امکان استفاده از اینترنت برای ۲۲ روستای سرعین فراهم شده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به توسعه گردشگری از طریق اینترنت گفت: امکان استفاده از اینترنت برای ۲۲ روستای سرعین فراهم شده است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در بازدید از شهرستان سرعین و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان های اردبیل به صورت مداوم و مستمر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

رزمی با اشاره به بررسی وضعیت پوشش تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی در روستاها خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه شهرستان سرعین، این شهرستان یکی از قطب های گردشگری مهم استانی و کشوری است در بررسی مجدد پوشش تلفن همراه این روستاها، موارد احتمالی با برنامه زمانبندی مشخص رفع شود.

وی در خصوص پوشش اینترنت پرسرعت روستایی و امکان استفاده روستاییان افزود: در اکثر روستاهای شهرستان امکان استفاده از اینترنت پرسرعت روستایی میسر است و روستاییان می توانند با خرید مودم از این امکان بهره مند شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان استفاده از اینترنت پرسرعت روستایی در ۲۲ روستای این شهرستان فراهم شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان امسال ۵ روستای دیگر نیز می توانند با بهره مندی از تکنولوژی نوین از اینترنت پرسرعت روسایی بر روی تلفن همراه استفاده کنند.

رزمی در پایان صحبت های خود با اشاره به سرمایه گذاری های وسیع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق گردشگری گفت: شهرستان سرعین به عنوان یکی از نقاط گردشگر پذیر کشور وضعیت مطلوبی در پوشش و توسعه ارتباطات دارد.

در ادامه حسن حسن پور، فرماندار شهرستان سرعین گفت: سالانه حدود هفت میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان به شهر سیاحتی سرعین وارد می شوند در حالی که جمعیت ثابت این شهرستان ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر است و همین علت در دادن هرگونه امکانات و اعتبار برای توسعه این منطقه باید سرعین را متمایز از یک شهر عادی با جمعیت ثابت محسوب کرد و باید شاخص های شناور آن مورد توجه قرار گیرد و ارائه خدمات مطلوب در تمامی حوزه ها در این شهرستان باید در اولویت باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا