زیادی دارد. او باید بخشی از قدرتش را واگذار کند. اگر من جای او بودم یک مدیرعامل جدید برای فیس بوک استخدام می‌کردم.

استاموس در اقدامی عجیب فرد منتخب خود را برای مدیرعاملی فیس بوک نیز معرفی کرد و وی فردی نبود به جز براد اسمیث رئیس فعلی شرکت مایکروسافت.

فیس بوک در دو سال اخیر به علت تبدیل شدن به پایگاهی برای انتشار انبوه اخبار جعلی و نیز ابزار زورگیری، آزار و اذیت کاربران و نقض حریم شخصی به شدت مورد انتقاد بوده است. استاموس از جمله اولین افرادی بود که مدعی کشف سواستفاده روس ها از این شبکه اجتماعی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شد.

استاموس در ادامه صحبت های خود گفت از ماه مارس و بعد از خداحافظی کریس کاکس مدیر امور محصولات فیس بوک با این شرکت، زاکربرگ عملا خود وظایف وی را بر عهده گرفته، ولی باید این کار را به فرد دیگری واگذار کند و خود برای تغییر فرهنگ کاری فیس بوک در داخل و خارج از این شرکت تلاش کند.

وی افزود که تقسیم کردن فیس بوک به دو بخش یا جدا کردن یوتیوب از گوگل مشکل انحصارطلبی و انتشار اخبار دروغ توسط شرکت های یادشده را برطرف نمی کند و باید ساختارهای مدیریتی آنها اصلاح شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا