هواوی سیستم عامل مخصوص خود را رونمایی می کند

رسانه های چینی ادعا می کنند شرکت هواوی تا پاییز ۲۰۱۹ میلادی سیستم عاملی برای موبایل و تبلت های خود رونمایی کند.

مجله آنلاین موبنا – طبق گزارش‌های رسیده هواوی تصمیم دارد سیستم عامل موبایل مخصوص خود را برای موبایل و تبلت در سال جاری رونمایی کند.

هنوز ۳ ماه فرصت باقی مانده و صاحبان دستگاه‌های این شرکت می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده از آپدیت های نرم افزاری برای سیستم عامل گوگل استفاده کنند.

این در حالی است که ریچارد یو مدیر ارشد اجرایی هواوی قبلاً ادعا کرده بود شرکت برای مقابله با تحریم‌های ترامپ آماده است. البته هنوز هواوی گزارش‌ها درباره ساخت سیستم عامل موبایل را تأیید نکرده، اما رسانه‌های چینی خبر داده اند این شرکت در پاییز امسال از آن رونمایی می‌کند.

رسانه‌های داخلی چین ادعا می‌کنند هواوی در یک گروه در پیامرسان وی چت این خبر را فاش کرده است.

دولت آمریکا به طور موقت به هواوی اجازه داده با گوگل و شرکت‌های دیگر تا ۱۹ آگوست همکاری کند. هدف از این کار کاهش تأثیرات اختلال بر مالکان موبایل‌های هواوی در سراسر جهان است.

اما این شرکت ادعا می‌کند آماده است حتی بدون اتکا به شرکت گوگل به مشتریان خود سرویس رسانی کند.

رن ژنگفی مؤسس هواوی در این باره گفت: تعلیق ۹۰ روزه تحریم‌ها تأثیر چندانی بر ما ندارد.

همچنین او ادعا می‌کند کسب و کارهای دیگر این شرکت تحت تأثیر تحریم قرار نمی‌گیرند و دولت آمریکا قدرت هواوی را دست کم گرفته است.

او به طور مشخص گفت: کسب و کار اینترنت ۵ جی هواوی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. در خصوص فناوری‌های ۵ جی نیز باید بگویم دیگران نمی‌توانند طی ۲تا۳ سال آتی به اندازه ما پیشرفت کنند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا