یک هفته زل نزدن به گوشی مشکلات خواب نوجوانان را برطرف می کند

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد تنها یک هفته زل نزدن به گوشی قبل از خواب توسط نوجوانان، مشکلات خواب این افراد و بی نظمی های مربوط به زمان استراحت شبانه نوجوانان را برطرف می کند.

مجله آنلاین موبنا – پژوهشگران تا به حال بارها در مورد تبعات خطرناک استفاده بیش از حد از گوشی، تبلت و رایانه شخصی به خصوص در زمان به خواب رفتن هشدار داده و می گویند نور تابیده شده از نمایشگر گوشی بر روی سلامت روان افراد تاثیر منفی می گذارد.

تحقیق جدیدی که در این زمینه توسط محققان فرانسوی صورت گرفته حاکی است که با محدود کردن استفاده از گوشی در زمان قبل از خواب که باعث می شود چشمان فرد کمتر در معرض نور آبی مضر نمایشگر قرار بگیرد، نوجوانان می توانند کیفیت خواب خود را بهبود ببخشند و از مشکلاتی مانند عدم تمرکز، حس و حال بد و خستگی جلوگیری کنند.

یک هفته زل نزدن به گوشی مشکلات خواب نوجوانان را برطرف می کند

نکته جالب اینکه تاثیرات مثبت این تغییر رفتار در کمتر از یک هفته ظهور می کند. پیش از این مشخص شده بود که نور آبی نمایشگرهای گوشی، تبلت، رایانه و غیره بر روی ساعت مغز انسان تاثیر منفی گذارده و تولید هورمونی مربوط به خواب موسوم به melatonin را مختل می کند.

نتیجه این امر بی خوابی و کاهش کیفیت خواب است. کم خوابی می تواند در دراز مدت باعث چاقی، ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی گردد. این مشکلات در مورد نوجوانان شدیدتر از بزرگسالان خواهد بود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا